Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Ja jag tror också det. Det enda som kan liksom hålla smittan i schack. Ni har ju redan från början varit tydliga med vad som gäller, och isolerat många. Det har ju vi också men inte varit så tydliga eftersom vi har kommunala skolor, där man inte från regeringen kan ta beslut om att stänga alla skolor. Vi har en ordning som säger att Folkhälsomyndigheten ska ta det beslutet. Om de inte gör det, så kan bara regeringen uppmana FHM att stänga skolorna.
Får ni information? Hur har ni det rent konkret? Har ni barn som studerar hemifrån? Vilka ser efter barnen som har föräldrar som måste jobba inom sjukvården?
Ja, vi får informasjon åpent hele tiden. Min familie er priviligert, vi har stor villa med hage, eldre barn og mulighet til å ha en voksen person hjemme. Barna studerer via nett, de er disiplinerte fra før og liker det. De hjelper hverandre. Min kusin i nordnorge har yngre barn, 5 og 2 klasse, det går også veldig bra.
De som måste jobba innom sjukvården har rett på barnepass, min sons flickvenn er barnehagelærer og har fått status som helsevårdpersonell for å kunne ta seg av barns behov på flere plan (barn med særskilte behov) NAV (arbeids og sosialetaten) har utvidet regelverk slik at ingen skal ende uten inntekt i lange perioder. (Mindre byråkrati for utbetaling av sjukepenger og slikt) Mange får lønn under permittering. Forsyninger er lett å få tak i, men mange bare MÅ hamstre....(ahhrg)
Norge kommer til å få enorme utgifter, mange bedrifter vil gå konkurs og arbeidsledighet. Men, i det lange løp tror jeg det ville kommet i alle fall. Så bedre at de tar kontroll nu! Før mange har dødd.
Det er ikke perfekt, men vi skal få det til. Og vi gleder oss til den dagen vi kan kjøre til Sverige som før og handle! (Beste som fins)