2020-03-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
På Nordnet kostar det ungefär 0,15 procent av totalbeloppet för aktierna.
Och det är det lägsta av alla tjänster?
Citera
2020-03-17, 16:45
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det är knappast vanliga investerare som står för denna volym dag efter dag om det är det du tror. Man tar hellre statsobligationer utan ränta än en potentiell enorm negativ utveckling på börsen. Alla vill in i dollarn just nu.

Vad menas med detta? Att man ska köpa dollar eller sälja?
Citera
2020-03-17, 16:46
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Vet inte om du har problem att läsa eller inte förstår engelska, men det står ganska tydligt:
"the S&P 500 recorded its quickest bear market ever, falling 20% from its peak in just 15 trading days. That's twice as fast as the next quickest meltdown. That was in 1929, and it took 30 trading days."
Inte nog med det. Har svårt att fatta också. Hehe.
Fattar fortfarande inte. Håller inte med heller. Ännu värre, antagligen.
Men tack för info.
Än har inga tagit livet av sig p gr av raset. Som många gjorde då.
Då var anledningen en helt annat. Fundamenta försvann. Idag mest hysteri för vad som EV komma skall.
Citera
2020-03-17, 16:48
Medlem
StayTrippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Nej, varför ska du göra det?

Utdelningsaktie, såg att de delar 8 kr per aktie 2a april.
Citera
2020-03-17, 16:48
Medlem
Jofs avatar
En viktig sak är att mycket ändå fungerar. Som import av sprit från Europa till Sverige.
Citera
2020-03-17, 16:50
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Tjena! Gjorde en liten hacka på bull i morse och höll kvar min mini-s från igår som först låg minus men återhämtade sig strax efter lunch då jag sålde av den med 18% vinst.

Hade dock tur med vilka jag valde just idag, varit kass omsättning i en del certifikat under förmiddagen.

Tja! Grattis! Själv har jag lust att skjuta mig själv. Missade återhämtningen i Swedbank p.g.a bristfälligt verktyg och funderar på om jag ska bränna ner huset eller piska barnen. Blir nog en joggingrunda och ett snack med gud istället.
Citera
2020-03-17, 16:51
Medlem
Jag räknar med att ha ensam majoritet i Boeing lagom till hösten.
Citera
2020-03-17, 17:07
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
En viktig sak är att mycket ändå fungerar. Som import av sprit från Europa till Sverige.
För det är ju viktigt att inte bara sprita händer, utan även insidan. Handsprit och Whisky, sen är man trygg.
Citera
2020-03-17, 17:07
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Jag räknar med att ha ensam majoritet i Boeing lagom till hösten.

Jävlar i den. Flygbolag. Ett gyllene tillfälle. Att köpa där hysterin är som gravast. SAS? KLM?
Vilken känsla att sitta med majoritet där.
Blir som ryska maffioso som köpte när Sovjet rasade.
Senast redigerad av Jof 2020-03-17 kl. 17:58.
Citera
2020-03-17, 17:08
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
För det är ju viktigt att inte bara sprita händer, utan även insidan. Handsprit och Whisky, sen är man trygg.

Ja viktigt att gardera sig. Där andra ser problem ser vi möjligheter.
Citera
2020-03-17, 17:37
Medlem
Tror att vi öppnar rött imorgon, men efter det går jag in med i princip det sista. Sparar 15% i likvida medel ifall ifall.

Anledningar:
1) Polare i Xian som säger att de öppnar upp nu i veckan, samt att näringslivet verkar ha flutit på ”helt okej” under omständigheterna

2) Nedgången har varit extremt brant - varför jag inte tror det finns så mycket mer djup att hämta. En något överdriven reaktion dvs.

3) Handeln idag var ganska sund. Volvo backade med rätta, Axfood och Ica gick framåt med rätta. Tidigare har i princip allting slashats lika hårt. Dessutom ett sundhetstecken imo att OMX låg runt nollan ett tag, istället för att gå +8% på ett par timmar och sedan falla lika fort, eller vice versa.
Citera
2020-03-17, 17:41
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Börsen ger ett felaktigt intryck av verkligheten. Bara att ett fåtal av aktieägarna köper och säljer. Ingen volym krävs för att sätta en aktiekurs utan om en panikslagen småsparare säljer 10 aktier till en daytrader så är det aktiens aktuella värde.
Nja, tror nog snarare att den internationella trenden mer eller mindre fullständigt dikterar vad som händer på Stockholmsbörsen och denna utvecklas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in