2020-03-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Tramskanal och tänk på svältande barn i Afrika.

Idé till ny video? "Hur många svältande barn i Afrika kan man äta?"

Jag gillar Matkoma men håller med om att det blir lite tradigt i bland. Men så är det ofta med Youtubekanaler som släpper klipp regelbundet 1-2 gånger i veckan. Det blir lite same old eller så tryter idéerna och det blir innehållslösa videos.
Jag tror att de skulle vinna på att köra mer på kvalitet över kvantitet, men rent ekonomiskt så förstår man ju varför de kör den modell de kör.
Citera
2020-03-17, 12:34
Moderator
zanteras avatar
Gillade kanalen mycket förr men tycker den blivit lite sämre överlag och ganska blandad kvalitetsmässigt. Har dock förståelse för att de inte alltid kan göra "hur många pizzor kan vi äta?"-klipp, så klart de försöker testa nya grejer.
Citera
2020-03-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Gillade kanalen mycket förr men tycker den blivit lite sämre överlag och ganska blandad kvalitetsmässigt. Har dock förståelse för att de inte alltid kan göra "hur många pizzor kan vi äta?"-klipp, så klart de försöker testa nya grejer.

Tyvärr ganska tydligt i deras klipp att de inte är speciellt glada nu för tiden. Allt går på tomgång. Ingen genuin glädje eller lekfullhet som förr. Tyvärr! För jag gillar grabbarna.

Tror de behöver göra något drastiskt - annars kommer spiralen fortsätta nedåt.

De behöver ta ett break från vardagen och allt som varit. Ta kameran, varsin ryggsäck - och åk på Backpacker-matresa till Asien eller liknande. Lev billigt, spela in klipp - och framförallt: HA KUL!
Men vänta till efter Corona

Men som sagt, något behöver göras. De måste få tillbaka glädjen! Numera verkar de mest uttråkade och deprimerade.
Citera
2020-03-17, 14:58
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag håller med att de har blivit bättre men jag vill gärna se dem testa att dricka sig fulla igen. Sedan verkar de väldigt oberörda när de har supit sig fulla då tycker jag Svenska utmaningar är bättre Johnny blir iallafall påverkad och kul när han super sig full.
Adam och Anton har nog inte riktigt den ljuvliga alkoholismen i blodet. På fredag kommer de att försöka dricka sig berusade på chokladpraliner med sprit i. I gårdagens klipp var de i Danmark och inhandlade dessa praliner.
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag kan inte riktigt förstå mig på er som tycker att de har blivit sämre under den senaste tiden. Enligt mig så är kvaliteten på deras videor mycket bättre nu än vad den var i början.

Det bästa med alkoholklippen är att den gamle sonsonen oftast medverkar då.

"Vi får se om han har vuxit te sig, som den gamle sonsonen."
Citera
2020-03-17, 15:21
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tyvärr ganska tydligt i deras klipp att de inte är speciellt glada nu för tiden. Allt går på tomgång. Ingen genuin glädje eller lekfullhet som förr. Tyvärr! För jag gillar grabbarna.

Tror de behöver göra något drastiskt - annars kommer spiralen fortsätta nedåt.

De behöver ta ett break från vardagen och allt som varit. Ta kameran, varsin ryggsäck - och åk på Backpacker-matresa till Asien eller liknande. Lev billigt, spela in klipp - och framförallt: HA KUL!
Men vänta till efter Corona

Men som sagt, något behöver göras. De måste få tillbaka glädjen! Numera verkar de mest uttråkade och deprimerade.

Förut var det en hobby, nu är det ett arbete.

Det borde vara roligare nu när man tjänar storkovan på att göra knasiga saker.

Men jag kan förstå att det är svårt att hitta något nytt och intressant att göra 2 gånger i veckan.
Citera
2020-03-17, 16:33
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag kan inte riktigt förstå mig på er som tycker att de har blivit sämre under den senaste tiden. Enligt mig så är kvaliteten på deras videor mycket bättre nu än vad den var i början.

Sämre kanske är fel ordval men mer ointressant för min personliga del. De har såklart bra kemi och snacket/internskämten kan göra även en tråkig video rolig, men känns ofta som jag skippar videos nuförtiden pga vad de gör i videon. Men som sagt, man kan ju inte alltid köra på "hur mycket kan vi äta här?" och det finns endast så många typer av videos man kan göra på t.ex. McDonalds/BK/Max.

Så visst kanske inte kvaliteten på videos har blivit sämre utan mer att man inte är intresserad av 'ämnet/utmaningen' samt att vissa av internskämten börjar bli lite tröttsamma nu. Kollar nog dock fortfarande var 3e-4e video, men blir en del man skippar just för att det inte lockar lika mycket. Kan sakna utmaningar de gjorde som t.ex. Hamburge-rouletten eller Familjepizzan där de slumpade fram fyllningen. Den typen av videos är mer kul än t.ex. "smakar Max annorlunda i Danmark?" eller "fortsätter köttskandalen?".
Citera
2020-03-17, 21:41
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Adam och Anton har nog inte riktigt den ljuvliga alkoholismen i blodet. På fredag kommer de att försöka dricka sig berusade på chokladpraliner med sprit i. I gårdagens klipp var de i Danmark och inhandlade dessa praliner.

