2020-03-16, 19:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Diktaturer tar inte hänsyn till "alla människors lika värde", jämställdhet och dylikt trams. Av den anledningen så leder deras åtgärder ofta (nej, inte alltid) till bra resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Fast deras data LJUGER. De skriver vad fan de vill så länge det gynnar dem.

Är du en halvapa?

Litar du på att Ryssland har <100 fall eller?

Man blir så trött.

Du vet alltså att deras data ljuger? Det är ju synnerligen häpnadsväckande.

Gå och lägg dig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja varför inte? För 1000:e gången: deras statistik överensstämmer med vår till punkt och pricka. Ingen mörkläggning med all förmodan.

Ja men 10.000? Låter extremt samtidigt som italien har lite över 2000 döda på nästan en månad, som är absolut värst.

Förresten 349 nya döda i Italien idag. Igår var det 368. Dem har peakat. Nu vänder kurvan nedåt. Mycket glädjande.

Dom har peakat?
Tror inte det är så enkelt.
Tror antalet döda per dag kommer vara rätt högt i italien ett bra tag framöver tyvärr.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det där är ju ett väldigt oprecist sätt att se på det. Att bli smittad innebär ju oftast inte att bli allvarligt sjuk.

Det kan ju vara så, att ju fler smittade man får, ju fler allvarligt sjuka får man också. Fundera på det ett tag du så kanske polletten trillar ner.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Lyckas Sverige bra så kommer Anders Tegnell att utses till Årets Svensk.
Med vad. Målet att vi ska uppnå immunitet genom att långsamt smitta 60 procent av befolkningen. Det är 6 miljoner människor. Fem procent behöver intensivvård (italienska siffror) = 300 000 personer. En procent dör 60 000 varav 1680 kommer vara under 60 år, minst (procentandelen av de mellan 50-59 som dött hittills).

De 60 000 som dör brukar dö inom två veckor, så då återstår 240 000 personer som behöver intensivvård i kanske 2-4 veckor. Lungor hämtar sig inte så lätt.

Lägg till dessa ytterligare 300 000 - 600 000 som kommer att behöva inneliggande vård ett antal dagar till veckor samt alla andra tillstånd som blir bort- nedprioriterade.

Ingen som medvetet planerar för detta kommer att bli årets svensk.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det var på SVT för någon timme sedan. Du kan se det på SVT play, om de inte tagit bort det. Flickan i Studion höll på att falla av stolen. Det kommer bli en TV-klassiker.

Vilket prog var det på?
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag har själv en mor på ett äldreboende och jag är väldigt oroad över att hon blir smittad.

Därav ska man låsa dörrjäveln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har du 4 plusgrader i din lägenhet? Jag diskuterade hur länge jag måste lägga saker i hörnen och inte röra vid dem, i min bostad.

Ta sprit i händerna och rör objekten borde väl gå det också.
Citera
2020-03-16, 19:07
Medlem
Citat:
Har du 4 plusgrader i din lägenhet? Jag diskuterade hur länge jag måste lägga saker i hörnen och inte röra vid dem, i min bostad.
Det går ju olika meningar. Har hört att en kvart räcker, men det är på tog för litet!
24 h känns säkrare. Det viktiga är att tvätta händer ofta trots att man tycker att man inte behöver.
Citera
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Demokrati vid kriser = Kaos
Diktatur vid kriser = Snabba och konkreta lösningar.

Nu har man sett vart Demokrati fallerar tyvärr....
Alltså, nu får väl ändå gruppboendet stänga av datorn åt dig och du får ta en promenad.
Har du ens läst nyheterna alls?
Har du sett hur det ser ut i omvärlden just nu?
Skönt endå att så dumma människor som dig aldrig lär klura ut hur man fortplantar sig.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:

Varför tvättar och torkar du inte bara av dem med diskmedel eller tvål? Förutom kläder funkar väl det på allt.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:

Läs rapporten då hur olika temp påverkar, lata jävel
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det kan ju vara så, att ju fler smittade man får, ju fler allvarligt sjuka får man också. Fundera på det ett tag du så kanske polletten trillar ner.

Fast så länge du inte lägger ett tidsperspektiv på det så är det bara ett oprecist resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in