2020-03-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nu är internet hackat .
Många som jobbar hemifrån har tagits ifrån denne möjlighet också.
Man hör hästarna med de fyra ryttarna komma närmare...

Det är fem ryttare nu, den femte är Corona.
Citera
2020-03-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jag rabblade upp några exempel. Självklart finns fler riskfaktorer. För övrigt är RÖKNING en ENORM riskfaktor. Har du kollat hur lungorna mår hos en kedjerökare? 2 pack cigg per dag i 20 år gör inte gott.

Men det jag skrev håller fortfarande:

Är man fullt frisk och hälsosam och under 60 år så är dödligheten <0,1% dvs i princip 0.

Det är fortfarande bara en korrelation på 20% till rökning, vilket i detta fallet får ses som lågt.

<0,1% är fortfarande betydligt mycket högre än sannolikheten att dö i vanlig influensa för dessa grupper. Så vad är det lågt i jämförelse med?

0,1% är fortfarande en på tusen personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tepobamthe
Hej

Jag skulle bara vilja lyfta fram en grupp som jag tycker glömts bort..

Jag tycker självklart att det är vidrigt när man hör diverse myndighetspersoner. Tona ner allvaret i situationen genom att påpeka att det är bara "äldre som dör" eller när media trycker på att de som dog minsann var "äldre", vad nu det betyder?

Den gruppen är yngre med allvarliga sjukdomar. Min son har leukemi och behandlas med kraftfulla cytostatika. Detta leder till att han är obefintligt immunförsvar.
Vi med cancersjuka barn är fullständigt livrädda, bristen på direkt och information är total..
Självklart sitter alla(Jag pratat med) i karantän, förtvivlade och vet varken in eller ut. Tegnell tycker ju att det här är "jätte skojjigt" det är direkt skrämmande hur detta sköts , från dag 1 egentligen.

Tack för mig

Ni som delar bostad med honom ska isoleras så gott det går. Han ska isoleras. Någon i familjen kan handla, personen som handlar och sköter ärenden bör inte ha någon närkontakt med pojken.

Förstår du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Regeringens strategi innebär att de kommer offra ett antal gamlingar som annars kunde ha fått ytterligare några år med barn och barnbarn. Hade man aktivt smittbekämpat istället för låta Corona rulla ut i princip utan åtgärd i befolkningen hade ett antal dödsfall undvikits. Dessa gamlingar ska alltså offra livet för att inte kapacitet att effektivt hantera en större pandemi har byggts upp i tid.

Macron talade om krig igår. I krigstid skickar man ut soldater för att ta en kula för fosterlandet. De är åtminstone medvetna om vilket offer de gör, och hyllas för det. I det här kriget är det gamlingarna som skickas ut. Men de som berövas sitt liv i förtid i Corona får inget val och inga hyllningar. De dör obemärkta men likafullt som ett offer för statsmakten i Sverige.

De skickas inte ut. Man ber om att de frivilligt ska stanna hemma. Vilket otaliga protesterar emot..

Vill man frivilligt få en kula i skallen - vem i regeringen att förhindra det?

Alternativet vore väl att vänta med kulan eller eventuellt klara sig med lite rispor..
Citera
Medlem
Är man dum som inte sjukskriver sig? Jobbar inom kollektivtrafiken i en större stad. Det är lite färre resenärer än vanligt men ändå. Det känns orättvist. Många har sjukskrivit sig medans jag är där ute och riskerar min hälsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Måtte detta bli socialdemokraternas slut. Det värsta är att jag ser på sociala medier att massa idioter hyllar dessa jävla dårar.

Har svårt att tro det då man ser hur genomsocialdemokratiserat samhället är. Som exempel: På min arbetsplats hade 20 av 50 arbetstagare sjukskrivit sig. Det hände igår. Förmodligen pga socialdemokraternas köttben om att man slopat karensdagen.
Folk är så lättlurade så fort man får ett litet köttben av sossarna.
Så jag undrar ärligt? Vad ska hända för att vi ska bli av med sossarna?
10.000 döda svenskar i coronan? (Som man har pratat om i Finland)
Nä Sverige kommer nog att få behålla sina sossar till världens slut!
Arma Sverige!
Citera
2020-03-17, 11:17
Medlem
Finns nu 49 varianter av viruset, en del värre än andra.

"Research Reveals That The Virus Has Mutated Gene Similar To HIV and Is 1,000 Times More Potent."

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-latestcoronavirus-research-reveals-that-the-virus-has-mutated-gene-similar-to-hiv-and-is-1, 000-times-more-potent-

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-new-research-indicates-sars-cov-2-coronavirus-is-indeed-mutating-into-various-strains-that- have-specific-preference-of-attacking-human-host-
Senast redigerad av (ô_Ô) 2020-03-17 kl. 11:20.
Citera
2020-03-17, 11:18
Medlem
Lärarnas Riksförbund oroar sig över att vi får ett kvalitetstapp med distansundervisning i svenska skolan. Själv gissar jag att ungdomar kommer klara sig fint under den begränsade tiden som de inte är i skolan. Finns betydligt värre saker att oroa sig för...
Citera
2020-03-17, 11:19
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Din dumma svenne, det är svenskar som åkt till Italien under sportlovet som tagit hit smittan.
Ja, Och alla jävla svennar som var och semestrade i Iran
Citera
2020-03-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Lustigt när man sett memes hela året hittils där det står ''År 1720 var det en outbreak, samma med år 1820, 1920 .. Och nu är det 2020''

Det är kört. Memes har inte fel

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Pratar du om viruset? Såg du det komma?

Personen som postade första inlägget i tråden såg det komma.
Citera
2020-03-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eftersom alla andra länder stänger sina gränser - så slipper vi. Samma som med flyktingvågen..

Men uppriktigt sagt vill jag inte skjuta Tegnell. Han gissar precis som alla andra. Han har trott på engelsmännen - som kanske har rätt - men nu har politikerna fått kalla fötter.

Om gamlingarna håller sig hemma så kanske de blir sjuka först då när vi har lyckats öka vårdkapaciteten ngt. Just nu är den obefintlig. Typ fullt på IV innan Corona ens har börjat.

Gränserna stängs bara åt ett håll så man kan fortfarande resa till Sverige men inte tillbaka. Dock har jag svårt att tänka mig att en enda person skulle vilja komma hit just nu. Ett land som till och med fördöms av WHO för vår nonchalanta hantering av coronakrisen.

Dessutom så är detta med stängning av gränser och flygstopp bara tomt prat. I verkligheten flygs det nästan som vanligt. Det ser man på flight-radar 24. Himmelen över Europa är full av flygplan fortfarande.

https://www.flightradar24.com/52.35,17.09/5
Citera
2020-03-17, 11:21
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Lärarnas Riksförbund oroar sig över att vi får ett kvalitetstapp med distansundervisning i svenska skolan. Själv gissar jag att ungdomar kommer klara sig fint under den begränsade tiden som de inte är i skolan. Finns betydligt värre saker att oroa sig för...

Skolan blir bättre för de intresserade eleverna, ingen mobbing o adhd-skrikande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in