Det bästa med alkoholklippen är att den gamle sonsonen oftast medverkar då.

"Vi får se om han har vuxit te sig, som den gamle sonsonen."

En sak som var roligt var att de hade kreativa alkoholutmaningar som att försöka dricka sig fulla på svagdricka.
Citera
2020-03-17, 21:46
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
En sak som var roligt var att de hade kreativa alkoholutmaningar som att försöka dricka sig fulla på svagdricka.

Jag gissar på att detta tog slut för att det blir problem med monetariseringen.
Citera
2020-03-17, 21:51
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Jag gissar på att detta tog slut för att det blir problem med monetariseringen.

Jag tror de tyckte det var för jobbigt att bli bakfulla. Tokdricker man lågalkoholhaltiga drycker på kort tid som de gjorde blir man väldigt bakfull och i stort sett känner sig döende dagen efter.
Citera
2020-03-17, 21:57
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Jag tror de tyckte det var för jobbigt att bli bakfulla. Tokdricker man lågalkoholhaltiga drycker på kort tid som de gjorde blir man väldigt bakfull och i stort sett känner sig döende dagen efter.

Så kan det säkert vara men jag tror också att youtube sätter åldersgräns på klipp om det i stort handlar om alkohol eller andra berusningsmedel. Det blir också "reklam block" så att det inte blir något klirr i kassan.

Man skulle kunna fortsätta med det här innehållet om man skulle få spons av något företag.
Då behöver man inte längre bry sig om att bli godkänd för reklam via youtube.
Citera
2020-03-17, 22:00
Avslutad
Citat:
En annan grej som jag själv tror var lite orsaken till dippen i kanalen var den där träningsnojan som de fick för sig för ett par år sedan. Man skulle försöka optimera sin träning. Framförallt Adam växte betänkligt och blev riktigt rossig runt julen -18. Kolla när de åt julbord 2018, det var en påpackad Adam i en mörkblå tröja som satt som en andra hud. Därefter misstänker jag att de började backa tillbaka och räkna kalorier, vilket verifierades i förra veckans video med Patrik Kasra. Adam erkände att han till en början pushade i sig kalorier bara för kaloriernas egen skull och därigenom förvisso växte som en oxe men även blev lite mjuk om magen. Och det var när han kom på det som Matkoma förändrades till mer eventliknande utmaningar och inte sällan mer rena reportage istället för det vi gillar kanalen för; nämligen hejdlöst ätande och supande.

Jag får för mig att drivande i det hela har varit Adam. Anton är en best som kan äta hur mycket som helst. Anton slog till och med Hoffa Kaos i den berömda Billys Pan Pizza-tävlingen. Det var riktigt kul att se minen på Hoffa när han förlorar mot Anton. Normalt sett brukar Hoffa annars spöa feta raggare på löpande band vid diverse grillkiosker och kebabhak, men mot Matkoma-Anton hade Hoffa helt enkelt ingen chans. Kul att se hans manlighet ramla genom golvet därhemma i köket hos Adam.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2020-03-17 kl. 22:03.
Citera
2020-03-17, 22:05
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
En annan grej som jag själv tror var lite orsaken till dippen i kanalen var den där träningsnojan som de fick för sig för ett par år sedan. Man skulle försöka optimera sin träning. Framförallt Adam växte betänkligt och blev riktigt rossig runt julen -18. Kolla när de åt julbord 2018, det var en påpackad Adam i en mörkblå tröja som satt som en andra hud. Därefter misstänker jag att de började backa tillbaka och räkna kalorier, vilket verifierades i förra veckans video med Patrik Kasra. Adam erkände att han pushade i sig kalorier bara för kaloriernas egen skull och därigenom förvisso växte som en oxe men även blev lite mjuk om magen. Och det var där Matkoma förändrades till mer eventliknande utmaningar och inte sällan mer rena reportage istället för det vi gillar kanalen för; nämligen hejdlöst ätande och supande.

Jag får för mig att drivande i det hela har varit Adam. Anton är en best som kan äta hur mycket som helst. Anton slog till och med Hoffa Kaos i den berömda Billys Pan Pizza-tävlingen. Det var riktigt kul att se minen på Hoffa när han förlorar mot Anton. Normalt sett brukar Hoffa annars spöa feta raggare på löpande band vid diverse grillkiosker och kebabhak, men mot Matkoma-Anton hade Hoffa helt enkelt ingen chans. Kul att se hans manlighet ramla genom golvet därhemma i köket hos Adam.

Ja de verkar fortfaranda vara trevliga och underhållande. Hoffa Kaos verkar rätt dryg och tycks vara ännu mer tråkigt oberörd under sina alkoholutmaningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in