Citat:
Ursprungligen postat av
SnoringBulldog
Känns 2016 som en helt annan tid för dig? Var din levnadsstandard mycket lägre då? Ungefär på den nivån står börsen nu, har inte alls rasat mycket i realiteten. Även om man tar bort Corona, är världen så mycket bättre 2020 än 2016?
Hehe, om du bara visste...
Jo, man kan lugnt säga att det är en annan tid för mig nu. Det är en otrolig skillnad.
Men jag förstår att mitt liv inte varit som alla andras, jag förstår din poäng.
Din jämförelse låter rimlig — men om jag uttrycker det med en annan liknelse så kan man få det att låta ganska tråkigt: Allt arbete du gjort de senaste 4 åren är isåfall raderat. Även alla andras.
Vi alla hade lika väl kunnat ligga på en strand och bara chilla och leva i 4 år istället för detta (vilket du kanske kommer att säga emot, och jag vet nog varför — det är just därför jag tror att börsen fallit för mycket)
En annan invändning mot liknelsen är den att världens rikaste har blivit rikare, och medelklassens löner har inte förändrats i samma takt, vilket kan förklara varför vi inte märkt så mycket av den ekonomiska tillväxten. Inte för att jag gråter över att en girig manipulativ Marie Antoinette får vänta en månad extra med guldflygplanet i och för sig