Citat:
Ursprungligen postat av
RadhusRoland
Dom har peakat?
Tror inte det är så enkelt.
Tror antalet döda per dag kommer vara rätt högt i italien ett bra tag framöver tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Personangrepp???
Jag frågade för att förstå vad det är som gör att trådens domedagsprofeter anser sig bidra med något gott och på vilket sätt det är konstruktivt. Det känns nämligen så. Jag är uppriktigt intresserad så jag förstår hur man resonerar.
Jag kan förstå att skräckslagna personer använder tråden som ett slags terapi. Det är ju ett känt faktum att vissa mår bättre genom att ta ut rädslan för en katastrof så snabbt som möjligt. Men just denna upplevda illvilja, att »förnekarna« ska få se. Vad är det som de ska få se och är det något att hoppas på?
Du får gärna berätta, utan personangrepp.
Vad anser du själv du gör för gott i tråden?
Får intrycket av dig att du är någon form av självutnämnd gud som sitter och dömer andra och ger dom epitet.
Folk får väl skriva vad dom vill om det inte bryter topic och regler...
Åter till topic:
Sverige har hela tiden vägrat att stänga sina gränser för att skydda sin egna befolkning från coronavirusepidemin men har nu själva blivit avstängda och satta i karantän av sina grannländer.
Tydligen uppskattade inte den mani landet ledning har av förvandla Sverige till en enda enorm coronavirusodling...