2020-03-17, 03:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
[/b]

Ja det gjorde de ju absolut. Tänker att även de äldre barnen kanske frågade och frågade mamma varför hon var så ledsen. Till slut kanske hon berättade att det var för att JG med flera "goda vänner" sagt upp kontakten med henne efter SDs demoniserande skrönor om henne. Att mamma just nu var lite ledsen över det men att det skulle gå över och att han och syskonen inte behövde oroa sig. Vi vet ju nu i efterhhand att till exempel JG var riktigt jävlig mot LW och sa upp kontakten med henne, som varit en nära och god vän under flera år, efter att SD lagt fram sin twistade "sanning" om relationen till JG. JG var inte intresserad av att tänka "there is two sides to every story" utan köpte bara SDs version direkt.
Noas meddelande till JG efter att han lismande skrivit meddelande till Lenas äldste son för att beklaga sorgen säger ju allt:

Meddelande från Lenas äldste son till en av Lenas forna bästa vänner som vände henne ryggen när SD berättat om hur LW "förstört hans äktenskap" etc:

"Du bidrog inte till hennes välmående.
Du valde en otrogen fucking manshoras sida istället för den person
som mådde dåligt och behövde en vän hon LITADE på.
Kom inte tillbaka nu när hon är död för att försöka visa sorg.
Du skriver för din skull inte våran."

Vilken stark grabb ändål, som förmådde ha så mycket rättspatos och grundad moral i den fruktansvärda situation han helt utan egen skuld hamnat i. Om JG eller HD haft HÄLFTEN av Noas känsla för rätt och fel gentemot medmänniskor så hade dom varit transparanta med polisen och inte ljugit och pratat bort.

N*a visste bara om en liten del av LWs
offerversion när han skrev det till JG.
Jag tycker att det är lågt att använda ett
barns godtrogna ord om sin mamma i ert
hat och drev mot JG.

JG var en god vän till LW. Han markerade
och visade när hon gjorde fel. Han lät
henne ta konsekvenserna. Gav henne en
chans att göra om och göra rätt. Att se sin
egen del och ta ansvar för den.
Tyvärr tog hon inte den chansen.

Istället berättade hon sin offerversion, om
att hon var rädd för SD, för sina vänner.
Hon visste att det var hennes enda chans
att få deras sympati. Om hon berättat
sanningen så visste hon att ingen skulle
tycka synd om henne. Om hon berättat att
hon stalkade och hotade SD och HD 24/7.
JG var antagligen den enda utomstående
som hade hela bilden klar för sig.

De som istället ska skämmas är hennes sk.
”vänner” som bekräftade henne och
hennes ologiska offerversion. Som inte
ställde henne mot väggen och ifrågasatte
vad hon höll på med. Varför hon sprang
efter en gift man som inte ville ha henne
och som hon påstod att hon var rädd för.

Så länge hon inte var ärlig så kunde ingen
hjälpa henne.
Hon sa att hon mådde dåligt för att hon var
rädd för SD men egentligen så mådde hon
dåligt för att han valde sin fru och inte ville
ha LW längre.
Citera
2020-03-17, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Apropå blod och blodspår.. Har SD haft ngn slags "skyddsutrustning" vid mordet? Hur kan det komma sig att inget blod hittats i anslutning till brottsplatsen? SOm typ skulle visa flyktväg etc? Är det för att för många dagar gått? Eller har han / de städat? Hur gör man i så fall det på en brottsplats utomhus? har han cyklat med ngn typ av "regnställ" . Usch fick en obehaglig bild i huvudet. LW som väntar på SD på cache-platsen, han kommer dit cyklandes, utklädd (inplastad) och påbörjar mordet direkt. Hon hinner knappt bli chockad.
Vad menar du med "anslutning" till mordplatsen? Det var massor med blodstänk i omgivningen runt LW. Han hade ju kläder på sig, och tyget på dessa suger in ev blod, han fått på sig, i fibrerna. Han tvättade sen på kvällen.
Citera
2020-03-17, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad svamlar du om nu @Picasso2?

Inlägget handlade om P Springare
Jaha? Bra om man skriver det då. Lätt att missa att "han" syftade på nån annan än SD.
Citera
2020-03-17, 07:02
Medlem
Citat:
Ja, det finns hur många sådana inlägg som helst från tiden innan FUP.

