Citat:
Ursprungligen postat av
Malin.Nilsson
Värt att notera är också att polisen först upprepade gånger försökt få kontakt med SD för att beordra honom att inställa sig på polisstationen. SD hade dock inte svarat på polisens telefonsamtal, vidare hade han inte öppnat de (flertalet) gånger de åkt till SDs adress och arbetsplats för att söka honom. Detta pågick i mer än en dag. Efter att ha gjort allt ovanstående, och den misstänkte fortsatt gör sig icke anträffbar, så har polisen fog att misstänka att den misstänkte medvetet vill hålla sig undan. Då finns det underlag för att använda instatsstyrkan för ett gripande - den misstänkte har indikerat att han inte frivilligt kommer inställa sig och därmed finns en risk att han kommer obstruera eller ta till farliga medel vi gripandeförsök om polisen återigen kommer till hans hem. Ergo var insatsstyrkan motiverad i detta fall.
PS. Ombedes slippa svar såsom "Källa på det!?", "JAHA och vart i FUP har du läst detta!?".Jag har ett liv och läser FUP när jag hinner. Jag för absolut inte anteckningar när jag läser - det är jag inte skyldig NÅGON att göra. Ni får läsa FUP själva tills ni hittar underlaget till vad jag eller någon annan citerar från FUP. Om ni nu är så intresserade av fallet.
Självklart vill du inte visa källa eftersom du medvetet ljuger. Av vilken anledning begriper jag inte.
15/5 kl 12.43: STEFAN DAVIDSSON EJ HEMMA BETESVÄGEN 14B, PTR HAR NÅTT HONOM PÅ TELEFON, HAN ÄR PÅ MÖTE. KOMMER KONTAKTA 23-4240 EFTER KLOCKAN 14.
15/5 kl 14.33: I LÄNKAT HR FINNS UPPGIFTER OM FÖRHÖR MED STEFAN DAVIDSSON, HAN INKOMMER TILL POLISSTATIONEN OCH UL HAR FÅTT I UPPDRAG ATT HITTA EN JOURUTREDARE SOM KAN HÖRA HONOM.
Enligt ovanstående rapport får du intrycket att han hållit sig undan? De sökte honom hemma genom dörrknackning - ingen hemma. De sökte honom på telefon, han svarade.
Din trovärdighet var redan låg, men nu ligger den på botten.
Uppgifter hämtad ur aktbilaga 145, huvudprotokollet, sidan 179 resp 181. Varsågod. Du kanske skall BÖRJA anteckna när du läser, eftersom ditt minne eller sanningssägande haltar betänkligt.