2020-03-17, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Även i Sverige verkar de nu även få in yngre akutfall.

Källa på det?
Citera
2020-03-17, 04:19
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
En artikel som jag hade kvar.......
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3065091/coronavirus-recovered-patient-dies-china-reports-139-new-cases

Tack ska du ha
Citera
2020-03-17, 04:19
Medlem
4598gj45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Källa på det?

För ingenting existerar eller är sant utan att någon annan har sagt det? Visst?
Citera
2020-03-17, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag passar på. Men det är känslan som jag inte kan undslippa, varför gör de
ingenting? Staten borde sätta ner hela foten nu, helst igår. Varför gör de ingenting? Jag är redo, är du? Det är inte ok att lämna ett helt folk i limbo, speciellt inte ett som inte vet vad de ska göra. Det är dock en helt annan fråga-

De har stått i tv-rutan och pratat ju. Men oavsett vad de säger så är relevansen i deras handlingar till stor del en illusion. Vi lever i våra bubblor och det som sker utanför bubblan är i stort sett irrelevant. Ifall du har bunkrat mat, har vatten och el så kommer du klara dig fint.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Vanlig influensa är dock sen länge spridd över hela världen, alla bråkar ständigt med det viruset. Detta virus är nytt, har knappt hunnit spridas än, ändå dör många gånger fler där det hunnit spridits.

Som referens kan vi ta Italien.

I hela Italien dör det ungefär 3 om dagen av vanlig lunginflammation (influensaviruset).

I Italien är dock bara drygt 20 000 nu drabbade av Coronaviruset.
Runt 400 har ändå dött om dagen de senaste dagarna av Coronaviruset.

Hur många hade dött om dagen om hela Italien hade varit smittat av coronaviruset? 800 000 eller 0.8 miljoner.

Vi måste ta oss samman och arbeta mot det här - det är fan inte ok! Vad är skillnaden - ska vi bara blunda?
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag kommer aldrig att kalla larmande forskare som fängslas för "domedagsprofeter på nätet". Det kommer INTE att hända.
Jag kommer heller ALDRIG att lägga mitt liv i idioten Anders Tegnells händer. Är du inte klok? Det finns ingen immunitet mot detta virus. Inget vaccin och ingen bot. Vad tror du på riktigt händer när viruset släpps ut att härja fritt i ett helt land?
Idag dog en 31-åring i Pakistan. En 16-åring ligger i respirator i Nederländerna. Sluta med tramset om att bara gamla dör. Det är en myt som pressas in i våra öron, för att gamla som dör orsakar inte panik.

Vilka forskare har fängslats för att de larmat om Corona? En kinesisk ögonläkare fick tillsägelser av kinesiska myndigheter i början. Det är allt jag hört.

Har du tänkt på att varje ung person som blir allvarligt sjuk eller dör rapporteras det om i media? Dessa fall går att räkna på ena handen.

Fortfarande dör väldigt få och av fåtalet som dör är över 90% (säkert över 95%) äldre med underliggande sjukdomar. Det bekräftas av så gott som alla!

Vad som skulle hända om viruset släpptes ut och fick löpa fritt:
1. 95% av alla smittade (70% av jordens befolkning) skulle få lättare symptom. Allt från snorig näsa till influensaliknande symptom till lättare lunginflammation. Alla med milda symptom skulle tillfriskna utan någon som helst sjukvård.
2. Allt från 1.5% till 5% skulle hamna i allvarliga eller kritiska tillstånd.
3. 0.65% av alla smittade skulle dö. Den överväldigande majoriteten äldre med underliggande sjukdomar.
4. Det skulle sätta en enorm press på länders sjukvårdssystem och ge långvariga ekonomiska biverkningar. Dessutom en hel del smärta och sorg.

Det är ungefär vad som skulle hända.

Vad tror du skulle hända om viruset släpptes ut fritt utan åtgärder från myndigheter?

