Citat:
Ursprungligen postat av
LennyMacKenzie
Nä att testa "alla" hela tiden är en omöjlig väg att gå i det långa loppet, och problemet är att om du tillfälligt lyckas stoppa smittan på det sättet så flammar lågan snart upp igen när viruset ligger där någonstans hos någon och lurar, och så kommer det att hålla på tills en någorlunda stor del av befolkningen fått någon form av immunitet. Utan förvärvad immunitet hos en majoritet av befolkningen blir vi aldrig av med detta. Det är bara fakta. Det är bara att se och jämföra med en sjukdom som det inte förvärvas immunitet mot som t.ex. vinterkräksjukan. Den går runt i befolkningen år efter år och vi blir inte av med den. Hade den varit en mer dödlig sjukdom hade landet varit illa ute. Bara folk med en defekt gen som gör att viruset inte fäster på dem klarar sig undan. Jag har aldrig haft vinterkräksjukan så möjligen har jag just en defekt gen vilket ibland då är bra

Jag påstod aldrig att ALLA skall testas. Det jag skrev var att personalen, som jobbar med patienter som är i riskgruppen och ligger på sjukhusen, borde testas.
Vad gäller immunitet håller jag med dig, men just nu vet man inget om det ens går att bli immun mot COVID-19. Det har skrivits om personer som tillfrisknade från sjukdomen och fått den återigen.