• 1
  • 2
2020-03-17, 15:01
Medlem
Hej!

Jag var nyligen ensam utomlands och fick inbrott på hotellet. Jag har inga försäkringar utom till bilen.
Tjuven fick med sig saker till ett värde av runt 20.000:-
Min tjej ägde runt hälften av allt, men hennes hemförsäkring täcker tydligen inte det man lånat ut. (Vi är särbos på papper, för att få billigare skol/dagisavgift).
Hon har hemförsäkring hos länsförsäkringar. Under polisanmälan kryssade polisen i brottsofferfond, men jag vet inte riktigt vad de kan bidra med!

Finns det något kryphål eller något sätt man kan få tillbaka det man förlorat?

Mvh
Citera
2020-03-17, 15:09
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldmust
Hej!

Jag var nyligen ensam utomlands och fick inbrott på hotellet. Jag har inga försäkringar utom till bilen.
Tjuven fick med sig saker till ett värde av runt 20.000:-
Min tjej ägde runt hälften av allt, men hennes hemförsäkring täcker tydligen inte det man lånat ut. (Vi är särbos på papper, för att få billigare skol/dagisavgift).
Hon har hemförsäkring hos länsförsäkringar. Under polisanmälan kryssade polisen i brottsofferfond, men jag vet inte riktigt vad de kan bidra med!

Mvh

Det är hårt att lära sej vad försäkring innebär.
Du har nyss lärt dej.
Citera
2020-03-17, 15:17
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Under polisanmälan kryssade polisen i brottsofferfond, men jag vet inte riktigt vad de kan bidra med!

Mvh

Brottsofferfonden ger inget vid rena förmögenhetsskador.

Kryphål? Du menar som kryphålet ni använde för att sänka dagisavgiften. Nej, det här blir lite stå ert kast så att säga.
Citera
2020-03-17, 15:46
Medlem
Riddarhusets avatar
Tyvärr har du förlorat varor för 20.000 kr i återköpsvärde.
Ha alltid hemförsäkring.
Ha alltid reseförsäkring för det som hemförsäkringen inte täcker.
Lägg till en försäkring - ibland ingår det - med det kreditkort du använder vid betalningen av resan
Ändra registreringen som särbos så att du inte råkar ut för andra och mer betydande tråkigheter.
Fängelse t ex.
Citera
2020-03-17, 15:54
Medlem
MataRengis avatar
Det finns faktiskt folk som tycker att man borde kunna teckna försäkringar i efterskott.
Citera
2020-03-17, 16:15
Medlem
Dom flesta fackföreningar har kollektiv hemförsäkring,så hör med din fackförening.
Citera
2020-03-17, 16:26
Medlem
Kollade med if metall, men det var tydligen något man behövde teckna separat
Citera
2020-03-17, 16:36
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Kollade med if metall, men det var tydligen något man behövde teckna separat

Vart bor du som tillåter att man bor där utan hemförsäkring? De flesta hyresvärdar kräver ju att hyresgäster har det?
Citera
2020-03-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Vart bor du som tillåter att man bor där utan hemförsäkring? De flesta hyresvärdar kräver ju att hyresgäster har det?

Bostadsrätt i Stockholm. Jag är medveten om att det inte är optimalt utan hemförsäkring, men det är inte det jag frågar er om.
Citera
2020-03-17, 16:56
Medlem
cacas avatar
Citat:
Bostadsrätt i Stockholm. Jag är medveten om att det inte är optimalt utan hemförsäkring, men det är inte det jag frågar er om.
Bara hålla tummarna att du inte råkar ut för en vattenläcka, brand eller annat få du kommer få stå för allt själv.
Citera
2020-03-17, 16:57
Medlem
I och med att ni redan redovistat vem som ägde vad så är det helt och hållet kört.

Det är bara att gilla läget.
Citera
2020-03-17, 17:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Bara hålla tummarna att du inte råkar ut för en vattenläcka, brand eller annat få du kommer få stå för allt själv.

Han bor ihop med sin tjej som har hemförsäkring för bostaden de båda bor i, TS har däremot skenskrivit på annan adress för att få billigare dagisavgift.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in