2019-11-25, 23:01
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Själv gillar jag väl mest deras reseklipp. Minns inte vilken liten stad de reste till där det fanns ett riktigt läskigt klot men mer sånt. Olika länders klassiker fungerar också.
Du menar nog avsnittet där de åkte tåg till den lilla staden Lidköping. Där fanns det en kula som spred förbannelse och skräck över både fåglar och människor. Det är ett av mina favoritklipp också. Jag tyckte att det var mycket skojigt.

https://www.youtube.com/watch?v=Qp9F1d1NyfQ
Citera
2019-12-28, 00:39
Avslutad
Matkoma har verkligen tappat allting under 2019. Senaste Sälenresan och bufféfilmen känns mer som att grabbarna bestämt sig för att bjuda sina flickor på en julresa och sedan ta kostnaden på firman. Pliktskyldigast spelar man in ett par filmer där man egentligen inte äter särskilt mycket utan mer provar en dyr prettobuffé i en snofsig vinkällare á la Edward Blom.

Adam och Anton av idag är tyvärr väldigt långt borta från de där två killarna som vräkte i sig elva pizzor eller fem liter outspädd saft. Det är helt enkelt inte roligt längre. Och man ser det på interaktionerna. Det går bakåt, både med visningar/tummar/kommentarer. De märker det säkert själv också. Frågan är om kanalen överlever 2020? Å andra sidan har den blivit en brödfångare för killarna och det har börjat löna sig i form av nya bilar och bostadsrätter så frågan är om man är beredda att bara lägga ner om det fortsätter i den här stilen i något år till?
Senast redigerad av Arbetsskygg 2019-12-28 kl. 00:42.
Citera
2020-01-08, 23:53
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Matkoma har verkligen tappat allting under 2019. Senaste Sälenresan och bufféfilmen känns mer som att grabbarna bestämt sig för att bjuda sina flickor på en julresa och sedan ta kostnaden på firman. Pliktskyldigast spelar man in ett par filmer där man egentligen inte äter särskilt mycket utan mer provar en dyr prettobuffé i en snofsig vinkällare á la Edward Blom.

Adam och Anton av idag är tyvärr väldigt långt borta från de där två killarna som vräkte i sig elva pizzor eller fem liter outspädd saft. Det är helt enkelt inte roligt längre. Och man ser det på interaktionerna. Det går bakåt, både med visningar/tummar/kommentarer. De märker det säkert själv också. Frågan är om kanalen överlever 2020? Å andra sidan har den blivit en brödfångare för killarna och det har börjat löna sig i form av nya bilar och bostadsrätter så frågan är om man är beredda att bara lägga ner om det fortsätter i den här stilen i något år till?

Vidhåller i att dom har tappat det som gjorde dem speciella, i början var dom mer nyfikna men nu på senare tid är det inte samma kärlek. Nog kommer kanalen finnas kvar men det vore bra för dem om dem offrade mer av sig själva för att få till riktigt bra material, dom börjar bli lata och för ekonomiskt vinstdrivande. Vilket gör det hela trist.
Citera
2020-01-11, 23:06
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Vidhåller i att dom har tappat det som gjorde dem speciella, i början var dom mer nyfikna men nu på senare tid är det inte samma kärlek. Nog kommer kanalen finnas kvar men det vore bra för dem om dem offrade mer av sig själva för att få till riktigt bra material, dom börjar bli lata och för ekonomiskt vinstdrivande. Vilket gör det hela trist.

Tror de har blivit lata. De har själv sagt att de inte vill vräka i sig de vill inte göra alkoholutmaningar för då blir de bakfulla. Det är bara att erkänna att de har tappat stinget.
Citera
2020-03-07, 01:47
Avslutad
Senaste veckorna har Matkoma tagit sig rejält. Man närmar sig fornstora dagar och Anton kan fortfarande pressa i sig imponerande mängder om det kniper.
Citera
2020-03-08, 06:58
Medlem
SvartaBjorns avatar
Länktips: videoklipp --> Youtubers
/Moderator
Citera
2020-03-09, 07:11
Medlem
Kikade in på kanalen efter ett längre uppehåll. Rätt tråkig och jobbig redigering av klippen nu för tiden. Men jag förstår att man kanske riktar in sig på en yngre målgrupp, där det hela tiden måste hända något.
Citera
2020-03-09, 23:01
Medlem
Citat:
Senaste veckorna har Matkoma tagit sig rejält. Man närmar sig fornstora dagar och Anton kan fortfarande pressa i sig imponerande mängder om det kniper.

Nja det håller jag inte med om om vi kollar senaste 10-12 månaderna, de blev kända för att de tryckte i sig enorma mängder mat (och hade till och med sponsorer så som Max, Sibylla mm) men sen ett par månader tillbaka så gör de ju 8/10 klipp som är typ "besöka en brandstation" , vilket är dyrast, ICA eller COOP" och "matduellen" etc och då har ju hela idén med kanalens koncept tappat sin grej.

Sen att de även har fått för sig att deras klipp kan flyga i ca 40 minuter per uppladdning är ju bara dumt, de har rätt bra personligheter men man orkar ju fan inte lyssna på det i 40-50 min...deras koncept att trycka i sig stora mängder mat och hålla klippen på ca 20 min tror jag är ett vinnande koncept.

Om det nu är så enormt påfrestande för deras kroppar (vilket det förmodligen är) så tycker jag hellre att de ska ladda upp färre klipp och satsa på det de blev kände för och ladda upp ett bra klipp varannan vecka än två halvdana klipp varje vecka, kvalitet över kvantitet
Citera
2020-03-10, 21:11
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

Jag håller med att de har blivit bättre men jag vill gärna se dem testa att dricka sig fulla igen. Sedan verkar de väldigt oberörda när de har supit sig fulla då tycker jag Svenska utmaningar är bättre Johnny blir iallafall påverkad och kul när han super sig full.
Citera
2020-03-10, 21:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Tycker det har blivit lite för tråkigt, känns inte som något nyskapande content. Att besöka folk och äta upp deras kylskåp tyckte jag var ett ganska roligt segment som bjöd på en del överraskningar och ibland skratt.

Med tanke på att Anton har en ny fina lya med stort kök, borde de laga mer mat hemma, typ Epic Meal Time. Vill de sedan ha sponsrat content så bör de testa att äta sig igenom alla matkassar från nätet. Bara kontakta LIDL och be dem skicka en kasse fylld med veckans varor som de ska försöka äta upp.

Blir det för mycket grub, kan de alltid bjuda tjejerna på trerätters.
Citera
2020-03-10, 21:36
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Tramskanal och tänk på svältande barn i Afrika.
Citera
2020-03-10, 21:50
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Tramskanal och tänk på svältande barn i Afrika.

Trams är kul ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in