2020-03-17, 10:12
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
SARS hade 8098 fall varav 774 dog. Du tycker det är jämförbart med Corona?

Helt rätt, men det var främst perspektivet jag tänkte på.
Om det genererade så mycket ekonomisk skada, vad är då detta i förhållande till den gången..
Citera
2020-03-17, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Ja de allra flesta sitter still i båten, annars hade det sett värre ut än det gör.
Oja, vi hade sett betydligt större nedgångar annars. Frågan är hur länge folk sitter stilla i en sjunkande båt?
Citera
2020-03-17, 10:33
Medlem
Talespins avatar
Som sagt, jag förstår inte hur folk tänker som köper i nuläget. Vi är bara inne i fas 1.

Den mest kritiska perioden ser vi om några veckor och då jävlar kommer ni att få se på börsras.
Citera
2020-03-17, 10:37
Medlem
Det finns ingen gräns för hur långt börsen kan sjunka den här gången. Jag tror på ett scenario där staten till slut tvingas gå in och ta över samtliga företag.
Citera
2020-03-17, 10:37
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Som sagt, jag förstår inte hur folk tänker som köper i nuläget. Vi är bara inne i fas 1.

Den mest kritiska perioden ser vi om några veckor och då jävlar kommer ni att få se på börsras.

Vad bra att du vet, du måste uppenbarligen vara mångmiljonär, med dina insikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det finns ingen gräns för hur långt börsen kan sjunka den här gången. Jag tror på ett scenario där staten till slut tvingas gå in och ta över samtliga företag.

Men hur mår du? Det inte särskillt troligt, hur skulle det gå till menar du?
Senast redigerad av Spalkin 2020-03-17 kl. 10:40.
Citera
2020-03-17, 10:39
Medlem
StayTrippys avatar
Swedbank aktien?
har ni kollat och tänkt på det, isåfall vad tycker ni? Köp innan utdelning?
Citera
2020-03-17, 10:41
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayTrippy
Swedbank aktien?
har ni kollat och tänkt på det, isåfall vad tycker ni? Köp innan utdelning?

Nej, varför ska du göra det?
Citera
2020-03-17, 10:50
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Vad bra att du vet, du måste uppenbarligen vara mångmiljonär, med dina insikt.

Som sagt:

Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Ett riktmärke kan vara utbrottet av SARS, då föll börserna ungefär 25% under hela det tidsförloppet.

Blev det några utegångsförbud den gången? stängde hela världen ner?

Det här kommer att pågå väldigt länge. Varför köpa nu när allt kommer att fortsätta att rasa i MINST en månad till?
Citera
2020-03-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Som sagt:

Det här kommer att pågå väldigt länge. Varför köpa nu när allt kommer att fortsätta att rasa i MINST en månad till?

Vad ska man göra med sina pengar på isk under tiden? Är det bara att låta det vara kvar eller är det bäst att man överför tillbaka till sin vanliga bank?
Citera
2020-03-17, 11:14
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Knappast. Ingången kommer vara vidöppen och öde som ett torg i en stad under Corona karantän. Jag vill igen påpeka att negativ avkastning inte räknas som avkastning av normala förvaltare.
Vem är säljarna när dörren är vidöppen och alla tajmare skall tillbaka in? Svaret är enkelt: Andra tajmare. De kan bara idka kannibalism.

Så ja, säljsidan kommer vara öde.

Man kan likna situationen vid en kö till ett biljettsläpp. Några i slutet av kön har kommit på att genom att springa iväg i panik så kan de få fler att springa iväg för att kunna komma tillbaks och få en bättre plats i kön. De 80% som står längst fram rör sig inte ur fläcken.
Senast redigerad av jnilsson 2020-03-17 kl. 11:29.
Citera
2020-03-17, 11:27
Medlem
Omx på 300?
Citera
2020-03-17, 11:28
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Bra poäng men det ser jag mer som ett argument för att vändningen sedan kommer att gå fortare än 2008.
"Lågkonjunkturen" nu är också artificiell, som följd av en epidemi. Inget tyder på att världsekonomin har något underliggande problem som den hade 2008 med oljeförsörjningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in