2020-03-17, 15:37
Bannlyst
Aktbilaga 388
Samma som Aktbil 379

Powerpoint - Försvarets övergripande bild

https://docdro.id/rHhqF9h
Citera
2020-03-17, 15:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu hittar jag inte ursprunget, men det finns även i:

Aktbil 164, sid 36:

19 febr
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."

Förhör HD:
Aktbil 149/403

""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
blodet på Aron det slipper du om jag tar dig först"
."

/.../
Lite konstigt att du presenterar sådana här uppgifter samtidigt som du inte kan/vill visa varifrån de härstammar, det är väl just ursprunget som är det intressanta. Utan att veta varifrån det kommer är det ju omöjligt att göra en bedömning av sanningshalten i uppgifterna.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-17 kl. 16:04.
Citera
2020-03-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
För SD tycks döden vara ett normalt begrepp, inget märkvärdigt med det om situationen ändå är kass?!!

Normalt? På vilket sätt anser du det vara normalt för en medelklass fader diskutera att döda hela familjen? Rykten säger ju googling döda så det ser ut som spädbarnsdöd, hotet att a skulle dödas först?

Måste ha missat mycket i min uppfostran om detta är normalt.
Citera
2020-03-17, 15:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Den är ju låst. 🙁
Står det att polisen först upprepade gånger försökt få kontakt med SD för att beordra honom att inställa sig på polisstationen? Att SD hade dock inte svarat på polisens telefonsamtal, vidare hade han inte öppnat de (flertalet) gånger de åkt till SDs adress och arbetsplats för att söka honom?
Och att detta pågick i mer än en dag?
PS. Det gick ca 13 timmar från anhållan i frånvaro till gripandet. DS.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Insatsen när man hämtade SD den 27 aug 2019 finns inte nämnd i polisens händelserapporter - jag är övertygad om att kära Malin fabulerar. Och det kommer jag göra tills jag får bevis att jag har fel i det. Lovar att pudla om någon kan visa källa. Men... som sagt, Plantering av trådsanning.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Pudelläge.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man

NA.se

Polisens insatsstyrka bröt tidigt på tisdagsmorgonen upp både entré- och garagedörren till en bostad i Örebro och grep den man som misstänks för Hjärstamordet.
Det var vid 06-tiden på tisdagsmorgonen som ett stort antal svartklädda poliser slog till mot bostaden.
– Det var ett jäkla pådrag – över tio svartklädda poliser. De bröt sig in både genom entrédörren och genom garaget och tog med en man därifrån. Sedan byttes alla låsen ut. Man ville väl säkra huset, säger ett av vittnena NA talat med.

https://www.na.se/artikel/insatsstyrkans-gryningsrad-mot-misstankte-mordaren-brot-upp-entredorr-och-garage-ett-jakla-padrag

DESSUTOM angående gripandet:

SVT Örebro:
”SVT Örebro var under måndagen i kontakt med åklagare Åsa Hiding som då fått en ny sammanställning från Nationellt forensiskt centrum (NFC). Hon valde då att inte kommentera om sammanställningen innehöll ny information, men sa också att utredningen skulle fortgå..
På tisdagen beslutade hon dock att mannen ska anhållas på sannolika skäl misstänkt för mord, vilket är den högre misstankegraden. Den misstänktes bostad har också spärrats av för teknisk undersökning.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/polisen-har-gripit-en-misstankt-for-mordet-pa-kvinna-i-orebro
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-17 kl. 15:52.
Citera
2020-03-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Normalt? På vilket sätt anser du det vara normalt för en medelklass fader diskutera att döda hela familjen? Rykten säger ju googling döda så det ser ut som spädbarnsdöd, hotet att a skulle dödas först?

Måste ha missat mycket i min uppfostran om detta är normalt.

Det var ironiskt skrivet.
Jag skriver "FÖR SD tycks döden vara ett normalt begrepp",
INTE FÖR MIG naturligtvis. Jag delar knappast SD:s syn på livet.
Mitt frågetecken och utropstecken på slutet ska läsas som "är det så han menar?"
Trodde det framgick tydligt?
När man läser om SD:s snack om att döda litet hur som helst när det passar,
får man med andra ord intryck av att det för honom, i hans sjuka värld,
inte är något konstigt:

För SD tycks döden vara ett normalt begrepp, inget märkvärdigt med det, om situationen ändå är kass?!!
Senast redigerad av Moschata 2020-03-17 kl. 15:58.
Citera
2020-03-17, 15:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hon var ju upp och ned. Hon hade en tid pratat om att hon ville ta avstånd från SD
men visar samtidigt kontaktbehov, ju.
Men i praktiken skickar hon foton och bjuder på kaka.
Ja vem blir klok på detta?

