2020-03-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Herregud så tokigt du resonerar. Det var tvärt om snälla du..att dom umgicks var för att dom var en familj.

I Lenas svartsjuketolkning av världen (och i din?) var dom en familj för att retas.

Jag skrev:

”HD hade inga problem att umgås med SD för att retas och jävlas med LW.”

Med det menade jag att de inte levde något regelrätt familjeliv. Separerade. Skilsmässa. SD skojar om Tinder med J*ani. SD har kontakt med LW. ”Vi hörs imorrn” osv.
Vidare ringer barn och frågar ”Pappa vill du komma hit och äta glass”. Till den bostad de bor varannan vecka i. SD har råkat få HDs avis/faktura från EON som han betalar och hon senare ersätter.

De kanske började ta de första stapplande stegen mot familjelivet igen. Men det var inte statusen vid tiden för mordet. På de flesta plan var de inte en familj så som du menar.

Men HD var mycket nöjd med att få så mycket tid med SD så att det störde LW. Och då störde LW tillbaka. Det var min poäng.

Edit: Inkl att SD och LW hade ju lite kontakt med andra av motsatta könet.
Senast redigerad av Avel 2020-03-17 kl. 11:09.
Citera
2020-03-17, 10:56
Medlem
notknapparens avatar
Aktbil 146, sid 100:

"Ulf ringer in till polisen den 14 juni kl. 12.43."
[...]
" Stefan befinner sig på trappen till huset och är på väg ner. Ulf vet inte om han
var inne i huset. I bilen satt en kvinna, Ulf tror att det var Stefans exfru Hanna.
"

Då är SDs hus avspärrat:

Aktbil 155, sid 89:

Avspärrat- 2018-05-31
Häva------ 2018-07-06

Någon som har läst något mer om detta?
Citera
2020-03-17, 11:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bra fråga ang corona och tingsrätt. Möjligen tar tingsrätt ett eget beslut att stänga ute åhörare, utom press, för att mota olle i grind. Att JG inte "vill" ta sig till tingsrätten kommer nog inte tas nån hänsyn till. Men kanske kan han utverka att SD får ledas ut och se honom vittna via medhörning. Men visst, fegisen kanske säger att han tror sig ha coronavirus i kroppen.

I Danmark kör de viktiga våldsrättegångar trots att Danmark är mycket mer nedstängt än Sverige. Folk får sitta med en rads mellanrum och med ett säte mellan varje person, efter vad jag hörde av en bekant.

Så jag hoppas de inte behöver skjuta på detta.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu är det väl upp till bevis för din del!

- vem/vilka trodde nästan inte att LW haft sex (isf vore det synd om LW, en ogift kvinna i sina bästa år)!?

- var har jag skönmålat LW?

- var har jag ljugit?

- var har jag skrivit/tyckt att LW inte hade eget ansvar för sitt liv och sina barn?

Bevisa eller sluta påstå en massa skit om andra trådskrivare!

Exakt, fakta eller sluta tramsa.

Anser de flesta har haft en nykter syn på både bo och SD, fast är det där skon klämmer att det ödslas mer tid på den som är åtalad än den som inte finns med oss längre.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2020-03-17 kl. 11:39.
Citera
2020-03-17, 11:11
Medlem
notknapparens avatar
Någon som har reagerat på att man i förhör frågar om L*enas pulsklocka?

A 146/90 förhör Noa:

"Brukar Lena använda pulsklocka på armen? I så fall i vilket sammanhang?
Lena brukade ofta ha den både till vardags och när hon gjorde aktiviteter men oftast så hade
hon sin silverklocka.
"

I A 157/219 har man två bilder på GPS- klockor som L*ena hade.

Varför frågar man/ har med bilder i utredningen om detta?

Saknas det en GPS klocka?
Citera
2020-03-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Värt att notera är också att polisen först upprepade gånger försökt få kontakt med SD för att beordra honom att inställa sig på polisstationen. SD hade dock inte svarat på polisens telefonsamtal, vidare hade han inte öppnat de (flertalet) gånger de åkt till SDs adress och arbetsplats för att söka honom. Detta pågick i mer än en dag. Efter att ha gjort allt ovanstående, och den misstänkte fortsatt gör sig icke anträffbar, så har polisen fog att misstänka att den misstänkte medvetet vill hålla sig undan. Då finns det underlag för att använda instatsstyrkan för ett gripande - den misstänkte har indikerat att han inte frivilligt kommer inställa sig och därmed finns en risk att han kommer obstruera eller ta till farliga medel vi gripandeförsök om polisen återigen kommer till hans hem. Ergo var insatsstyrkan motiverad i detta fall.

