"Polisens insatsstyrka bröt tidigt på tisdagsmorgonen upp både entré- och garagedörren till en bostad i Örebro och grep den man som misstänks för Hjärstamordet. "
[...]
"Det var vid 06-tiden på tisdagsmorgonen som ett stort antal svartklädda poliser slog till mot bostaden.
– Det var ett jäkla pådrag – över tio svartklädda poliser. De bröt sig in både genom entrédörren och genom garaget och tog med en man därifrån. Sedan byttes alla låsen ut. Man ville väl säkra huset, säger ett av vittnena NA talat med."
"En 45-årig man greps under tisdagsmorgonen misstänkt för Hjärstamordet. Enligt polisens informatör Stefan Dangardt gick gripandet lugnt till:
– Det gick helt odramatiskt till som jag förstod det som. Han var redan anhållen i sin frånvaro av åklagare, så vi verkställde det beslutet, säger han."
Vet ej vad det står. Låst även för mig. Men att han hämtades av insatsstyrkan är ju klart. Varför det skedde? Ingen aning. Vet inte om det är så intressant heller. Jag misstänker förstås att det var en medveten chocktaktik för att mjuka upp honom inför förhören men jag vet inte. Även om man sökt honom dagen innan utan att få tag i honom hade man säkert kunnat gå försiktigare fram och tex ringt på. Om man ville. Men det kanske förekommer att folk hinner ta livet av sig.
Min spekulation är att de hade avlyssnar och det JG säger om att han pratat om att döda HD för att de är oroliga en av döttrarna ska tas som gisslan eller liknande. Spekulation.
Jag backade en bit från det inlägget och tror att det började här:
Så förmodligen hade han inget med sig. Han skulle inspektera trappen.
Jag läste även de tidigare inläggen från Puttenot.
Då i somras, och nu.
Fick för mej att Puttenot ställde en retorisk fråga ”vad skulle SD göra hos JG?”
Att hen visste vad och att det ”behövdes” något.
Men jag kan så klart vara helt fel ute.
* Adopterad från Korea. Även brodern.
* Lever utåt som ensamstående men har flera förhållanden som hon väljer att hålla hemliga. Fler av dessa löper parallellt. Längre förhållanden har hon med M*ts L*rsson och J*n Hol*strö* (a/m) bland annat.
* Äldsta barnet spelar inte hockey men är skriven hos fadern på grund av konflikter med modern under flera år.
* BO publicerar ett hyperaktivt liv via sociala medier. Samtidigt har hon barn på halvtid. Flera nattliga cacheäventyr måste ha skett när barnen är hemma. Ensamma.
BO, UW, SD och HD bor alla nära varandra. I området bor även flera andra församlingsmedlemmar.
Rubriceringen människorov och fördröjningen till allmänheten (bild av LW) beror förmodligen på UWs arbete och att man var tvungen att kontrollera ev koppling till detta.
Obs: 2018-05-22, 18:58 Lenas kropp hittades ett par dagar tidigare.
Det är frapperande hur rätt FUP gett Schazz. Det är så rätt att det är som taget ur FUP om det inte var postat för snart 2 år sen..
En lärdom för dom synnerligen världsfrånvända knäppgökar som fortfarande inte ens skäms att ifrågasätta saningen om Lena.
Tusankatt?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-17 kl. 15:51.
Ja, eftersom fotograferingen sker samtidigt som han uppvisar kontrollerande och hotfullt beteende så blir det en alldeles särskild betydelse.
Betydelsen är att jag ser dig, jag vet allt om dig och du kan inget göra. Du ska göra som jag vill.
Han skriver ju (A 161, sid 10): du ligger sked med en annan man, du behöver inte ljuga mer, samtidigt som han varken svarar utan bara skickar ytterliga andra bilder.
"23.21 den 2 november så skickar han ett sms "nu behöver du inte ljuga jag ser att du inte
ligger sked med någon och har fingrarna i byxlinningen".
Han skickar sedan en bild på mig när jag sitter i fönstret hemma hos mig.
Jag svarar honom "du smyger i mitt fönster?"
Han svarade inget på det, det är tyst hela natten hela dagen inga nya sms.
På kvällen den 3 november kommer det information om projektet, det är ett projekt som han
jag och hans fru haft.
Sen står det för övrigt promenad till Lillån ikväll.
Jag vet inte om han menar att vi ska ses och ta en promenad så jag skickar då "?"
Han svarar inte på det.
Kl. 22.00 kommer en bild på mitt köksbord taget utifrån.
Kl. 23.00 kommer en bild när jag sitter där vid bordet.
Från platsen där jag sitter är det 2 meter från förstret, så när han fotar så står han alltså bara
några meter ifrån.
00.10 skickar han ett klipp på hur han står vid mitt fönster och filmar mig.
00.42 skriver han "hoppas du förstår att det är du som gjort fel... ... "
Protokoll Utredning Ofredande K1370140-16, 2019-11-05 14:29 diarienr: 5000-K574218-18
På fredagen skickar han bild på honom med sin familj och han skriver lite om projektet.
Han skriver om att han ska åka med sin högt älskade frn och han skriver "håll dig borta."
Ser du honom när han står i fönstret?
Nej. "
Eller när han skriver ungefär - detta är besök nummer fyra idag. Samtidigt som han skickar foton av henne när hon sitter i köket. Då är det bara två kvar.
Mycket hotfullt.
Eftersom en ligger sked med en annan person och en är gift med en annan person så förstår jag inte riktigt varför dessa två; SD och LW överhuvudtaget är med varandra ?
Om de vore syster & bror skulle jag förstå om de umgicks mycket ,men det var de ju ej...
Om man börjar umgås mer med någon annan utanför familjen, än med familjen, så är det ju fara och färde ,gällande kärleken osv.
Funderat på en sak; Kan tänkas att LW är lättare att umgås med OM man redan är upptagen,för då kan man alltid skylla på att man måste iväg till det man har ansvar för, -OM man ej har ett upptaget liv ,så kan det tänkas att LW sög i sig/sög åt sig hela personen ifråga, så att den tappade greppet helt omkring sin EGET livs-tänk,sin egna planering av livet framåt ...något åt det hållet !?
(Spekulation)
=LW:s trygghetstörst...blev förgörande för en konstellation med ny partner ...?
Sorgligt men sant antar jag..
Kan det ha varit så tro?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-17 kl. 15:45.
Var det därför hon skickade censurerade
foton av sig själv i duschen till SD dagen
innan hon mördades?
Hon var ju upp och ned. Hon hade en tid pratat om att hon ville ta avstånd från SD
men visar samtidigt kontaktbehov, ju.
Men i praktiken skickar hon foton och bjuder på kaka.
Ja vem blir klok på detta?
Lägger mig i: I aktbilaga 167 sida 13 finns i alla fall en anmälan från 2019-09-05 som handlar om att SD pratat om att döda henne och barnen för att slippa lidande under den tiden som HD var psykiskt sjuk. Bekräftat av HD.
I vidare förhör framkom att SD utövat våld mot en av döttrarna vid minst ett tillfälle.
JG tar upp det med Polisen i a.150 s.320 att han uppfattat att SD sa att han skulle "hjälpa" HD om det behövdes. (2019-09-04)
Snappade upp det i all hast.
(Om det är till minsta hjälp, så kanske datumen åtminstone kan ledsaga dig till när i tid detta var)
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-17 kl. 15:47.