2020-03-17, 00:44
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Det är för att FHM värnar om de utsatta barnen som inte har något hem att vara i om skolan stänger. Sedan när fick GD Johan Carlson uppdraget som socialtjänsteman? GD för FHM måste ta beslut för svenska folkets bästa inte för att han tror han skyddar en minoritet. Att fokusera på de utsatta barnen är en villfarelse och nedvärdering av andra myndigheters kompetens och ifrågasättande av andra myndigheter. Johan Carlson är förvirrad liksom övriga grå eminenser bredvid Löfven.

Men vad är det för söndercurlade ungar som inte kan vara ensamma hemma några timmar medans föräldrarna jobbar? Det var man ju alltid när det begavs sig. Man lekte med kompisarna eller själv efter plugget tills föräldrarna kom hem från jobbet.
Citera
2020-03-17, 00:44
Medlem
coronakontots avatar
Sverige får ett par kängor av Peak Prosperity idag. https://youtu.be/_8QiUTWVnjQ
Citera
2020-03-17, 00:45
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så kapten bölblöja du är bara Tegnells lite tuffare storebror. Men för feg att ta till åtgärder.

Min din masterplan hur skall du sätta de gamla i karantän? Läger? Svetsa igen deras dörrar? Skjuta dem om de går ut?

Sjukt nyfiken

Den institutionaliserade sociopatin opponerar sig visst.

Hemleveranser av mat och andra förnödenheter.

NU!

Glöm din självgoda lilla narcissistiska potemkinfasad och var en människa för en gångs skull.

Ja, onekligen gav Sverige den institutionaliserade sociopatin ett ansikte.

ANDERS TEGNELL

Citera
2020-03-17, 00:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klotteriet
Har sett på flera ställen att man avråds till att ta Ipren om man får Corona.. någon som har källa på att detta stämmer? Eller är det falskt?

Jag har nämligen bara Ipren hemma just nu och om man blir drabbad vill man ju såklart inte förvärra det.

Det finns olika råd, viruset och dess bekämpning får många olika sakkunniga att komma med sitt.
Se här :

Förvärrar antiinflammatoriska läkemedel symtom vid covid-19? Experter: Inga bevis

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/15/forvarrar-antiinflammatoriska-lakemedel-symtom-vid-covid-19-experter-inga-bevis

Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Det enda dessa muppar gör är att sprida rädsla.

Fint, du är vaken fortfarande.

Så jag frågar dig igen : Hade jag fel i min beskrivning om hur Tengil vs. resten av världen ser på hur man bäst bekämpar viruset ?
Citera
2020-03-17, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Elon Musk To His Workers: "You're More Likely To Die In A Car Crash Than From Coronavirus"
https://www.zerohedge.com/technology/elon-musk-his-workers-youre-more-likely-die-car-crash-coronavirus

Med hans aluminiumfolie bilar så kan det nog stämma.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Har sett på flera ställen att man avråds till att ta Ipren om man får Corona.. någon som har källa på att detta stämmer? Eller är det falskt?

Jag har nämligen bara Ipren hemma just nu och om man blir drabbad vill man ju såklart inte förvärra det.
Det förklaras lite grann i den här: https://youtu.be/EuWo5lmWuZI
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så kapten bölblöja du är bara Tegnells lite tuffare storebror. Men för feg att ta till åtgärder.

Min din masterplan hur skall du sätta de gamla i karantän? Läger? Svetsa igen deras dörrar? Skjuta dem om de går ut?

Sjukt nyfiken

Om en gamling är dum i huvudet nog att gå ut i dessa dagar så får russinet skylla sig själv.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Tack för länk ! Nu är det bara vi kvar

The government’s earlier hopes that it could rely on large proportions – maybe 60% – of the population getting ill, getting better and becoming immune to build up some herd immunity in the UK population are dashed by this strategy, which many experts thought was dangerous anyway. Herd immunity is normally created by vaccinating large numbers of children, safeguarding those who cannot be inoculated. Nobody has ever tried to do that by allowing infection with a disease before – and now, it appears to have been recognised that it’s not safe to try.

Det sjuka är att FHM kommer köra detta experiment fullt ut värt. Hålla vuxenskolor osv öppna för att sprida skiten. Vi ska bli först att testa immunitet genom enbart insjuknande (ej vaccin).

Om det funkar. Great. Om det går åt helvete är det dock konsekvenser utan dess like.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Jag har med läst det med trovärdig källa. Paracetamol ska du ta istället för antiinflammatorisk medicin som Ipren. Ipren kan förvärra symptomen på yngre, och det fanns spekulationer om att det låg bakom många fall med yngre personer i Italien. I artikeln jag läste.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cementblandare
Du vara råkade glömma stycket "However, it remains to be determined whether these severe and critical cases in the
suspected group were caused by 2019-nCoV or other pathogens (e.g., RSV). It may become
clearer as the epidemic is quickly unfolding." Sluta cherrypicka saker ur studier för att skapa rädsla.

Studien är inte cherrypickad det är du som inte läst igenom tillräckligt noggrant.
65.9% av de som ingick i studien uppvisade symptom för Covid19 och misstänktes därför vara infekterade.
34.1% av de som ingick i studien var bekräftade med Covid19 och uppvisade symptom. Med andra ord studien tyder på att barn kan bli infekterade. Dödssiffran är dock fortsatt låg då endast en fjortonåring dog.

EDIT:: Alla som diagnostiserades med Covid19 uppvisade inte symptom. 4.4% var asymptomatiska. Rätt så låg siffra som kanske tyder på att studien lider av ett stort mörkertal ifall majoriteten av människor som blir infekterade inte uppvisar symptom.
Senast redigerad av CurbinDill 2020-03-17 kl. 00:49.
Citera
2020-03-17, 00:47
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Elon Musk To His Workers: "You're More Likely To Die In A Car Crash Than From Coronavirus"
https://www.zerohedge.com/technology/elon-musk-his-workers-youre-more-likely-die-car-crash-coronavirus

Elson skulle ha sagt; Mer troligt att du dör av Corona än en i en Tesla!

Inte konstigt att han kommunicerar ut detta. Många företag ligger jävligt illa ute. Hans företag är inga undantag.
Citera
2020-03-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Sverige är inte självförsörjande på mat. Vad händer nu när alla länder nu stänger sina gränser?
Hur skall vi klara "just-in-time" matleverans från hela världen?
Hur skall vi försörja Sverige på mat?
Hur länge klarar vi oss?
Nordmenn kommer ikke til å reise på grensehandel i Sverige fremover, fordi man må i karantene når man kommer tilbake til Norge (hvis man ikke har en viktig grunn til å reise ut og inn av Norge) hvis man reiser ut av Norge. Grensehandling er ikke regnet som en viktig grunn.

Den maten som vanligvis selges i de svenske grensehandelbutikkene vil vel da selges i andre butikker til dere som bor i Sverige, tror jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in