Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
Det kanske låter som att jag är deppad, men det är jag inte. Bara realist. Tvärtom, så löser viruset problem som har bekymrat mig länge, och fler och fler problem försvinner varje dag.

Animal trafficking är det slut med nu

Äckliga företag som utnyttjat Kinas obefintliga miljöpolicy, och förgiftat både jorden och maten, konkursar nu, eller åtminstone får rejäla bakslag.
De äckliga kryssningsfartygen som har spelat en stor roll i östersjöns död går nu i konkurs.
Giriga människor som roffat åt sig pengar från de fattiga, förlorar nu alla sina tillgångar på börsen.
Mer och mer kommer hela tiden...
Så nää.. så himla deppad är jag nog inte.
Det här viruset drabbar så gott som alla av världens medborgare negativt, på ett eller annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Det är det som är kruxet, ingen vet. Ingen vet hur nästa mutation eller sträng ser ut. Shi Zhengli har försökt förutspå nästa pandemi. Däremot borde man ha vidtagit åtgärder för att skydda äldre och svaga för flera veckor sedan. Åtgärder som man fysiskt kunde ha infört.
Jag satt och tänkte på om man kunde upprätta skyddszoner av något slag, åt alla sårbara grupper. Typ bygga upp anläggningar liknande stora idrottshallar och bara fösa in alla där om det VERKLIGEN skulle bli katastrofkris a la total. Hade jag varit 80+ med diabetes och hjärtflimmer hade jag inte haft något emot det! Skulle vara trevligt till en början i alla fall. Skulle bli som ett stort militärläger.