2020-03-16, 23:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Läste i ett tidigt skede att en hundförares jycke ivrigt strävade mot bullerplanket, då de och övriga poliser på plats blev avbrutna och beordrade att avsluta av spaningsledaren P. Springare.
Det där var ju en Remarkare.
Citera
2020-03-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hundsöket i Vivallaskogen kan ju ha gjorts med anledning av "fyndet av ett föremål" på lördagen som Aftonbladet skrev om, och det lutar väl nu åt att det inte var LW:s telefon det handlade om där. För enligt FUP gav väl LW:s telefon ifrån sig de sista livstecknen vid Baronbackarna på andra sidan E18, men gjorde man då inga hundsökningar där?

Nu blir jag osäker men mitt minne säger att man sökte efter LW. Det skulle vara vid en speciell cache och hundföraren rapporterade att denne hittade varken LW eller cachen med bifogad karta med utmärkning om hur hen hade sökt av området. Jag får kolla upp det igen. Jag reagerade på att man vid bostaden enbart sökte hundra meter neråt gatan men i skogen över ett stort område
Citera
2020-03-16, 23:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Läste i ett tidigt skede att en hundförares jycke ivrigt strävade mot bullerplanket, då de och övriga poliser på plats blev avbrutna och beordrade att avsluta av spaningsledaren P. Springare.

Det där tror jag konstaterades att det var en trådsanning av en skribent som letade fram artikeln om hundföraren, Kommer inte ihåg nu vilken tidning det gällde men tippar på NA eller AB
Citera
2020-03-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kanske ville hon ta reda på något i automatiskt meddelande, te.x. öppettider eller någon annan upplysning, ingen svarar väl på kommunens nummer mitt i natten?

Känns konstigt att hon en lördagsnatt kollar av sådant via samtal och inte nätet. Ska se om jag kan hitta numret på nytt.
Citera
2020-03-16, 23:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nu blir jag osäker men mitt minne säger att man sökte efter LW. Det skulle vara vid en speciell cache och hundföraren rapporterade att denne hittade varken LW eller cachen med bifogad karta med utmärkning om hur hen hade sökt av området. Jag får kolla upp det igen. Jag reagerade på att man vid bostaden enbart sökte hundra meter neråt gatan men i skogen över ett stort område
Ok, det kan säkert stämma. Jag har inte läst de delarna av fupen.
Citera
2020-03-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Och ingen blod hittas I Lenas lya när SD rotar runt, men väl hemma hos SD börjar det droppa igen?
Inget blod i lenas kvart och inga blodspår i flykt från brottsplatsen heller.
Han måste först spola av sig allt blod som han skulle ha på sig och ändå så kliniskt runt hela flyktvägen?

Apropå blod och blodspår.. Har SD haft ngn slags "skyddsutrustning" vid mordet? Hur kan det komma sig att inget blod hittats i anslutning till brottsplatsen? SOm typ skulle visa flyktväg etc? Är det för att för många dagar gått? Eller har han / de städat? Hur gör man i så fall det på en brottsplats utomhus? har han cyklat med ngn typ av "regnställ" . Usch fick en obehaglig bild i huvudet. LW som väntar på SD på cache-platsen, han kommer dit cyklandes, utklädd (inplastad) och påbörjar mordet direkt. Hon hinner knappt bli chockad.
Citera
2020-03-16, 23:41
Medlem
Citat:
Det var ju en del strul med den psykologiska hjälpen, med de olika kontakterna ...
Hon uttryckte att hon ville träffa samma person om jag inte minns fel, men det blev inte så.
På grund av det och att ärendet lades ner polisiärt, kom hon aldrig en bit in i någon terapeutisk process
där man hade insett allvaret i situationen och hade kunnat erbjuda henne t ex annat boende -
Undrar hur polisen argumenterade när de lade ner 2 gånger.
Hur tragiskt som helst. Har hela tiden tyckt väldigt synd om Lena som ju annars hade kunskap på arbetet, "go" i sig, inte rädd att lösa problem-
Tycker dessutom att hon tänkte en del på A***n och hans känslighet.
De andra barnen sa hon inte lika mycket om, men var säkert i sin önskan beredd att ta emot dem
om de ville.
Men hon var i en ond cirkel som barnen kände av -

Ja det gjorde de ju absolut. Tänker att även de äldre barnen kanske frågade och frågade mamma varför hon var så ledsen. Till slut kanske hon berättade att det var för att JG med flera "goda vänner" sagt upp kontakten med henne efter SDs demoniserande skrönor om henne. Att mamma just nu var lite ledsen över det men att det skulle gå över och att han och syskonen inte behövde oroa sig. Vi vet ju nu i efterhhand att till exempel JG var riktigt jävlig mot LW och sa upp kontakten med henne, som varit en nära och god vän under flera år, efter att SD lagt fram sin twistade "sanning" om relationen till JG. JG var inte intresserad av att tänka "there is two sides to every story" utan köpte bara SDs version direkt.
Noas meddelande till JG efter att han lismande skrivit meddelande till Lenas äldste son för att beklaga sorgen säger ju allt:

Meddelande från Lenas äldste son till en av Lenas forna bästa vänner som vände henne ryggen när SD berättat om hur LW "förstört hans äktenskap" etc:

"Du bidrog inte till hennes välmående.
Du valde en otrogen fucking manshoras sida istället för den person
som mådde dåligt och behövde en vän hon LITADE på.
Kom inte tillbaka nu när hon är död för att försöka visa sorg.
Du skriver för din skull inte våran."

