Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Så har jag med tänkt. SD ber Lena att inte stänga helt när de går iväg. Säger säkert något i stil med ” lämna dörren på glänt så inte NN vaknar av att låset går igen”
Då är det lätt för honom att smita in efter han dödat Lena och rota runt och sno hennes mobil. Min spekulation.
Citat:
Ursprungligen postat av
7.2PaRichterskalan
Och ingen blod hittas I Lenas lya när SD rotar runt, men väl hemma hos SD börjar det droppa igen?
Inget blod i lenas kvart och inga blodspår i flykt från brottsplatsen heller.
Han måste först spola av sig allt blod som han skulle ha på sig och ändå så kliniskt runt hela flyktvägen?
Hållbar tankegång av Flixa81. Men hon skulle nog inte frivilligt gå så långt hemifrån med öppen dörr då barnet sov i huset. Tror inte så långt som till bullerplanket om jag "känner" henne rätt efter läsning av alla möjliga konversationer där det även talades om barnen.
Men kan ha skett som att SD sa att han stannar nära huset och vaktar medan Lena gör något med geocaching vid bullerplanket ...?
När han vet att hon är där rusar han efter?
Men alltså, han tar risken att bli sedd!
Därför kan man tro att de stämde träff vid bullerplanket och att han tog en tryggare väg.
.. Det har spekulerats om ifall han duschade hos HD efteråt som bor närmare än han gör.