Hon sa olika saker till olika människor.
Manipulerade för att få uppmärksamhet
och sympati.
Citera
2020-03-17, 15:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Den är ju låst. 🙁
Står det att polisen först upprepade gånger försökt få kontakt med SD för att beordra honom att inställa sig på polisstationen? Att SD hade dock inte svarat på polisens telefonsamtal, vidare hade han inte öppnat de (flertalet) gånger de åkt till SDs adress och arbetsplats för att söka honom?
Och att detta pågick i mer än en dag?
PS. Det gick ca 13 timmar från anhållan i frånvaro till gripandet. DS.

Nej det står det inte och hur fan skulle de ha hunnit med det?

Han anhölls ju i sin frånvaro sent på eftermiddagen/kvällen, det fattar väl alla att den som skrev det andra fabulerar.

Hiding körde det vanliga sättet att få någon mör och tjänstvillig inför kommande förhör, försökte skaffa sig ett psykologiskt överläge som uppenbarligen inte gick så bra, MGM nekar ju fortfarande.
Citera
2020-03-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Pudelläge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man
Icke. Han anhölls i sin frånvaro. Dvs man hade honom inte gripen fysiskt. Åklagaren anhöll honom och gav order att gripa honom i hans hem. Är det ingen här som har en susning om hur saker och ting går till? Lite beklämmande när man betänker hur snabbt folk slår på varandra.
Citera
2020-03-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej det står det inte och hur fan skulle de ha hunnit med det?

Han anhölls ju i sin frånvaro sent på eftermiddagen/kvällen, det fattar väl alla att den som skrev det andra fabulerar.

Hiding körde det vanliga sättet att få någon mör och tjänstvillig inför kommande förhör, försökte skaffa sig ett psykologiskt överläge som uppenbarligen inte gick så bra, MGM nekar ju fortfarande.

Jo, hon är ju kvinna.

Så du skulle inte ta det säkra före det osäkra om du hade kunskapen att det i familjen diskuterats dödande av barn och föräldrar?
Citera
Medlem
Funderar lite på aktbilaga 154 som innehåller utskrifter från telefonavlyssningar av SD och HD. De enda som finns där är mellan SD och JG och mellan HD och JG. Inget mellan SD och HD. Rimligen måste väl sådana ha funnits? Men de kanske var så alldagliga att de hamnade i slasken.
Citera
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Barn har totalkoll idag vad föräldrar får och inte får göra. Duktiga T! Hon har verkligen inte förtjänat en pappa som är elak. Telefonförhöret som SD höll med T fick jag ont i magen av att läsa. Orkade inte hela. Men skall faktiskt ta och försöka läsa den nu när jag "jobbar" hemma i coronavirusets namn.

Jag undrar vad han får ut av att vara dum mot sin egen tös. Inser han kanske att hon är smartare än vad han är? Och det tål han inte? Han tycker hon säger emot - och det går hans ära för när kanske. Och då hjälper bara elakheter samt våld.

T är briljant i sin reaktion på MGM:s krav när det gäller att smygäta strössel:

(FUP sid 4206 av 12633)
....
T: Ah och du får betala sex hundra kronor till mig för att du fick mig. Jag informera bara
inte dig när jag låg i mammas mage. Men jag vill ha sex hundra kronor. Du får välja vilket
konto du ska ta det ifrån. Det blir samma sak.
MGM: Vad menar du med det?
T: Jag ger bara ett annat exempel
....

En fullständigt logisk reaktion från T på MGM:s sätt att argumentera!
Citera
2020-03-17, 15:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Lägger mig i: I aktbilaga 167 sida 13 finns i alla fall en anmälan från 2019-09-05 som handlar om att SD pratat om att döda henne och barnen för att slippa lidande under den tiden som HD var psykiskt sjuk. Bekräftat av HD.
I vidare förhör framkom att SD utövat våld mot en av döttrarna vid minst ett tillfälle.

JG tar upp det med Polisen i a.150 s.320 att han uppfattat att SD sa att han skulle "hjälpa" HD om det behövdes. (2019-09-04)

Snappade upp det i all hast.

(Om det är till minsta hjälp, så kanske datumen åtminstone kan ledsaga dig till när i tid detta var)

Nä jag visste...det riktat till den evige tjatgubben Draifos...som ännu ej besvarat nåt av mina 3 inlägg...trots att jag varit så vänlig och lagt ut denna del av förhöret...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in