Citat:
Ursprungligen postat av
IAmAMisanthropic
Givetvis inte, precis som (oftast) någon från Örebro inte är lika avskärmad som någon från Stockholm. Det hör liksom lite till, och USA är där in absurdum.
Visst är det uselt skött. Inte tu tal om saken. FHM missbedömde som satan, särskilt i början när det spelat större roll, och även jag var rosenrasande. Sen velar både de och regeringen hejvilt, vilket jag gissar hör samman med att de inte riktigt visste hur jävla dåligt beredskapen ute i regionerna skötts. De trodde nog att det fanns lite bättre beredskap gissar jag. Sen tror jag också att regeringen velat göra lite mer än FHM, iaf tills nuvarande restriktioner infördes. Känslan var att de inte riktigt var överens bakom kulisserna.
Ikväll kanske, men annars är det väldigt gott om att allt är sossarnas fel, svenskar är dumma p g a sossar osv. Massor.
Som jag sa, de jag mött som fortfarande inte fattar allvaret skulle knappt kunna nämna en minister ens om deras liv hängde på det, de har inte hört ett jota från myndigheterna osv. Och de är många nu. De är inet folk som har "förtroende" för myndigheter, snarare folk som inte bryr sig. Och de som kommer in här och inte är svärjevänner skräms snart bort av allt nonsenssnack mellan de kunniga inläggen. Jag själv håller på att få spader på alla idioter här också emellanåt. Lätt att avfärda alla vettiga i myllret av foliehattar, halv- och helnassar osv. Därför jag blir så frustrerad över allt sånt då det är extremt kontraproduktivt.
Jag har inte heller koll på alla politiker ...

...förut kunde jag dem, namn, ämbete och utseende. Kunde även de flesta på lokal nivå.
Jag delar de missnöjdas åsikt, helt enkelt för att det har skötts dåligt och fanimej arrogant. Jag är också kritisk till migrationspolitiken, och då befinner jag mig inte på samma sida som svärjevännerna.
Den ökade förekomster av svärjevänner i samhället är de styrandes fel, den s k Eliten. Svärjevänner fanns dessutom långt innan de kunde höras på sociala medier och i alternativpressen.
Det är inte heller SDs fel att de mer eller mindre är störst.
Lustigt det där med ”alternativ” i ”alternativpressen”. På min tid kämpade vänstern för ett alternativt samhälle, nu är det högetmupparna som kallar sig ”alternativa”.
På min tid utsåg vänstern sig till Folkets företrädare, nu hör man högermupparna prata om att Folket har sagt sitt (t ex om Brexit som nästan var 50-50 efter en lögnaktig kampanj).