2020-03-17, 14:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Är helt med dig på den. Det verkar vara en falang här som målar ut brottsoffret som en kåt porrpastor som mer eller mindre fick vad hon förtjänade. Och som verkar se SD som en oskyldig vek familjefar. De gör det lätt för sig då tycker jag.

Spelar ingen roll om man är kåt hela dagarna och porrig till tusen , ingen har rätt att döda någon i det här landet enligt Sveriges Rikes Lag .
I ett muslimskt land blir man antagligen stenad till döds om man är för porrig men här skall inte mord få genomföras för porrighet .
Verkar som att mördaren har skrivit en egen lagbok ?
Citera
2020-03-17, 14:00
Bannlyst
Aktbil 314... Nån kartbild som ingår som bilaga 29 som bevisupplaga.
I alla fall så ingår kartan bland bevisningen.
Så nu har ni den också.

https://docdro.id/n30066v
Citera
2020-03-17, 14:01
Medlem
Lova33s avatar
OMG! Sluta tjafsa om hur/när människan blev anhållen.
Han var uppenbarligen anhållen i sin frånvaro den 26:e och plockades sedan in av insatsstyrkan den 27:e. End of story.
Jisses.
Citera
2020-03-17, 14:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har läst polismannens anmälan till socialnämnden som du hänvisar till. Men i vilket förhör hittar man de här uppgifterna, om att SD och HD skulle ha pratat om att SD skulle döda HD och de båda barnen?

Har du tillgång till FUP?
Citera
2020-03-17, 14:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du tar ju bara upp enstaka nonsenshändelser långt tillbaka i tiden som får åklagarens case mot SD att verka helt utsiktslöst. Om man i stället gör en sammanställning av bevisningen så får man en bättre helhetsbild. Kolla på den här intervjun där åklagaren svarar på journalisternas frågor om bevisningen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men nu hänger du inte med om vad diskussionen handlade om?
Nu pratar vi inte om något "case".

Det pratades om vad lagen säger om fotografering, vad som är lagligt eller inte.
Och i L*enas fall handlar det inte bara om vanlig fotografering inom lagens gräns, utan att fotograferingen i det här fallet handlar om att hota och ofreda.

Det är väl inte en nonsens händelse?
Hade L*ena medverkat i anmälan hade den gått till allmänt åtal. Men utan hennes medverkan blev det inget.
Citera
2020-03-17, 14:03
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Du tar ju bara upp enstaka nonsenshändelser långt tillbaka i tiden som får åklagarens case mot SD att verka helt utsiktslöst. Om man i stället gör en sammanställning av bevisningen så får man en bättre helhetsbild. Kolla på den här intervjun där åklagaren svarar på journalisternas frågor om bevisningen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Varför citerar du bara frågorna och inte svaren? Idiotiskt.
Citat:
Ibland är verkligheten svartvit i alla fall, för antingen mördade SD LW eller också gjorde han det inte. Det som är oroväckande är att rättsväsendet i Örebro tycks vilja lösa sina problem genom att införa det nya begreppet halvskyldig, och i så fall kommer Björn Lindén att få problem med att formulera domskälen.
Det är alltså första gången du stöter på ”ensam eller i samförstånd”? Det skulle ju förklara ett och annat. Synd att du är så mån om att skriva, snarare än att lyssna och läsa. Återigen, idiotiskt.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-17 kl. 14:11.
Citera
2020-03-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Du skapade trådsanningen att de hade försökt få tag på honom pga att du inte förstår den rättsliga processen. Jag rekommenderar att du hädanefter alltid bifogar källa till dina påståenden.

Det finns ingen regel som kräver bifogad källa - detta är ett diskussionsforum. Det är upp till den enskilde trådläsaren att välja hurvida man vill ta till sig något som jag skriver. Bifogar jag inte källa är det helt okej att anse mig oseriös och scrolla förbi mina inlägg. Detta är ett stort ärende och för mig och många andra blir det svårt att före protokoll med anteckningar om exakt VAR i materialet x eller y förekommer.
Citera
2020-03-17, 14:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Låt dem hållas. Vi med fungerande tankeverksamhet vet att det inte är så svartvitt i någon mänsklig relation.
Det är dessutom helt irrelevant för utfallet här.
Ibland är verkligheten svartvit i alla fall, för antingen mördade SD LW eller också gjorde han det inte. Det som är lite oroväckande här är att rättsväsendet i Örebro tycks vilja lösa sina problem genom att införa det nya begreppet halvskyldig, och om Björn Lindén går med på det kommer han att få problem med att formulera domskälen.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-17 kl. 14:14.
Citera
2020-03-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
OMG! Sluta tjafsa om hur/när människan blev anhållen.
Han var uppenbarligen anhållen i sin frånvaro den 26:e och plockades sedan in av insatsstyrkan den 27:e. End of story.
Jisses.

Instämmer. Det är dessutom rätt irrelevant för skuldfrågan och fallet i sig, en detalj bland tudentals detaljer i ett sånt här stort ärende. Jag vill inte tjaffsa om saken mer.
Citera
2020-03-17, 14:10
Bannlyst
Här kommer Aktbil 343.
Ingår i Förundersökningsprotokollet.
Först är det lite Telegram som inte kunde återställas från Lenas mobil, och sen är det ett gäng med förhör av vittnen och grannar .

Varse go

https://docdro.id/95ASUKB

(man behöver absolut inte bidra med pengar för jag lägger upp allt ändå, men för dom vänliga själarna som prompt vill bidra med några tior... Swedbank 8480-6 994 704 985-5)
Citera
2020-03-17, 14:11
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ibland är verkligheten svartvit i alla fall, för antingen mördade SD LW eller också gjorde han det inte. Det som är oroväckande är att rättsväsendet i Örebro tycks vilja lösa sina problem genom att införa det nya begreppet halvskyldig, och i så fall kommer Björn Lindén att få problem med att formulera domskälen.

Ja, absolut. I frågan om SD dödade LW är det enbart svartvitt, finns ingen gråzon där. Ja eller nej. Svart eller vitt.
Citera
2020-03-17, 14:15
Bannlyst
Aktbilaga 347 Tidslinje, ingiven i samband med åklagarens sakframställan.

Intressant.

https://docdro.id/CQuOAtP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in