Vilken stark grabb ändål, som förmådde ha så mycket rättspatos och grundad moral i den fruktansvärda situation han helt utan egen skuld hamnat i. Om JG eller HD haft HÄLFTEN av Noas känsla för rätt och fel gentemot medmänniskor så hade dom varit transparanta med polisen och inte ljugit och pratat bort.
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2020-03-16 kl. 23:46.
Citera
2020-03-16, 23:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ah .. jag tänkte om det var den kvällen hon lånade en kastrull på jobbet.
Undrar i vilken aktbilaga om det där telefonsamtalet till kommunen står.
Något hade kanske hänt då! Ska hålla ögonen öppna.
Men inte brukar någon svara så sent på kommunens nummer ...
Gick samtalet fram?

Klart man svarar sent på kommunens nummer, det kan ju ha varit nattpersonalen på hemmet där hon jobbade.
Citera
2020-03-16, 23:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ah .. jag tänkte om det var den kvällen hon lånade en kastrull på jobbet.
Undrar i vilken aktbilaga om det där telefonsamtalet till kommunen står.
Något hade kanske hänt då! Ska hålla ögonen öppna.
Men inte brukar någon svara så sent på kommunens nummer ...
Gick samtalet fram?
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag sökte på numret och det gick till Örebro kommun, reagerade på att hon kommer hem från kalas, chattar frenetiskt med BX om att hon inte vill ha någon annan än honom i tältet och ringer sen ett kommunnummer mitt i natten.
Citat:
Kanske ville hon ta reda på något i automatiskt meddelande, te.x. öppettider eller någon annan upplysning, ingen svarar väl på kommunens nummer mitt i natten?
Om det handlar om att låna en kastrull så ringde hon kanske institutionen där hon jobbade eller någon liknande institution.
På olika kommunala boenden så svarar man i telefon alla tider på dygnet.
Det är inte kontorstider som gäller där så det är inte alls konstigt.
Citera
2020-03-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Varför är det ingen då som åtgärdar psykopaten? Det är ju där det största problemet ligger. Han kommer ju att fortsätta i samma spår, eller?

Så tänker jag också. Kanske skulle det hjälpa en hel del i många fall om poliser drog in en som bevisligen trakasserar och hotat en annan person i ett förhörsrum och läste lusen av fanstyget - och berättade vad som väntar om vederbörande inte lägger av. Genast.

Inte ens under eller i slutet av en rättegång ger rättens ordföranden ett handfast muntligt besked till den anklagande, även om gärningen var uppebar. Sånt kan i bästa fall gå en person att tänka till ytterligare ett par varv. Sånt händer men inte är det ofta.

Så varför skulle det annars vara för fel att ge tex en stalker eller en misshandlar en verbal näsbränna?
Citera
2020-03-16, 23:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Kan du snälla hitta ett inlägg där någon påstår att Lena var helt reko i skallen och en oskyldig prinsessa? Vad är det ens du pratar om? Vad gjorde/gjorde inte din mamma mot dig när du var ung?

Ja, det finns hur många sådana inlägg som helst från tiden innan FUP.

Vissa trodde nästan att hon aldrig hade haft sex överhuvudtaget,
trots att hon hade tre barn.

Om du vill se exempel så kan du ta vilket random inlägg som helst från
@tufsankatt, @hoppsann eller @notknapparen.

Det finns många konton i tråden som har gjort allt de kunnat
för att skönmåla henne hela tiden ända tills FUP kom.
De som visste att det de skrev inte var sant och som vågade
skriva här blev nästan lynchade.

Vissa här vägrar fortfarande att inse att deras fantasibild av LW,
som den perfekta kvinnan och modern, var falsk.

De har ljugit och vilselett den här tråden i nästan två års tid
och de fortsätter att försöka skönmåla henne och försvara precis
allting hon gjort och hittar på undanflykter och ursäkter till allt.
Enligt dem hade LW inget eget ansvar för sitt liv och sina barn.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-17 kl. 00:09.
Citera
2020-03-16, 23:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det där var ju en Remarkare.
Någon beordrade dem att sluta.
Springare var ansvarig polis.
Vem anser du att det var som beordrade att de skulle sluta söka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in