2020-03-16, 20:36
Medlem
jabberwoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Hur vet man det? Vart kan man följa sådant?
Allmänt känt. Har rapporterats i media flera månader. T.ex. här:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/corona-paverkar-militarovningar-i-europa
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, där kommer det bli kaos.

Kaos är nog bara förnamnet, det finns en stor risk att USA kan bli som Italien eller värre då det hela har hanterats så uruselt
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Kanske använder han inte propaganda, vars syfte är att uppnå ett syfte med vad åhörarna tänker. Utan istället bara säger som det är enligt honom. Yttrandefrihet, om du känner till vad det är för nånting. Idén om att publiken kan tänka själv, och inte är en flock idioter som går på precis vad som helst (om bara alla andra tystas!)

Du menar att yttrandefrihet handlar om att få säga saker utan att behöva förklara det? Ja det låter ju väldigt bra om man vill piska upp stämningen och skapa motsättningar.
Citera
2020-03-16, 20:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
Som jag skrev, 500 döda till slutet av maj och början av juni
speciellt om det går i denna takten
horungen tegnell har nu sagt att 70 åringar nu bör isoleras och inte gå ut och göra alldagliga ärenden
nu är frågan när han ska inse att skolorna och universiteten också ska stängas

Alltid är svensken sen
Ni kommer dö som djur

Har vi endast 500 döda till maj månad kan Tegnell snarare hyllas som en hjälte. Jag tror det här viruset är såpass läskigt att typ oavsett åtgärder får vi ställa in oss på minst tusen antagligen fler döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Nä att testa "alla" hela tiden är en omöjlig väg att gå i det långa loppet, och problemet är att om du tillfälligt lyckas stoppa smittan på det sättet så flammar lågan snart upp igen när viruset ligger där någonstans hos någon och lurar, och så kommer det att hålla på tills en någorlunda stor del av befolkningen fått någon form av immunitet. Utan förvärvad immunitet hos en majoritet av befolkningen blir vi aldrig av med detta. Det är bara fakta. Det är bara att se och jämföra med en sjukdom som det inte förvärvas immunitet mot som t.ex. vinterkräksjukan. Den går runt i befolkningen år efter år och vi blir inte av med den. Hade den varit en mer dödlig sjukdom hade landet varit illa ute. Bara folk med en defekt gen som gör att viruset inte fäster på dem klarar sig undan. Jag har aldrig haft vinterkräksjukan så möjligen har jag just en defekt gen vilket ibland då är bra

Jag påstod aldrig att ALLA skall testas. Det jag skrev var att personalen, som jobbar med patienter som är i riskgruppen och ligger på sjukhusen, borde testas.

Vad gäller immunitet håller jag med dig, men just nu vet man inget om det ens går att bli immun mot COVID-19. Det har skrivits om personer som tillfrisknade från sjukdomen och fått den återigen.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
när röken lagt sig och de döda räknas in, tror ni detta är slutet på EU?
det var öppet, fint och mysigt tills the shit hits the fan.

Lastbilar från grannländerna förskansar sig förnödenheter i Tyskland från grannländerna, man stänger gränser.
redan betald medicin och sjukvårdsmaterial "fastnar" pga stängda gränser. (men cykeldelar från tyska nätbutiker kommer fortfarande med posten)

detta är bara några få exempel, som sagt, det rosa sockervaddet EU, var inte så mjukt och sött längre
Hoppas kan man ju alltid. När det väl gäller är det ju iaf var och en för sig. Så vad ska man med det där skiten till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Att idioter lyssnar på data från diktaurer är ju hur kul som helst. Vilka halvapor.

Värdet på datan från bananrepubliken Sverige är inte ett skit bättre när man från svenska myndigheters håll medvetet ger fan i att testa folk för covid19 till skillnad från Kina, Sydkorea och Ryssland?
Citera
2020-03-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Hur vet du att inte hela Italien är nedsmittat? Du vet ingenting. Mörkertalet kan vara enormt och dödligheten lika gärna därav väldigt låg. Italien är dessutom inte Finland. Italien sticker ut på så sätt att de inte hade en jävla aning om vad som pågick under lång tid. Italien är inte relevant för Finland på nåt jävla sätt.
Vad vet vi om mörkertal i Finland? Ber om ursäkt ifall jag trampat på någon öm finsk tå.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du svarar på något helt annat än det jag skriver. Har du svårt att läsa eller inbillar du dig lika mycket som du gör om det övriga?

du har kontinuerligt mobbat folk som är oroliga, faktan är att den ska tas på allvar för alla >13 år typ.

du spelar bort det som "typiska flashbackare" etc, lycka till
Citera
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
En rasist gör narr av en människovän och en landsfader för Kanada. Det luktar avundsjuka och misslyckande från din sida.

Haha, ok. Du ser inte ironin i att ena stunden propagera för öppna gränser och i nästa stund stänger man igen densamma för att shit got real? Naturligtvis är det helt rätt att stänga igen. Alla länder borde tänka på sitt folk först och främst. Förvisso befinner det sig redan en massa folk som inte har något här att göra, men det var en annan femma.

Om alla arabländerna kunde ta hem sina medborgare och sen stänga igen gränserna vore ingen gladare än jag.
Citera
2020-03-16, 20:39
Medlem
mindreeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
I och med att FHM har ändrat sin strategi borde stor del av provtagnings-kit som är kvar användas till de människor som är omkring riskgrupperna. Det skulle ju vara katastrofalt om sjukvårdspersonalen bär på COVID-19 och sen smittar riskgrupperna.

Håller med till 100%
Citera
2020-03-16, 20:39
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Frankrike stänger gränserna!

Snart bara Sverige kvar som har öppet hus.

Nej Ukraina och Kaliningrad också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in