Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Tillväxten är ju antagligen bara en konsekvens av att det är helt galet mörkertal i Italien. Det kommer säkert fortsätta ticka på +3000 nya cases tills de når typ 200 000 cases. Italien har garanterat över 100 000 smittade. Kanske en halv miljon
Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Jamen så blir det när för många redan har blivit smittade och sjukvården kollapsad. Då dör de allvarliga fallen som enligt tidig kinesisk statistik var cirka 8 procent.
Fast när infördes åtgärder?
Tillväxten accelererade för både smittade och döda fram till 24 februari. Sedan lyckades man sänka den en smula. Och därefter ser den ut att ha legat blixtstilla
Så någonting hände innan 24 feb (gissningsvis 7-14 dagar innan) som verkar ha bromsat in det, men sedan är det ingen förändring i accelerationen alls? Någonting mer än vad-man-nu-gjorde-innan-24-februari borde väl ha gjort efter det?
Och om det är ett stort mörkertal och det är förklaringen så borde väl accelerationen mellan smittade och döda skilja sig? Andelen döda lär ju inte ha ett lika stort mörkertal som andelen smittade, om ens alls
Jag säger inte att jag vet eller att ni har fel, jag bara observerar och tänker högt nu