2020-03-17, 11:22
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
...

Men uppriktigt sagt vill jag inte skjuta Tegnell. Han gissar precis som alla andra. Han har trott på engelsmännen - som kanske har rätt - men nu har politikerna fått kalla fötter.

...
Deras ”tunga” forskare har levt i en bubbla av teoretiska simuleringar. Visst, kontrollerad smitta låter bra (och än bättre ur ett mengele-perspektiv), men verkligheten lever sitt eget liv.
Känns lite som att UK velat göra tvärtom bara därför att. Show the world that Britain still rules.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Är man dum som inte sjukskriver sig? Jobbar inom kollektivtrafiken i en större stad. Det är lite färre resenärer än vanligt men ändå. Det känns orättvist. Många har sjukskrivit sig medans jag är där ute och riskerar min hälsa.

Du riskerar din hälsa. Sjukskriv dig bara.
Citera
Medlem
Eckiumbums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Lärarnas Riksförbund oroar sig över att vi får ett kvalitetstapp med distansundervisning i svenska skolan. Själv gissar jag att ungdomar kommer klara sig fint under den begränsade tiden som de inte är i skolan. Finns betydligt värre saker att oroa sig för...
Distansundervisning kräver en hel del disciplin av studenten, det finns många som inte kommer klara det.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Lärarnas Riksförbund oroar sig över att vi får ett kvalitetstapp med distansundervisning i svenska skolan. Själv gissar jag att ungdomar kommer klara sig fint under den begränsade tiden som de inte är i skolan. Finns betydligt värre saker att oroa sig för...
För en del blir det säkert jätteskönt att kunna läsa och räkna i lugn och ro istället för i ett stökigt klassrum.
Citera
2020-03-17, 11:23
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bashan
Tack, men hade tyvärr hunnit blockeras.

Testa denna då.

https://mobile.twitter.com/fight_virus/status/1239576368381386752
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MEGADiamantidis
Kanske bara haft tillgång till 7 testkit, not great, not terrible but not great...

Kan vara, kan också vara att de är besatta av handtvätt.
Citera
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:

De som byggde vårt land hade ofta 7-årig grundskola.
Löjligt av lärarna att oja sig över hur förment viktiga de anser sig vara..
Citera
2020-03-17, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
De skickas inte ut. Man ber om att de frivilligt ska stanna hemma. Vilket otaliga protesterar emot..

Vill man frivilligt få en kula i skallen - vem i regeringen att förhindra det?

Alternativet vore väl att vänta med kulan eller eventuellt klara sig med lite rispor..
Det är en stor skillnad mellan att aktivt bekämpa en sjukdom med alla till buds stående medel, och passivt se på medan sjukdomen sprider sig och kalkylera med hur många dödsfall som är acceptabelt. För mig hör den senare strategin inte hemma i ett I-land, men det är den strategin Sverige väljer. Det innebär att ett antal gamlingar, som klarat sig med den förstnämnda strategin, kommer dö. I onödan. Oavsett om de sitter hemma eller ej. De är offer för statsmakten, men deras offer kommer aldrig ens nämnas och definitivt aldrig hyllad.
Citera
2020-03-17, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jag rabblade upp några exempel. Självklart finns fler riskfaktorer. För övrigt är RÖKNING en ENORM riskfaktor. Har du kollat hur lungorna mår hos en kedjerökare? 2 pack cigg per dag i 20 år gör inte gott.

Men det jag skrev håller fortfarande:

Är man fullt frisk och hälsosam och under 60 år så är dödligheten <0,1% dvs i princip 0.

Då tycker jag att du skall låta smitta dig själv. Gör en insats för gruppimmuniteten.
Citera
2020-03-17, 11:25
Medlem
Vad svensken inte fattat ännu är att JUST FÖR ATT viruset i många fall knappt ger symtom så är det omöjligt att skydda våra äldre. Om du går omkring smittad, men inte visar några större symtom så smittar du. Barn, exempelvis, kommer dra hem smittan från skola till sina morsor som jobbar på äldreboenden. Vaga symtom. Symtom som folk ska tyda själva vad de står för (EFTERSOM SVERIGE SKITER I ATT MASSTESTA).

Då kommer det gå så här:

https://flen.se/nyheter/medarbetare-testad-positivt-for-covid-19/

Citat:
En medarbetare på ett boende i Flens kommun har testats positivt för Covid-19. Denne har haft symptom men misstagit dem för astma.
Citera
Medlem
Stones avatar
När tror ni Herr Tengnell får sparken? Hela Europa undrar vad Sverige håller på med. Nu verkar regeringen svänga 180 grader, han kan omöjligt arbeta vidare när han har haft så fel.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Personen som postade första inlägget i tråden såg det komma.

17 januari startades tråden. Vad tycker du Sverige borde gjort då? Stängt gränserna och skolorna? Svenska myndigheter har vidtagit rimliga åtgärder. INGA åtgärder hade kunnat förhindra situationen vi nu är i nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in