2020-03-16, 22:23
Medlem
Hur kommer det sig att alla länder inför så extrema åtgärder, börjar det bli oro att viruset skall mutera?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Tysken verkar ha 25.000 respiratorer. 12 döda på 7000 pers med va.

Sverige måste stänga ner och följa vad Tysken gör.

Skulle vara nice om vi kan låna typ 2-3000 av dom respiratorerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Känns 2016 som en helt annan tid för dig? Var din levnadsstandard mycket lägre då? Ungefär på den nivån står börsen nu, har inte alls rasat mycket i realiteten. Även om man tar bort Corona, är världen så mycket bättre 2020 än 2016?
Hehe, om du bara visste...

Jo, man kan lugnt säga att det är en annan tid för mig nu. Det är en otrolig skillnad.

Men jag förstår att mitt liv inte varit som alla andras, jag förstår din poäng.

Din jämförelse låter rimlig — men om jag uttrycker det med en annan liknelse så kan man få det att låta ganska tråkigt: Allt arbete du gjort de senaste 4 åren är isåfall raderat. Även alla andras.

Vi alla hade lika väl kunnat ligga på en strand och bara chilla och leva i 4 år istället för detta (vilket du kanske kommer att säga emot, och jag vet nog varför — det är just därför jag tror att börsen fallit för mycket)

En annan invändning mot liknelsen är den att världens rikaste har blivit rikare, och medelklassens löner har inte förändrats i samma takt, vilket kan förklara varför vi inte märkt så mycket av den ekonomiska tillväxten. Inte för att jag gråter över att en girig manipulativ Marie Antoinette får vänta en månad extra med guldflygplanet i och för sig
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-16 kl. 22:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Sverige tar till mindre drastiska åtgärder än sina nordiska grannländer. Och det gör man helt rätt i. Men Sverige tar till åtgärder
Här är en ny video från italienare som varnar omvärlden att agera och att inte göra samma misstag utan de behövs drastiska åtgärder.

Italy Has Been Trying To Send Us A Warning. Will We Listen?
https://www.youtube.com/watch?v=o_cImRzKXOs&feature=emb_title
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är faktiskt inte otroligt! Plus alla företagare som håller på att få kombinerad hjärnblödning och hjärtinfarkt. Och självmorden kommer nog öka tyvärr.

Ähhh.
Ett nytt bolag kostar 50 000.
Man köper loss inventarierna av med en förstående förvaltare för en spottstyver.
Man kan återanställa nyckelpersonerna när o hur det passar.

Allt är planering o tajmning.
Citera
2020-03-16, 22:24
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Två tunga experter i Aktuellt körde över alla i denna tråd. Sverige och Storbritannien gör helt rätt.

Andra länders politiker vill visa handlingskraft, men deras åtgärder har ingen verkan, snarare än att de skadar ekonomin.
Korrekt. Mänsklig svedjebränning är mycket mer ekonomiskt.
Alla bostäder som äldre har genererar vinstskatt.
Pensionsutbetalningarna minskar kraftigt.
Kostnaderna för äldreomsorgen sjunker.
Samtidigt som Sverige fortsätter generera skatteintäkter när andra länder kämpar med att försöka rädda sitt folk.

Är nog sista gången på årtionden som sossarna sitter på tronen.
Citera
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Nä vafan förstår inte mig på varför du är så skeptisk. Tegnell är väl känd i hela världen som den troligtvis bästa epidemiologen som nånsin funnits. Så jag skulle helst vilja lita på vad han säger än vad WHO säger. Han ser dessutom väldigt smart ut.

😅😂😂😂
Jo då.
Håller med fullständigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ja det är otroligt hur de håller på och förstör. Viruset måste drabba dom så de förstår kanske?

Önskar väl inte sådana människor något sådant ont på det sättet. Men det tar verkligen energi att argumentera med sådana, för de är som ett virus, ger sig inte :P

Jag har i princip slutat besvara sådana inlägg, som egentligen motsäger sig själva.

Ex. "Vi ska lita på experten A.Tegnell", fastän snubben har haft fel/ljugit flertalet gånger.

I slutändan när alla andra länder fått bukt med Corona, kommer förmodligen Sverige stå där med corona-viruset fortfarande i omlopp. Övriga länder kommer fan bannlysa resenärer från Sverige...
Citera
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Det här var vad alla alarmister ville.

Vi kommer se massarbetslöshet, skilsmässor, ökat antal självmord, mord, våldsbrott, grova rån, depression, social isolering osv osv.

Mortalietet och morbiditet från massarbetslöshet och ekonomisk depression kommer vara långt högre än detta virus någonsin kommer att uppnå.

Och en annan aspekt: ekonomisk depression drabbar ALLA. Vi kommer se 20-åringar ta sina liv pga att de har ingen framtid.

Viruset dödar multisjuka 85-åringar som levt ett långt liv.

Jag blir äcklad av alla alarmister.

Du beskriver det som pågått här ett tag men då har du blundat?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Hur kommer det sig att alla länder inför så extrema åtgärder, börjar det bli oro att viruset skall mutera?

Knappast, snarare har de sett vad som hänt i Italien och försöker till varje pris undvika en lika brant kurva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Nej. Varianter med bäst spridningsförmåga har evolutionär fördel. Man sprider sig inte bra om man dödar sin värd.

Farliga dödliga mutationer kan uppstå och komma som en våg och döda många. Tex. Spanska sjukan där andra vågen va mer dödlig och dödade uppemåt 80 miljoner
Citera
2020-03-16, 22:25
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja jag var väl den första som började föra fram klorokin i den här tråden, tror jag.

Sök gärna på klorokin i tråden så hittar du mer om det.

Hur länge tror du Klorokin är verksamt efter sista förbrukningsdatum?

Har kvar 3 kartor från en Indien resa för 6 år sedan. Tror du jag kan använda dessa som en plan ö ifall coronaviruset kommer o tar mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in