Tegnell och FHM missat bollen fler gånger än träffat den.
Läser en text av Anders Jansson, överläkare på Danderyd. Han menar att covid-19 sprider sig okontrollerat och Tegnell måste tas ut från planen.
1. 4 januari drog Hongkong nödbromsen. Tegnell hävdade att infektionen inte skulle sprida sig utanför Kina och Sverige behövde inte starta förberedelser.
2. MITT TILLÄGG: 8/2 sa Tegnell till TT att det var ok att åka till italienska alperna trots att man konstaterat galopperande smittspridning i delar av norra Italien
3. v9 (24/2-1/3) Då skidåkarna började återvända från italienska alperna, och man konstaterade smitta bland dem gick Tegnell ut att återvändare och barn skulle gå till jobbet/skolan om de inte hade symptom. (Här tycker jag att alla återvändare från Italien borde ha sats i 2 veckors karantän. Skulle tro att många av dem hade dessutom kunnat jobba hemifrån och de flesta är medelklassvenskar som skulle ha lytt råd.)
4. Tegnell gav OK till Mello. Menade att det inte fanns samhällssmitta, utan import från Italien. Det visste man ju inte då man bara testat de som sökt. Min anm: Dessutom började man coronatesta prover på lunginflammation senare. Man hade trott att det skulle vara den första åtgärden.
5. 8/3 motiverade Tegnell beslutet att låta italienresenärer gå tillbaka till sjukvård, äldreomsorg, skolor med att karantän är svårt. Danmark hade precis infört karantän för hemvändare.
6.11/3 angriper Tegnell Spotify för att de beordrade personalen att jobba hemifrån. Ojämlikt menadeTegnell.
https://twitter.com/niklastheL/status/1239583276341309440/photo/2