2020-03-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av english83
Svarar du alltid med en fråga? Jag kan inte logga in och se denna information, ditt snille...
Behöver du vara inloggad för att läsa allmän info på en myndighets hemsida?
Citera
2020-03-15, 19:44
Medlem
diar84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Som rubriken lyder,

Kollar de om man sökt jobben man anger i sin rapport och hur gör de isåfall?

Jag har inte sökt jobb på ett bra tag nu hahaha då jag blivit så utbränd och sjukt trött på det. Jag har de senaste 4 månaderna inte sökt ett enda jobb hahahahahaha och har ljugit för AF och angett namn på företag som inte finns utan som jag i min fantasi hittat på haha

Kan detta märkas längre fram och kommer jag hamna i trubbel då och bli återbetalningskyldig?

Jag ljuger i rapporten för att få ersättning vilket alla skulle göra.........

Och ja.....blablabla buuhuu bääää det är ju verkligen så jättesynd för er moderata skattebetalare att jag snyltar på era pengar.....men jag behöver dom haha sluta vara sånna snåla och giriga pengakåta jävlar......är pengar verkligen allt i världen för er??? Om så är fallet så har ni nog verkligen guldfeber och borde söka vård för det

Att AF skulle ha tid för att anstränga sig för att sätta dit fuskare låter väldigt osannolikt. Jag har aldrig hört talas om att någon åkt dit för fusk. Men kan det hända????

Jag är en vit infödd svensk som talar och skriver flytande svenska bara så ni vet och så att jag slipper få massa påhopp om att jag är en bidragsberoende blatte och annan rasistisk bullshit.

Min kompis som jobbar på AF har 1690 sökande. Han trycker enter, enter 1690 ggr. Kanske nån rapport där det är 0 sökta jobb så kanske han reagerar. Annars 1 sek per rapport, klicka klicka.. å af har inte ens rättighet att kolla med arbetsgivare om de sökt jobbet.

Det e enter enter, klick klick 1690 ggr som gäller.
Citera
2020-03-15, 23:39
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av english83
Svarar du alltid med en fråga? Jag kan inte logga in och se denna information, ditt snille...

Tack för ett hövligt svar.
Ska jag uppfatta det som att helgdag syftar på både lördag och söndag?
Ja. Sista dag att lämna rapport för februari månad är alltså imorgon den 16 nars.
Citera
2020-03-16, 22:54
Medlem
Nån som inte fått sin rapport kontrollerad för Januari ens?
Känns som att AF är rätt överbelaste i vanliga fall och det lär ju knappast bli bättre för dom nu med Coronatider
Citera
2020-03-17, 05:44
Medlem
Dan88s avatar
Lånar denna tråd, hur många jobb vill AMS att jag ska söka och skrivit in i min aktivitetsrapport? Räcker det med 2-3 i veckan?
Citera
2020-03-17, 08:39
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timecop1983
Har du följt din planering och redovisat det i aktivitetsrapporten alternativt sökt minst ett jobb är du godkänd.
Inget som AF gått ut med tydligen. Är det något internt att "så gör vi nu" kan det ju vara ändrat till nästa månad?
Citera
2020-03-17, 12:21
Medlem
https://www.dn.se/ekonomi/arbetsformedlingen-rustad-for-varselstorm/

Citat:
Exempel på en sådan kritisk del av verksamheten är hanteringen av arbetssökande som vill ha ut a-kassa. De måste skrivas in i Arbetsförmedlingen först, och dröjer handläggningen så dröjer också utbetalningen.

– Då gäller det att vi samlar våra resurser så att kunderna kommer fram till oss och att vi fattar de besluten som måste fattas. Sedan får vi prioritera bort det som inte måste göras just nu.

Låter som att tidrapportering och med noggrann granskning inte kommer att prioriteras särskilt hårt framöver
Citera
2020-03-17, 17:22
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
https://www.dn.se/ekonomi/arbetsformedlingen-rustad-for-varselstorm/

Låter som att tidrapportering och med noggrann granskning inte kommer att prioriteras särskilt hårt framöver

Nyhet pga Corona

Ingen arbetssökande behöver aktivitetsrapportera på AF från och med idag 17 mars till och med 14 juli 2020 efter beslut från Arbetsförmedlingens generaldirektör.

https://arbetsformedlingen.se/for-arbetssokande/hitta-jobb/tips-inspiration-och-nyheter/artiklar/2020-03-17-du-behover-inte-aktivitetsrapportera
Citera
2020-03-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
Nyhet pga Corona

Ingen arbetssökande behöver aktivitetsrapportera på AF från och med idag 17 mars till och med 14 juli 2020 efter beslut från Arbetsförmedlingens generaldirektör.

https://arbetsformedlingen.se/for-arbetssokande/hitta-jobb/tips-inspiration-och-nyheter/artiklar/2020-03-17-du-behover-inte-aktivitetsrapportera
Mycket goda nyheter! Detta då det troligtvis inte kommer finnas så mycket att rapportera...
Citera
2020-03-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Som rubriken lyder,

Kollar de om man sökt jobben man anger i sin rapport och hur gör de isåfall?

Jag har inte sökt jobb på ett bra tag nu hahaha då jag blivit så utbränd och sjukt trött på det. Jag har de senaste 4 månaderna inte sökt ett enda jobb hahahahahaha och har ljugit för AF och angett namn på företag som inte finns utan som jag i min fantasi hittat på haha

Kan detta märkas längre fram och kommer jag hamna i trubbel då och bli återbetalningskyldig?

Jag ljuger i rapporten för att få ersättning vilket alla skulle göra.........

Och ja.....blablabla buuhuu bääää det är ju verkligen så jättesynd för er moderata skattebetalare att jag snyltar på era pengar.....men jag behöver dom haha sluta vara sånna snåla och giriga pengakåta jävlar......är pengar verkligen allt i världen för er??? Om så är fallet så har ni nog verkligen guldfeber och borde söka vård för det

Att AF skulle ha tid för att anstränga sig för att sätta dit fuskare låter väldigt osannolikt. Jag har aldrig hört talas om att någon åkt dit för fusk. Men kan det hända????

Jag är en vit infödd svensk som talar och skriver flytande svenska bara så ni vet och så att jag slipper få massa påhopp om att jag är en bidragsberoende blatte och annan rasistisk bullshit.

Det klagas på att det finns fattigpensionärer i Sverige, vilket är skamligt i detta välfärdsland...? När jag läser ditt inlägg så förstår jag varför dom styrande inte prioriterar den gruppen lågbetalda, synd bara att andra t ex änkor som varit hemma och tagit hand om barn osv drabbas.
Citera
2020-03-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
Nyhet pga Corona

Det betyder bara att man inte behöver rapportera vilka jobb man sökt, inte att man är befriad att söka jobb!
Citera
2020-03-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessia.Osvensk
Inget som AF gått ut med tydligen. Är det något internt att "så gör vi nu" kan det ju vara ändrat till nästa månad?

Ja det är internt och kan förändras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in