Citat:
Tänker så jag med. Inser allvaret men är långt ifrån panikslagen trotts att jag har nära anhöriga som sitter i karantän i Norge.
Treåringen mår förhållandesvis bra, vad jag vet.
I början tänkte jag äsch ett vanligt virus likt alla influensor åren runt där en halv miljon dör varenda år, och var också aggressivt inställd, ungefär som låt det gå åt helvetet så får skitstövlarna i eliten gå på knäna.
Nu tycker jag mer att det är så luddigt. Man ser skräcken, skyddsmunderingar, gränser som stängs mm samtidigt som man i Sverige lullar på och " tvätta era händer och sprita dem" , det är inte så farligt. Håll dig hemma. Ja men hur länge då och när skall man ta beslutet. Jag håller mig hemma. Ska ringa chefen i morn och diskutera om jag skall komma till mötet på Torsdag eller inte.
Jag har en hemsk torrhosta, kliar i halsen, och täppt i luftrören. Det tycks aldrig gå över. Haft det sedan December. Går i vågor.
Har dock innan haft lite problem med luftrören och har medicin mot det. Blivit värre.
Känns så jäkla dubbelt allt. Ingen panik, ta det lugnt men man visar panik.
Tänker ibland att media är duktiga på att skapa panik men samtidigt måste de informera.
Tycker också ibland att det verkar som man mörkar mycket.
Treåringen mår förhållandesvis bra, vad jag vet.
I början tänkte jag äsch ett vanligt virus likt alla influensor åren runt där en halv miljon dör varenda år, och var också aggressivt inställd, ungefär som låt det gå åt helvetet så får skitstövlarna i eliten gå på knäna.
Nu tycker jag mer att det är så luddigt. Man ser skräcken, skyddsmunderingar, gränser som stängs mm samtidigt som man i Sverige lullar på och " tvätta era händer och sprita dem" , det är inte så farligt. Håll dig hemma. Ja men hur länge då och när skall man ta beslutet. Jag håller mig hemma. Ska ringa chefen i morn och diskutera om jag skall komma till mötet på Torsdag eller inte.
Jag har en hemsk torrhosta, kliar i halsen, och täppt i luftrören. Det tycks aldrig gå över. Haft det sedan December. Går i vågor.
Har dock innan haft lite problem med luftrören och har medicin mot det. Blivit värre.
Känns så jäkla dubbelt allt. Ingen panik, ta det lugnt men man visar panik.
Tänker ibland att media är duktiga på att skapa panik men samtidigt måste de informera.
Tycker också ibland att det verkar som man mörkar mycket.
Tror inte man ska lyssna så mycket på media. De vill sälja in sina tidningar och TV-sändningar genom "häftiga" nyheter. Är inte det minsta orolig för egen del mer för gamla föräldrar isf. Jag tänker lite att det som sker det sker och på något vis kommer jag ändå att dö även om jag självklart vill leva så länge jag kan, men om döden kommer av ålderdom i framtiden eller av detta coronavirus är inget jag själv råder över så det är inget att oroa sig över heller.
Hoppas du blir kvitt dina luftrörsproblem. Det är i alla fall ganska säkert att det inte är corona om du haft det sedan december men självklart jobbigt ändå att ha det under så lång tid.