PS. Ombedes slippa svar såsom "Källa på det!?", "JAHA och vart i FUP har du läst detta!?".Jag har ett liv och läser FUP när jag hinner. Jag för absolut inte anteckningar när jag läser - det är jag inte skyldig NÅGON att göra. Ni får läsa FUP själva tills ni hittar underlaget till vad jag eller någon annan citerar från FUP. Om ni nu är så intresserade av fallet.
Självklart vill du inte visa källa eftersom du medvetet ljuger. Av vilken anledning begriper jag inte.

15/5 kl 12.43: STEFAN DAVIDSSON EJ HEMMA BETESVÄGEN 14B, PTR HAR NÅTT HONOM PÅ TELEFON, HAN ÄR PÅ MÖTE. KOMMER KONTAKTA 23-4240 EFTER KLOCKAN 14.

15/5 kl 14.33:
I LÄNKAT HR FINNS UPPGIFTER OM FÖRHÖR MED STEFAN DAVIDSSON, HAN INKOMMER TILL POLISSTATIONEN OCH UL HAR FÅTT I UPPDRAG ATT HITTA EN JOURUTREDARE SOM KAN HÖRA HONOM.

Enligt ovanstående rapport får du intrycket att han hållit sig undan? De sökte honom hemma genom dörrknackning - ingen hemma. De sökte honom på telefon, han svarade.

Din trovärdighet var redan låg, men nu ligger den på botten.

Uppgifter hämtad ur aktbilaga 145, huvudprotokollet, sidan 179 resp 181. Varsågod. Du kanske skall BÖRJA anteckna när du läser, eftersom ditt minne eller sanningssägande haltar betänkligt.
Citera
2020-03-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Frågan är ju om en sådan här anmälan verkligen gjordes av omtanke om barnen, eller om det mer handlade om ett led i arbetet med att bygga upp en negativ bild av SD. Det här skall kanske mest visa oss att SD besitter ett våldskapital, vilket i sin tur skall ge stöd åt åklagarens teori att det var han som dödade LW. Men vad skulle han alltså ha gjort här, om du kan vara lite mer konkret?

De har en förbannad skyldighet anmäla när de fått den informationen. Herregud kan du inte lagen? Läs i fup och sluta be oss andra om fakta.
Citera
2020-03-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon som har reagerat på att man i förhör frågar om L*enas pulsklocka?

A 146/90 förhör Noa:

"Brukar Lena använda pulsklocka på armen? I så fall i vilket sammanhang?
Lena brukade ofta ha den både till vardags och när hon gjorde aktiviteter men oftast så hade
hon sin silverklocka.
"

I A 157/219 har man två bilder på GPS- klockor som L*ena hade.

Varför frågar man/ har med bilder i utredningen om detta?

Saknas det en GPS klocka?

Av inspelade samtal SD-HD bekymrar de sig även över att någon kan se att de blivit vänner i träningsappen Endemondo. Nåt användarnamn ”bratislava” har lagts till nåns vänlista och SD ringer LW och pressar henne om hon kan lösa så att det inte syns. Det har dessutom gått ut en notis om detta. ”XX är nu vän med bratislava” eller dyl. Inte bra, inte bra.

Klocka och träningsapp handlar väl om kartläggning från polisens sida. Endemondo möjliggör också kommunikation med meddelanden på nåt sätt vänner emellan. I vilken utsträckning vet jag ej. Vet endast att man kan skicka ”heja-rop” till den som är ute och tränar osv.
Citera
2020-03-17, 11:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Både LW och SD har ju gått över gränserna. LW hade handlingskraft och kunde ta beslut, insåg att det hela var "sjukt", men klarade ju inte att stå för sina beslut att avsluta relationen i just denna relation. Mot slutet hade även hennes känslor svalnat, de framgår i fler sms till SD och (förhör) med väninnor.
Mitt intryck är att hon ville avsluta den intima delen av relationen men behålla SD som vän. Det är ju det som inte går! Efter ett så turbulent förhållande är det inte bara att klippa av halva delen och ha kvar resten. Lena behövde vänskap. Försök till terapi hos psykolog hann aldrig ta sin form.
Därför tog hon också så hårt vid sig av att JG vände henne ryggen, vilket inte är helt överraskande då JG stod SD närmast. JG är dessutom gift (el sambo) och har väl sitt eget liv.

