Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
Jag kommer aldrig att kalla larmande forskare som fängslas för "domedagsprofeter på nätet". Det kommer INTE att hända.
Jag kommer heller ALDRIG att lägga mitt liv i idioten Anders Tegnells händer. Är du inte klok? Det finns ingen immunitet mot detta virus. Inget vaccin och ingen bot. Vad tror du på riktigt händer när viruset släpps ut att härja fritt i ett helt land?
Idag dog en 31-åring i Pakistan. En 16-åring ligger i respirator i Nederländerna. Sluta med tramset om att bara gamla dör. Det är en myt som pressas in i våra öron, för att gamla som dör orsakar inte panik.
Vilka forskare har fängslats för att de larmat om Corona? En kinesisk ögonläkare fick tillsägelser av kinesiska myndigheter i början. Det är allt jag hört.
Har du tänkt på att varje ung person som blir allvarligt sjuk eller dör rapporteras det om i media? Dessa fall går att räkna på ena handen.
Fortfarande dör väldigt få och av fåtalet som dör är över 90% (säkert över 95%) äldre med underliggande sjukdomar. Det bekräftas av så gott som alla!
Vad som skulle hända om viruset släpptes ut och fick löpa fritt:
1. 95% av alla smittade (70% av jordens befolkning) skulle få lättare symptom. Allt från snorig näsa till influensaliknande symptom till lättare lunginflammation. Alla med milda symptom skulle tillfriskna utan någon som helst sjukvård.
2. Allt från 1.5% till 5% skulle hamna i allvarliga eller kritiska tillstånd.
3. 0.65% av alla smittade skulle dö. Den överväldigande majoriteten äldre med underliggande sjukdomar.
4. Det skulle sätta en enorm press på länders sjukvårdssystem och ge långvariga ekonomiska biverkningar. Dessutom en hel del smärta och sorg.
Det är ungefär vad som skulle hända.
Vad tror du skulle hända om viruset släpptes ut fritt utan åtgärder från myndigheter?
Berätta gärna. Jag är genuint nyfiken.