2020-03-16, 22:04
Medlem
Karmans avatar
När tror ni det blir riktigt allvarligt i Sverige, med kaos på sjukhus, Stockholm i karantän eller hela landet i karantän? En eller två veckor bort?
Citera
2020-03-16, 22:05
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen 20200305
Om man ska ta Italien som exempel, så kommer vi att ha runt 3000 fall i Sverige nästnästa vecka, och sjukvården kommer då att ha kollapsat.

Sen fortsätter det exponentiellt uppåt, så min prognos att Sverige i stort sett ligger på knäna vid påsken 2020 står sig fast.

3000 fall den 19 mars och sjukvården kommer att kollapsa? Mycket kan hända på tre dagar men du var nog "lite" för drastisk i din iver att piska upp hysterin.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
När tror ni det blir riktigt allvarligt i Sverige, med kaos på sjukhus, Stockholm i karantän eller hela landet i karantän? En eller två veckor bort?

Om tre dagar kollapsar vården, läs själv ovanför.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
SJ ställer in alla tåg i Sverige nu!
Dow Jones ner 12 procent.

Va ställer SJ in alls tåg,?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Alla länder är unika. Man kan inte tillämpa samna principer överallt. Italien bör hålla käften... Inte minst med anledning av den situation de satt sig själva i. Fattar inte varför de ska prata im Sverige när det bara idag dig 350 pers i deras egna land.
För att de kanske inte vill att det ska hända här?
För att de som är mitt i skiten och ser vad det är, inte vill att Sverige ska köra sitt eget chicken race och lura med sig fler på tåget?
Citera
Medlem
Citat:
tegnell ska ha en stor eloge för att han vågar gå sin egen väg och inte likt andra hetsar upp sig i onödan. Frågan är hur länge han står pall för trycket. Alla vpra åtgärder ska handla om att skydda de sköra. Där kan vi bli ännu bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Tegnell får mkt skit men kan det egentligen vara så att han är ett geni?

Detta tveksamma kanske är helt rätt väg att gå ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Han har helt rätt strategi.

Jo kanske är det så ändå
Citera
Medlem
Citat:
Alla länder är unika. Man kan inte tillämpa samna principer överallt. Italien bör hålla käften... Inte minst med anledning av den situation de satt sig själva i. Fattar inte varför de ska prata im Sverige när det bara idag dig 350 pers i deras egna land. De gör bäst i att fokusera på sin egna situation.
Alla länder i EU tillämpar nu samma principer generellt utom Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Inte helt samma sak, för med det nya positiva försöket gäller det att man
KOMBINERAR HIV medicinen KALETRAHIV och MALARIA medicinen"KLOROKIN" .

Så det är altså KOMBINATIONEN som fungerar.

Läs HELA artiklen:
https://www.berlingske.dk/globalt/australske-forskere-har-maaske-fundet-kur-mod-coronavirus
Ja jag var väl den första som började föra fram klorokin i den här tråden, tror jag.

Sök gärna på klorokin i tråden så hittar du mer om det.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Ännu en expert bakom en datorskärm.

Säg mig, vilka prioriteringar är rätt? Varför är dom rätt? Hänvisa till källor som presenterar vetenskaplig fakta, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Se vad italienarna tex säger de varnar ju att länder måste agera mycket mer, det gör nu allt fler länder men inte Sverige.

”Se vad italienarna säger” är det allt du kan komma, suck!

Jag väntar på svar av signifikant betydelse...
Citera
2020-03-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Här kan man iaf skratta åt eländet Sverige https://www.youtube.com/watch?v=8y705gnpo00

Hahaha.

En av kommentarerna är klockren:

Citat:
Anders Tegnell- "Säkerhetsbälte när man ska köra bil är onödigt för statistiken visar att man bara behöver bältet när man krockar" Detta är förståndsnivån som svenska myndigheter opererar på! ;D
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Har du koll på hans uttalanden?. Så sent som för ungefär fjorton dar sen trodde han att antalet fall höll på att peaka. Innan dess att Sverige bara skulle få några ströfall mm mm. Han har haft fel om praktiskt taget allt vad gäller händelseutvecklingen

Det är en tråd sanning.
Citera
Medlem
https://www.dn.se/nyheter/sverige/migrationsverket-stoppar-400-flyktingresor-till-sverige-av-coronaskal/

https://www.google.se/amp/s/www.politico.eu/article/coronavirus-isis-terrorists-europe/amp/

Corona är lätt värt dessa konsekvenser!!!😍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
DOW är nästan nere på -13% . Det måste vara riktigt länge sedan det gått så dåligt i börsen. Säkert innan jag föddes.

Hur mycket gick det ner -08 som mest på en dag? Jag hade inga aktier då men nu har jag och har bestämt att inte logga in på Nordnet förrän det blir lugnare med allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in