Citat:
Näe, vi är inte lika avskärmade mot världen som jänkarna är. Saker händer i vår omedelbara närhet, och rapporterna duggar tätt och har gjort det ett tag.
Näe, och det har andra varit inne på - det här är ur ett psykologiskt-kommunikativt-ledarskapsperspektiv uruselt skött.
Folk är oroliga och förvirrade - försök att ta in det.
Och nej, svärjevännernas argument om kulturmarxism och sånt trams är det faktiskt relativt ont om tycker jag. Däremot så verkar svenskar ganska så okunniga om sin omvärld.
Möjligtvis kan skiljelinjen i viss mån gå mot de som har ”förtroende” för regeringen (de som normalt inte drabbas av regeringars politik, utan gynnad) och de som misstror regeringarna (och som har fog för det).
De flesta inne i tråden verkar vid en hastig blick vara siffernördar.
Näe, och det har andra varit inne på - det här är ur ett psykologiskt-kommunikativt-ledarskapsperspektiv uruselt skött.
Folk är oroliga och förvirrade - försök att ta in det.
Och nej, svärjevännernas argument om kulturmarxism och sånt trams är det faktiskt relativt ont om tycker jag. Däremot så verkar svenskar ganska så okunniga om sin omvärld.
Möjligtvis kan skiljelinjen i viss mån gå mot de som har ”förtroende” för regeringen (de som normalt inte drabbas av regeringars politik, utan gynnad) och de som misstror regeringarna (och som har fog för det).
De flesta inne i tråden verkar vid en hastig blick vara siffernördar.
Givetvis inte, precis som (oftast) någon från Örebro inte är lika avskärmad som någon från Stockholm. Det hör liksom lite till, och USA är där in absurdum.
Visst är det uselt skött. Inte tu tal om saken. FHM missbedömde som satan, särskilt i början när det spelat större roll, och även jag var rosenrasande. Sen velar både de och regeringen hejvilt, vilket jag gissar hör samman med att de inte riktigt visste hur jävla dåligt beredskapen ute i regionerna skötts. De trodde nog att det fanns lite bättre beredskap gissar jag. Sen tror jag också att regeringen velat göra lite mer än FHM, iaf tills nuvarande restriktioner infördes. Känslan var att de inte riktigt var överens bakom kulisserna.
Ikväll kanske, men annars är det väldigt gott om att allt är sossarnas fel, svenskar är dumma p g a sossar osv. Massor.
Som jag sa, de jag mött som fortfarande inte fattar allvaret skulle knappt kunna nämna en minister ens om deras liv hängde på det, de har inte hört ett jota från myndigheterna osv. Och de är många nu. De är inet folk som har "förtroende" för myndigheter, snarare folk som inte bryr sig. Och de som kommer in här och inte är svärjevänner skräms snart bort av allt nonsenssnack mellan de kunniga inläggen. Jag själv håller på att få spader på alla idioter här också emellanåt. Lätt att avfärda alla vettiga i myllret av foliehattar, halv- och helnassar osv. Därför jag blir så frustrerad över allt sånt då det är extremt kontraproduktivt.