2020-03-16, 21:15
Medlem
Vart tror ni vi är i slutet på nästa vecka?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns det ingen möjlighet för distansundervisning då eller är eleverna för unga?

Inget som kommunen gör idag. De avvaktar.

Dessutom är universitet o högskolan fortfarande igång. Måste spridas i rekordfart där.
Citera
Medlem
Det vore väl moralförebyggande om Tegnell och våra politiker smittade sig och lät oss se
den fina utvecklingskurvan i samma takt som de ........tillfrisknande ?
Citera
2020-03-16, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Jag tror att det är viktigt att folk läser detta, eftersom det finns mycket dålig information som går runt.
Förhoppningsvis hjälper denna information människor att förstå allvarligheten i situationen.

Det finns den här saken som kallas viral belastning (viraltiter, viral belastning eller viraltiter, betyder detsamma) är hur vi mäter i antal mängden virus i en volym.
Vi skriver då ned allt som virala partiklar per milliliter. HÖGER virusbelastningen visar ofta hur svår en virusinfektion är. Det beräknas genom att uppskatta den levande mängden virus i en involverad kroppsvätska (i corona är det RNA-virala kopior per milliliter blodplasma).

Vad betyder allt detta? Om det finns en person som har viruset och infekterar en annan, är den virala belastningen mycket låg. Du har knappt några problem och borde inte ha några problem att återhämta dig helt bra, även med äldre.

Om det sägs att 10 personer går runt med en aktiv infektion (de flesta har till och med ingen aning) den virala belastningen är HÖGRE, konsekvenserna är HÖGRE. Den äldre personen blir troligen väldtigt sjuk.

DETTA ÄR VARFÖR vi uppmanas att stanna inne, för att minska den virala belastningen. De flesta kommer att smittas ändå, ja. Men det är avgörande att minska den virala belastningen för att minska komplikationerna. detta är VARFÖR folk är arga på Sverige som fortsätter att låta fokk gå ut, dom gör det mycket värre än det beror på att viruset i sig lätt kan man återhämta sig från, problemet är hur snabbt det överförs och den virala belastningen.

Jag hoppas att jag förklarade mig själv.
För de av er som fortfarande inte gör ett jävla skit!
indeed
mycket bra förklarat
Citera
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Tror ni vi äntligen ser slutet på flygbranschen och resandet snart? Om inte Corona så blir det nästa mycket värre smitta som utrotar oss. Jag har sagt det här förr och säger det igen.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Norrlands inland är i mångt och mycket utflyttningkommuner med gammal befolkning.

Då får vi väl se hur det slutar när sjukdomen vandrar norrut i landet helt enkelt.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Herrgud kompis vakna upp, verkligheten ser inte ut som Flashback ger sken av. Hade det varit så hade din morsa blivit våldtagen av "apor" 40 gånger vid det här laget, och coronaviruset hade varit ditt minsta bekymmer.

Du måste förstå att Anders Tegnell har nära kontakt med samtliga länders hälsomyndigheter, och han sitter inte och gubbgissar som ni här på flashback. Att åtgärderna skiljer sig åt beror på 3 saker.

1. Alla länder befinner sig i olika stadium av smittan, därav olika åtgärder.
2. Politiker i vissa länder går emot expertis, för att plocka politiska poäng och framstå som handlingskraftiga.
3. Länder har olika system för sjukvård, och vissa är mer bättre rustade för detta än andra, vilket innebär att olika åtgärder krävs. Vill du jämföra Sveriges sjukvård med Bulgariens så be my guest.

Är det något som sprider propaganda och piskar upp stämningen så är det Flashbacks hivemind.
Så. Plus att Tegnell inte är ensam eller allenarådande. De är flera på FHM och de samarbetar, har samråd och diskuterar sig fram. De finns dessutom en generaldirektör för myndigheten och det är inte Tegnell som är det.

Dessutom pratar EU-ländernas folkhälsorgan med varandra regelbundet (åtminstone har de gjort det tills nu - kanske ändras det i takt med att de surnar till på varandra av diverse skäl som varuleveranser t ex) fast kanske inte lika ofta som de nordiska länderna gör sinsemellan vilket är dagligen om jag inte har hört fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Som Sveriges styrande brukar säga under kriser, "Vår beredskap är god."
Då ska du höra och häpna över den här stollen:

Det stabila geniet för ~2 veckor sen:
Citat:
Ursprungligen postat av Stable Genious
within a couple of days is going to be down to close to zero. That's a pretty good job we've done.

För ~3 veckor sen:
Citat:
Ursprungligen postat av Stallgeniet
The Coronavirus is very much under control in the USA.

We are in contact with everyone and all relevant countries. CDC & World Health have been working hard and very smart.

Stock Market starting to look very good to me!

Mer citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Stabila Geniet
We have it totally under control. It's one person coming from China. And we have it under control, it's going to be just fine

Citat:
Ursprungligen postat av STABLE — GENIOUS
This is a flu. This is like a flu.

Det rödmarkerade blir extra lustigt med tanke på att detta ploppade upp bland mina nyhetsnotiser för 4 minuter sedan:
Citat:
Värsta börsraset på över 30 år
New York-börsen föll med 12,9 procent på måndagen, det värsta raset sedan "svarta måndagen" 1987.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-16 kl. 21:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Inget som kommunen gör idag. De avvaktar.

Dessutom är universitet o högskolan fortfarande igång. Måste spridas i rekordfart där.

Fel, de allra flesta universitet och högskolor kör via web och hemtentor
Citera
2020-03-16, 21:17
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Vart tror ni vi är i slutet på nästa vecka?

Om typ 10 dagar tror jag intensivvårdplatserna är slut. Det är bara min killgissning.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Finland tar till krafttag...

Frankrike också, men Sverige
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Hur Sant är inte detta?

http://www.bilddump.se/bilder/20200316210656-90.230.155.198.jpg

Fantastiskt! Dagens roligaste inlägg på Flashback!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in