Berätta gärna. Jag är genuint nyfiken.
Citera
2020-03-17, 04:23
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Vilka forskare har fängslats för att de larmat om Corona? En kinesisk ögonläkare fick tillsägelser av kinesiska myndigheter i början. Det är allt jag hört.

Har du tänkt på att varje ung person som blir allvarligt sjuk eller dör rapporteras det om i media? Dessa fall går att räkna på ena handen.

Fortfarande dör väldigt få och av fåtalet som dör är över 90% (säkert över 95%) äldre med underliggande sjukdomar. Det bekräftas av så gott som alla!

1. 95% av alla smittade (70% av jordens befolkning) skulle få lättare symptom. Allt från snorig näsa till influensaliknande symptom till lättare lunginflammation. Alla med milda symptom skulle tillfriskna utan någon som helst sjukvård.
3. 0.65% av alla smittade skulle dö. Den överväldigande majoriteten äldre med underliggande sjukdomar.
4. Det skulle sätta en enorm press på länders sjukvårdssystem och ge långvariga ekonomiska biverkningar. Dessutom en hel del smärta och sorg.

Vad tror du skulle hända om viruset släpptes ut fritt utan åtgärder från myndigheter?

'
Det är ju EXAKT vad som händer nu. Myndigheter släpper det fritt. Så du får väl se själv vad som händer.
Men återigen.. Blir glad av dina glada inlägg
Citera
2020-03-17, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
För ingenting existerar eller är sant utan att någon annan har sagt det? Visst?

Det är din åsikt inte min. På vad bygger du den informationen som du skrev om åldern?
Citera
2020-03-17, 04:25
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Tack ska du ha

https://archive.li/evvHT = Sudden death

Sprit och mycket vatten är nog en bra idee efter tillfrisknande.....

Coronavirus Shocker: Patients Die In Hours Without Showing Symptoms
https://www.medicaldaily.com/coronavirus-shocker-patients-die-hours-without-showing-symptoms-450295

"Life Care Center in Kirkland, Washington, said that 15 patients recently died of COVID-19 “in just a matter of a few hours" without symptoms. The facility is also monitoring dozens of its workers that have been infected, while 55 residents are scheduled for testing."
Citera
2020-03-17, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors

Inte ett skit....en förkylning med lite torrkosta och möjligtvis feber, du och 99.9 klarar er och 100% av alla flaschbackare. >Tänk viket koas det blivit om nån regering gått ut med att ju bredbara gemenskapskrets man har destå större chans, eller ännu dättre, ju större penis destå större chans.....förmodligen dessa som hamstrat toa papper....räknar med att runka väldigt mycket kommande veckor.
Senast redigerad av bul-11-33 2020-03-17 kl. 04:30.
Citera
2020-03-17, 04:26
Medlem
-GGs avatar
Text från en kommentar ute i internetvärlden:

Citat:
We (the US and other countries for that matter) are just starting to take this seriously and the numbers we're reporting are severely deflated because of lack of testing, the likelihood of the number of infected in the US being tenfold than what is currently reported is very likely. Individual jurisdictions are reporting as such. Ohio says they're pretty certain that they have at least 100,000 infected.

Citat:
So no, the sky isn't falling. But to play it down would be a grave mistake. Here's the deal, we will never know for sure if we overacted with all the measures that we're putting in place, but it will be damn well clear afterwards if we didn't take enough measures.

We can't compare to China because, as much as people like to think in black/white, China did a pretty good job containing this once they started taking it seriously. We are barely getting started, if that.
Citera
2020-03-17, 04:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
De har stått i tv-rutan och pratat ju. Men oavsett vad de säger så är relevansen i deras handlingar till stor del en illusion. Vi lever i våra bubblor och det som sker utanför bubblan är i stort sett irrelevant. Ifall du har bunkrat mat, har vatten och el så kommer du klara dig fint.

Det är inte mig jag tänker på, det är alla andra. Jag är safe - är du? Det här handlar inte om oss som individer utan oss som en ras. Sug på den! Jag säger over and out. Godspeed!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in