Lena verkade ha varit otroligt envis och ville ta tillbaka "övertaget" som hon själv uttryckte det - ett olyckligt ord i sammanhanget.

Visst har LW sin del i detta. Hon går över gränser för att återerövra respekten för sin person som hon var van att få.
Visst kan SD resonera rationellt utom när han diskuterar hur man dödar henne och hennes barn
liksom han diskuterat med sin fru HD hur man tar livet av sin familj (HD sa i ett förhör att SD vid tillfälle sagt att han skulle "ta livet av hela familjen") samt googlat om att mörda deras barn med kolik.tidigare.
Även om SD nu hävdar att det var en jargong som inte var allvarligt menad?!
Den där jargongen är ju absolut inte frisk, utan minst sagt hysterisk.

Var det därför hon skickade censurerade
foton av sig själv i duschen till SD dagen
innan hon mördades?
Citera
2020-03-17, 11:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Aktbil 167 del 1 sid 15

Från polisen "Anmälan till socialnämden" daterad 2019-09-05 (som jag kommer ihåg det är det när HD är inplockad som misstänkt).

"Vidare har det framkommit i förhör med Hanna att Stefan utövat våld mot ........... (är maskat) vid minst ett tillfälle".

Och denna man håller hon fast vid! Hon borde med glädje ha gett bort honom till LW.

En till fundering... undrar om HD berättat detta "frivilligt" i sitt förhör eller om det finns tidigare anmälan ang våldet som inte går att mörka
.

Barnet kanske har berättat det själv för
polisen?
Citera
2020-03-17, 11:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Vad ska jag vara konkret om?

Polisen skickade en anmälan till soc när både SD/HD satt i häktet.

HD säger i ett förhör att SD brukat våld vid minst ett tillfälle.

Det är som sagt tidigare i tråden att det är svårt att förklara för någon som ej vill förstå!

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Frågan är ju om en sådan här anmälan verkligen gjordes av omtanke om barnen, eller om det mer handlade om ett led i arbetet med att bygga upp en negativ bild av SD. Det här skall kanske mest visa oss att SD besitter ett våldskapital, vilket i sin tur skall ge stöd åt åklagarens teori att det var han som dödade LW. Men vad skulle han alltså ha gjort här, om du kan vara lite mer konkret?

OCH att HD medgett i förhör att SD talat om att döda hela sin familj

Kära trögbollen Draifos, du prövar mångas tålamod.

LÄS på!
Aktbilaga 167 sidan 14

Anledning 1111 anmälan till Socialnämnden
Stefan och Hanna Davidsson är häktade med anledning av att de är misstänkta för mord (5000-1- 574218-18). I samband med utredningen har det framkommit uppgifter om att Stefan och Hanna, under en tid när Hanna mådde dåligt psykiskt, talat om att Stefan skulle döda Hanna och de båda barnen som ett sätt att få slut på lidandet det innebar att Hanna mådde psykiskt dåligt. Uppgiften är bekräftad av Hanna. Vidare har det framkommit i förhör med Hanna att Stefan utövat våld mot xxx vid minst ett tillfälle.

https://forumbilder.com/i/royL
Citera
2020-03-17, 11:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Av inspelade samtal SD-HD bekymrar de sig även över att någon kan se att de blivit vänner i träningsappen Endemondo. Nåt användarnamn ”bratislava” har lagts till nåns vänlista och SD ringer LW och pressar henne om hon kan lösa så att det inte syns. Det har dessutom gått ut en notis om detta. ”XX är nu vän med bratislava” eller dyl. Inte bra, inte bra.

Klocka och träningsapp handlar väl om kartläggning från polisens sida. Endemondo möjliggör också kommunikation med meddelanden på nåt sätt vänner emellan. I vilken utsträckning vet jag ej. Vet endast att man kan skicka ”heja-rop” till den som är ute och tränar osv.

Ok, tack.
Tänkte inte på detta.

Jag har inte letat frenetiskt, men kan inte hitta någon i protokollet nu efter att ha "skummat", men kan ha missat att det ha hittat någon vid husrannsakan.

Bilderna är dock från IG 2014-15 och är alltså gamla.

Bara en tanke att L*ena kunde ha lurats ut i syfte att fixa en cache ändå, och att GPS kanske skulle användas för koordinater eller dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in