2020-03-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag tror du klara dig bra. Rädslan är det som skrämt folk eller media har rättare sagt. Till sommaren är detta viruset ett minne blott.
Det här är bara början, sommaren är inte ens toppen, kom ihåg att de flesta länder i världen inte ens fått ett stort utbrott ännu. Tänk när Mellanöstern, Afrika får ubrottet.
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vet att organisationen har haft folk på plats i Kina.

Kina har 1 miljard människor.
Har WHO testat alla?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Effekten måste ju bli störst ju snabbare de agerar.
Eller ska de göra som i fallet med folksamlingar, där de väntade till Mellon och Vasaloppet var avklarade.
Man förklarar det på detta sätt:
https://www.youtube.com/watch?v=nl6tTwxzCi8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1Q dP3JvYYEsdrZKgNbLYsFl3b3uY6TBFuxM85Z8CDigJziftnal3 uR2sY
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Se på det positiva, du har snart avhandlat det. Behöver inte skänka en tanke åt hur du skulle reagera på det i framtiden och du kan välkomna den sannolika andra vågen som inte berör dig.
Så kan det bli ja. Känner mig inte så rädd för min egna del men jag har nära kontakt med mina anhöriga. Inget jag kommer att bryta eftersom vi redan haft kontakt mer eller mindre varje dag.
Det är som det är. Fortsätter att vara hemma och hoppas att det släpper någon gång.
Citera
2020-03-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .caz
Dom testar bara om man är döende
Men lägg ner för fan. Sluta ljuga. Vi testar de som bedöms behöva inneliggande vård.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Det är för mycket känslor och gissningar i debatten. Man måste göra det man kan för att hämma smittan; stänga, förbuda, hindra.

För en timma sedan gick Finland ut med att skolorna ska stängas.

Snart är Sverige den enda fristaden för corona-viruset.
Landet som tvingas lägga allt fokus på att lära sin mångkulturella befolkning hur man tvättar händerna.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Är jag dum i huvudet? Jag fattar inte den här grafen, varför ser det ut som antal smittade minskar.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/aktuellt-epidemiologiskt-lage/

Det är ju antal bekräftade fall om dagen. Säger inget om mörkertalet eftersom så få testas.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Tur man bor i en mindre ort

Djävla skit egentligen att jag inte är långtidsarbetslös singel idag som jag var för flera år sedan. Långtidsarbetslösa singlar har det djäkligt bra just nu. Bara att peka finger åt samhället och ta det lilla lugna med att åka på anställningsintervjuer.

Andra som har det bra förspänt är alla de som kan arbeta hemifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Är jag dum i huvudet? Jag fattar inte den här grafen, varför ser det ut som antal smittade minskar.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/aktuellt-epidemiologiskt-lage/
De har slutat testa, jag tror att de testar bara dem som behöver vård...
Citera
Medlem
AnythingGoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Herrgud kompis vakna upp, verkligheten ser inte ut som Flashback ger sken av. Hade det varit så hade din morsa blivit våldtagen av "apor" 40 gånger vid det här laget, och coronaviruset hade varit ditt minsta bekymmer.

Du måste förstå att Anders Tegnell har nära kontakt med samtliga länders hälsomyndigheter, och han sitter inte och gubbgissar som ni här på flashback. Att åtgärderna skiljer sig åt beror på 3 saker.

1. Alla länder befinner sig i olika stadium av smittan, därav olika åtgärder.
2. Politiker i vissa länder går emot expertis, för att plocka politiska poäng och framstå som handlingskraftiga.
3. Länder har olika system för sjukvård, och vissa är mer bättre rustade för detta än andra, vilket innebär att olika åtgärder krävs. Vill du jämföra Sveriges sjukvård med Bulgariens så be my guest.

Är det något som sprider propaganda och piskar upp stämningen så är det Flashbacks hivemind.

Läser man mellan raderna hos WHO kritiserar dom oss (Sverige) stenhårt. Våra grannländer tar till mycket mer drakoniska åtgärder än vad vi gör. Kom in i matchen.
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Hur skulle karantänen kunna skapa fler dödsfall?

Folk tvingas leva tätare ihop.
Precis som lyxkryssarna.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det kommer bli ännu värre även ekonomiskt om vi inte gör som WHO säger och som Sydkorea framgångsrikt gjort.

Jag tror det börjar bli dags att avsätta Tegnell, eller åtminstone att vi agerar mer på inrådan av WHO och mindre enligt Tegnells idéer.

Ja WHO säger;

Testa, testa, testa

Folkhälsomyndigheten Sverige

Det spelar ingen roll om vi vet om vi har 986, eller 987 smittade. När vi vet att det är smitta ute i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in