Vissa trodde nästan att hon aldrig hade haft sex överhuvudtaget,
trots att hon hade tre barn.

Om du vill se exempel så kan du ta vilket random inlägg som helst från
@tufsankatt, @hoppsann eller @notknapparen.

Det finns många konton i tråden som har gjort allt de kunnat
för att skönmåla henne hela tiden ända tills FUP kom.
De som visste att det de skrev inte var sant och som vågade
skriva här blev nästan lynchade.

Vissa här vägrar fortfarande att inse att deras fantasibild av LW,
som den perfekta kvinnan och modern, var falsk.

De har ljugit och vilselett den här tråden i nästan två års tid
och de fortsätter att försöka skönmåla henne och försvara precis
allting hon gjort och hittar på undanflykter och ursäkter till allt.
Enligt dem hade LW inget eget ansvar för sitt liv och sina barn.
Nu är det väl upp till bevis för din del!

- vem/vilka trodde nästan inte att LW haft sex (isf vore det synd om LW, en ogift kvinna i sina bästa år)!?

- var har jag skönmålat LW?

- var har jag ljugit?

- var har jag skrivit/tyckt att LW inte hade eget ansvar för sitt liv och sina barn?

Bevisa eller sluta påstå en massa skit om andra trådskrivare!
Citera
2020-03-17, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Den brännande frågan så här i Corona-tider:
Nån som hört nåt om reportrarna kommer vara på plats på fredag?

(Den kommer "lägligt".. Undrar om någon av dessa vittnen kommer utnyttja situationen?)
Undrar om JG jobbar och befunnit sig på Örebro Universitet de senaste veckorna?

Ett fall av Corona är bevisat där och de ska jobba digitalt så mycket som möjligt.

Kanske JG satt sig själv i frivillig karantän (kanske HD passat på att ta en fika hemma hos honom) och inte vill ta sig till rätten. Borde väl isf få vittna via länk och därmed slippa se SD i ögonen i förhöret (om han nu kryper till korset och berättar vad han vet/misstänker).

Blir det något på fredag misstänker jag att reportrar får vara på plats. Förmodligen också åhörare eftersom det är satt en gräns på 500 pers.
Citera
2020-03-17, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Ett fall av Corona är bevisat där och de ska jobba digitalt så mycket som möjligt.

Kanske JG satt sig själv i frivillig karantän (kanske HD passat på att ta en fika hemma hos honom) och inte vill ta sig till rätten. Borde väl isf få vittna via länk och därmed slippa se SD i ögonen i förhöret (om han nu kryper till korset och berättar vad han vet/misstänker).

Blir det något på fredag misstänker jag att reportrar får vara på plats. Förmodligen också åhörare eftersom det är satt en gräns på 500 pers.
Ring och fråga.😂
JGs nummer står på hans jobbsida.
Citera
2020-03-17, 07:29
Medlem
Citat:

Bra fråga ang corona och tingsrätt. Möjligen tar tingsrätt ett eget beslut att stänga ute åhörare, utom press, för att mota olle i grind. Att JG inte "vill" ta sig till tingsrätten kommer nog inte tas nån hänsyn till. Men kanske kan han utverka att SD får ledas ut och se honom vittna via medhörning. Men visst, fegisen kanske säger att han tror sig ha coronavirus i kroppen.
Citera
2020-03-17, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bra fråga ang corona och tingsrätt. Möjligen tar tingsrätt ett eget beslut att stänga ute åhörare, utom press, för att mota olle i grind. Att JG inte "vill" ta sig till tingsrätten kommer nog inte tas nån hänsyn till. Men kanske kan han utverka att SD får ledas ut och se honom vittna via medhörning. Men visst, fegisen kanske säger att han tror sig ha coronavirus i kroppen.
Jag har inte sett att det varit någon uppföljning i NA vad gäller den konstaterat smittade på ÖU och om de tagit till några åtgärder. Det var någon från ÖU (i NA) som uttalade sig att de ska jobba digitalt när det fungerar.
Men kanske känner sig JG lite snuvig... (jag är dock inte så nyfiken att jag tänker ringa till hans jobb och fråga som en trådskrivare föreslog, det visar sig snart ändå).
Citera
2020-03-17, 07:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt fup har man gjort tre hundsök. Ett vid LW, ett hos SD och ett i Vivallaskogen.
Du har nog rätt hittade ett till i Juni 2018.

