2020-03-17, 19:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad gör att du tror på 1500/dag i juni och sedan bara 20/dag i augusti. Varför blir det kulmen i juni. Varför fortsätter det inte? Tror du på sommarfaktorn och vad tror du om sept-dec? Lever någon i Sverige vid den här tiden 2021?

När du säger 30-60000 på 2,5 månad så slår du alltså hela Spanska sjukans 35000 i Sverige.

Absolut! Fler kommer att dö i Corona än i Spanska sjukan i Sverige. Dock har vi mycket fler invånare nu, så det kommer bli färre räknat som andel av invånarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Danmarks motsvarighet till Folkhälsomyndigheten meddelar att man nu kommer att börja testa fler danskar för corona.

Vi då?

Vi har Löven en man som har förmågan att inte förutse saker han sitter säkert och googlar nu på covid 19 men det är nog bar käbbel det han läser inget av vikt.
Citera
Medlem
Hur blir det med viruset? Någon uppdatering. Ser det ut att börja lugna ner sig eller tvärtom?
Citera
2020-03-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Självklart, men nu jämförde jag dödsfall av säsongsinfluensan i förhållande till dödsfall av COVID i Italien, nämnde inte Sverige.
OK. My bad
Citera
2020-03-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Spanien är det nya Italien.

Men vilket är nästa land till rakning? Frankrike!? USA!?

Folk kommer att dö som flugor i USA. Läste någonstans att det kostar $1000 att testa sig om du inte är försäkrad. Räkna där till antalet hemlösa osv
Citera
2020-03-17, 19:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Intressant, du har varit i tråden ett par veckor och under den tiden bla avfärdat människor som resonerat kring just det fetade.

Då har du läst på dåligt beträffande vad jag skrivit. Jag har hela tiden, långt före detta virus, konstaterat att vi har en undermålig allmänsjukvård.

Du får inte blanda ihop att jag går emot alla som talar om dödsvirus med att jag själv tycker att sjukvården är en svag länk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hur blir det med viruset? Någon uppdatering. Ser det ut att börja lugna ner sig eller tvärtom?

God morgon

Det uppdateras hela tiden, världen över
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Faktiskt en tanke som slagit mig senaste tiden, kanske finns en baksida av viruset som uppmärksammats nyligen men som ännu inte kommit ut publikt. Kan vara ny mutation.
Jag tror att det lägger sig latent.

Sveriges första symtomfria är ännu inte virusfri, tex. Siffror från Kina pekar i samma riktning.

Hoppas att jag har fel.
Citera
2020-03-17, 19:51
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Folk kommer att dö som flugor i USA. Läste någonstans att det kostar $1000 att testa sig om du inte är försäkrad. Räkna där till antalet hemlösa osv

Det stämmer inte med kostnaden längre. Men de har ändå noll koll där borta så det lär braka loss snart.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Så vitt jag vet var de 4 som dog igår aldrig på critical. De gick direkt till fängelse utan att passera gå så att säga.

Tveksamt om de har hamnat i statistiken "critical" nu. Man kan ju hävda att de är något mer än "critical" när de nu faktiskt är döda.
Den kolumnen har inte uppdaterats alls pga att man inte har rapporterat den datan mer än en gång. Tegnell själv sade idag på PK att från nu kommer man kunna göra det. Återstår att se men jag tror faktiskt att den kommer vara korrekt framöver.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Absolut! Fler kommer att dö i Corona än i Spanska sjukan i Sverige. Dock har vi mycket fler invånare nu, så det kommer bli färre räknat som andel av invånarna.

Det var ungefär hälften mot nu 1920 så dina 60000 innebär i princip samma andel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken

Som vanligt med USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in