2020-03-17, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Vad tror ni om presskonferensen 09:45? Blir det tips på bra tvål och stadsministern som demonstrerar hur en korrekt handtvätt ska utföras?

Så har det ju varit från myndighets- och politikerhåll hittills. Varför ändra vinnande koncept? Vinnande, ja. För mina PK-vänner har följt FHMs och politikers uppmaningar till punkt och pricka. Åkt till alperna då FHM sagt att det är ingen fara.

Nu ser de ut som de försöker dölja ågren med att bli öppet aggressiva i sitt FHM i stället för tidigare passivt aggressiva. En exploderade då jag sa att det inte finns handsprit. Tvål ska det vara, sa hen, och blev ännu argare då jag frågade hur hen skulle mota virus med tvål på bussen, tåget etc som hen ansåg man ska åka.
Citera
2020-03-17, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Och runkpapper, flera balar med runkpapper.....tydligen. Ska man va sjukskriven i två veckor så......Suck

Haha 😂
Japp, det viktiga först. Fatta vilket liv när Netflix försvinner också. 😎
Citera
2020-03-17, 08:10
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du svarar på mitt inlägg men inte på min fråga, kanske kan betraktas som trams , ska vi testa?

Svara på frågan istället för att rapa ditt mantra, börjar bli tröttsamt.

Läser inte brittiska media så jag ser bara vad Svenska nyheter rapporterar och då var UK först. Tegnell säger själv att det är jätteduktiga på virus i England och vi gör som dom. Således går han i ledband.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och nu går de således över till att göra som Sverige gör, vad är uppseendeväckande?

Nej, Sverige försöker fortfarande uppnå flockimmunitet medan UK inte kommer att gå den vägen längre (iallafall inte officiellt).
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
kan du tala om vad SK har gjort?

https://www.svd.se/sa-hanterar-sydkorea-coronaviruset
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoronaBob
Jag har redan JO-anmält Anders Tegnell och FHM. Det är på sin plats att någon JO-anmäler regeringen med. Spridande av smitta är ett brott med livstids fängelse i straffskalan.

Om du orkar.... Skriv en anmälan till Haag

brott mot mänskligheten: Artikel 7 k) Andra liknande handlingar
som uppsåtligen förorsakar svårt lidande, svår kroppslig skada eller svårt själsligt eller fysiskt men.

Skicka kopia på anmälan till "oberoende pressen"
Citera
2020-03-17, 08:11
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Peppa, som i ”vi tycker att du den sista tiden i ditt liv ska sitta hemma och ha tråkigt, för vår skull för vi vill inte att du tar upp värdefulla platser på sjukhus ”. Varför inte dela ut pistoler till dem så de får det överstökat.

Det är en dyster situation, det håller jag med om, men nu får alla riktiga karlar i riket rycka upp sig och göra det dom kan! Finns det några sådana kvar? Är du en?

Jag vet vad jag är iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Javisst.
Det är ju såklart viktigare att rädda jobben än pensionärer, arbetslösa, hemlösa och sjukvårdspersonals hälsa. Men tro det eller ej.. de är också en del av samhället, och har lika stor rätt att leva som alla andra.

Tro mig, om företag går i konkurs och människor blir arbetslösa, då kommer det finnas ännu mindre pengar kvar till de grupper du nämner. Är fortfarande väldigt många som inte insett att det är de redan fattiga som drabbas hårdast vid en ekonomisk kris.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Det låter inte troligt men hoppas du har rätt. Tror fokus kommer vara på det egna ansvaret. Och handtvätt!

Det egna ansvaret är viktigt, självdisciplin är en förutsättning för att samhället skall lyckas med att hålla spridningen på en låg nivå, kan inte påtalas för mycket.

Kanske kommer ett påbud om att visa skolor skall övergå till distansundervisning, det rimmar bra med uppmaningen att jobba hemifrån i till exempel Stockholm.
Citera
2020-03-17, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nej, Sverige försöker fortfarande uppnå flockimmunitet medan UK inte kommer att gå den vägen längre (iallafall inte officiellt).

UK har insett att flockimmunitet aldrig kommer att uppnås eftersom viruset muterar.
Citera
2020-03-17, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Fast viruset sprider sig även utan sympton dvs asymptomatiskt. Därav behövs masstestning och smittspårning så dom som ens upplever eller varit nära någon som haft smitta kan få veta hur det ligger till.

Jag lyssnat på flera experter. Både svenska och utländska. De säger att de kan göra det men det driver inte smittan.

Anta att det smittan gör det sprids jättemycket asymptomatiskt då räcker inte ens SK testnivå. Då är det bara att vänta på flockimmuniteten som troligen finns. För inom X tid kommer i princip alla blivit smittade.
Citera
2020-03-17, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Du tycker det låter bättre med nedstängda godstransporter till Sverige? Då är ju inte ränta något att oroa sig över iofs. Men hitta mat blir fokus för de flesta istället...

Eh, har jag sagt det? Nedstängda godstransporter till Sverige tycker jag låter som en extremt dålig idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in