2018-06-07, 18:10
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Polishundar i SDs trädgård.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-17 kl. 07:59.
Citera
2020-03-17, 08:02
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ja, det finns hur många sådana inlägg som helst från tiden innan FUP.

Vissa trodde nästan att hon aldrig hade haft sex överhuvudtaget,
trots att hon hade tre barn.

Om du vill se exempel så kan du ta vilket random inlägg som helst från
@tufsankatt, @hoppsann eller @notknapparen.

Det finns många konton i tråden som har gjort allt de kunnat
för att skönmåla henne hela tiden ända tills FUP kom.
De som visste att det de skrev inte var sant och som vågade
skriva här blev nästan lynchade.

Vissa här vägrar fortfarande att inse att deras fantasibild av LW,
som den perfekta kvinnan och modern, var falsk.

De har ljugit och vilselett den här tråden i nästan två års tid
och de fortsätter att försöka skönmåla henne och försvara precis
allting hon gjort och hittar på undanflykter och ursäkter till allt.
Enligt dem hade LW inget eget ansvar för sitt liv och sina barn.
Haha nej detta är enbart i ditt huvud! Du mår ju verkligen inte bra och du borde ta tag i det. En frisk människa håller inte på att förfölja och förtala en brutalt mördad trebarnsmamma såhär. Det är verkligen jättejättesjukt och jag har svårt att tro att du har någon människa som verkligen bryr sig om dig och du någon du bryr dig om. Försök släppa det här djupt sjuka beteendet och ta tag i ditt liv! Du KAN må bra men du gräver ju ner dig i sånt mörker och det påverkar din själ, förstår du inte det? Du ruttnar ju inifrån din stackare..
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Och anledningen till att jag tycker det är intressant är för att han tycks starta en fildelning av Telegram på sin dator omkring 20:24 den 14 maj och avslutar den 23:34. Utifrån den info man kan utläsa i fupen så verkar han ha raderat information/bilder vid den tidpunkten.

Vi kan ju se att han redan är igång med att chatta med LW via Telegram på telefonen så frågan är varför och med vem startar han en fildelning av Telegram på datorn och varför stänger han den kl. 23:34 (med att bland annat slänga någon bild)?

Källa: AB 163 sid 602 och framåt. I nästsista kolumnen "Värde" finns en del info. Någon som är IT-kunnig får gärna bekräfta eller vederlägga.
Fildelning på datorn? Inte bara så att hans konto är synkat mellan mobil och dator? Eller kan det ha något med en spegling av LW’s telefon att göra?
Mvh oteknisk
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Det HD inte förstår är att den största skammen här utöver den som drabbar SD med familj, oavsett utfall i domstol, kommer läggas på hennes föräldrar. Ingen i resten av hennes liv kommer kunna träffa HD med mammi och pappi utan att tänka:
"Vad FAN har denna kvinna utsatts för, som gör att hon inte bara fortsätter leva parmässigt med en man som varit otrogen mot henne sju av veckans dagar i sju år, men också FORTSÄTTER sitt samkväm med den otrogne efter att han häktats för mord på älskarinnan!?"

Ingen normalfungerande 60+:are vaknar plötsligt en dag till nyheten att svärsonen inte bara varit otrogen dagligen i sex år, och nu häktats för mord, medan dottern fortsätter ha en loveydovey-kärleksrelation med den anklagade och busar runt på geocache-ävenntyr. Det är så abnormalt att det inte finns jämförelse. En vuxen dotter som agerar så i situationen är SKADAD. Och det GROVT. ALLA förstår detta. Vilka övergrepp i barndomen ligger till grund för att HD agerar såhär?

Jag hade fan tagit mig själv av daga om min vuxna dotter hade så minimal-pyttig självrespekt att hon fortsatte "lajva par" med sin mordmisstänkte make efter att han varit otrogen på ett såt jävla aktivt och fult vis i många MÅNGA år. Särskilt som dottern inte ens skyddar sina egna barn från faderns mentala abuse.Kan inte tänka mig ett mer dysfunktioellt agerande hos en vuxen dotter.

Tack gode Gud att det nu blottlagts inför hela världen vilka satans ynkryggar både HD och hennes föräldrar är.
Måste definitivt finnas trauman i hennes barndom ja. Helt otroligt att även föräldrarna backar honom. Han är ju inte ens en ”smooth” psykopat 😅
Citat:

Tänkte också på det där. Det måste ju gå att lösa via länk då bara. Såklart inte alls lika bra men ah..
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-17 kl. 08:21.
Citera
2020-03-17, 08:38
Medlem
En förenklad och hypotetisk teori följer här baserad på att detta inte var så planerat ändå. Jag har fler alternativa teorier men tänkte vädra denna som bygger mycket på att det kanske inte är så krångligt detta som man kan tro om man t.ex är lite mer konspiratoriskt lagd.

HD hade inga problem att umgås med SD för att retas och jävlas med LW.

LW blev ”galen” av detta och satte emot genom att fortsätta söka SDs kontakt (äta kaka?), prata om att avslöja och störa HDs geocaching.

HD var både lite nöjd och onöjd med situationen så länge SD var mer på hennes sida än på LWs utåt.

Så blev det då USA istället för Kilimanjaro.

Nån kommunikation som inte är känd sker där runt 23:00-23:30. Eller senare. SD och LW möts upp vid bullerplanket. Vid kärleksbusken/burken. SD vill kolla läget så LW inte ska ”härja” mer. Det blev lite bråttom och stressat ut ur huset för LW. Redan förbannad eller visste att nu blir det svår diskussion. Eller bara inte stänga pga störa sovande barn.

Diskussionen spårar ur. Handgemäng och SD slår ihjäl henne när han totalt tappar det. Kanske med ficklampa. En utdragen scen tidsmässigt om man får tro vittne som hört skriken. Slog han i omgångar under några minuter? LWs telefon är central som vanligt. Kan nåt innehåll i den varit upprinnelsen till diskussion osv.

SD går hem och laddar om. Och krishanterar. Chockad skickar han sms till LW på natten/morgonen. De har ju haft kontakt på natten och det naturliga är att skicka om hon ”somnade ifrån” osv. Han har kanske någon kontakt med HD denna natt där han direkt eller indirekt kommunicerar vad han gjort eller att han gjort ”något”. HDs radiotystnad dagen efter i vissa kanaler indikerar något avvikande här.

HD blir sen förhörd och förstår att bara SD kan ha gjort detta. Hon har redan ställt sig vid SDs sida utåt i och med USA-resan och mycket annat. Drömkvinnan. Situationen är svår och hon väljer att knipa istället för att sänka SD med fler indicier än vad som redan finns. Inte jätteglad att prata om samliv och privatliv. Desto mer glad att LW faktiskt är borta och de 17 cacharna registreras igen. Nu börjar livet igen!

Det KAN vara så att SD och HD pratat tidigare om att LW behövde försvinna. Eller att problemet behövde ”lösas”. Lite löst prat så där.

Bara den lilla delen och samtidigt att SD faktiskt skred till verket när han blev ursinnig gör att HD sätter sig och kniper och blir då misstänkt än mer.
Meddelanden raderas som innehåller komprometterande skitsnack mellan SD och HD gällande LW. En gång TeamDavidsson - alltid TeamDavidsson?

JG är bara duktig och nojig idiot på SDs sida. Beter sig hysteriskt för han tror att de diskussioner han haft med SD om LW i negativa ordalag ska ligga honom till last. Nåt mord har han inte varit delaktig i.
Senast redigerad av Avel 2020-03-17 kl. 08:54.
Citera
2020-03-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000

Fildelning på datorn? Inte bara så att hans konto är synkat mellan mobil och dator? Eller kan det ha något med en spegling av LW’s telefon att göra?
Mvh oteknisk

Jag är också synnerligen oteknisk, men i den info som finns står Teamdrive och det är så vitt jag vet en fildelningstjänst. Jag reserverar mig för att jag kan ha missförstått...

Och bara för att man har öppnat en fildelning så måste ju inte någon annan också ha gjort det... Kanske ser jag spöken som inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in