2020-03-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
ja folk i framtiden kommer undra vad det var för jävla pack som flippade så totalt och satte hela samhällets grundvalar i gungning pga detta.

Folk tror att det är en ny pest som anlänt och att de sjuka får spasmer, tuggar fradga och börjar prata baklänges till de faller döda ner på golvet.

Vi är bara rädda om de äldre och de som tillhör en riskgrupp.

Vi skiter högaktningsfullt i vad du tycker. Kanske du väntar ett arv från nån gammal släkting eller rent av bara ser ekonomiska vinster i att vi nu har ytterligare en sjukdom som dödar några procent av befolkningen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Skådespelaren Idris Elba berättar att han har testats positivt för corona. Han berättar att han har inga symptom än så länge. Men vi ska tydligen gå till skola och jobb om vi känner oss friska? Undrar hur många som går runt och smittar folk utan vetskapen att de är smittade.
Troligen rätt många! Alla i Stockholm ska ju nu jobba hemifrån! Borde gälla hela landet! Tingeltangel (Anders på FHM) ligger alltid efter i tid med råden!
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Därför allting handlar om ekonomi nu, alla nyheter om ekonomin pga. corona. Sverige är livrädda att de ska förlora på börsen, pga. att man sålt ut många stora bolag och mycket förlitar sig på bolånemarknad, konsumtion och lån.

Det är ett korthus som rasar nu.

USA - 9,73 nu.

https://www.youtube.com/watch?v=6rq22mN3AsU
Det kommer bli ännu värre även ekonomiskt om vi inte gör som WHO säger och som Sydkorea framgångsrikt gjort.

Jag tror det börjar bli dags att avsätta Tegnell, eller åtminstone att vi agerar mer på inrådan av WHO och mindre enligt Tegnells idéer.
Citera
Medlem
Bakaxels avatar
Ni som förordar fortsatta tester av alla som uppvisar symptom begriper inte innebörden av det.

Samtidigt som ni säger att resurserna är slut, ekonomin är i haveritillstånd osv. Varför ödsla tid och pengar på meningslösa grejer då. FHM sa idag att samhällsspridning föreligger. Det finns alltså inget att jaga ikapp med mer allmänna tester då.

Det märks på antalet nyanlagda med bekräftad smitta hur spridningen ser ut i varje region och den ger en uppskattad siffra som slutligen landar i procent som liknar flockimmunitet.

Man kan räkna ut antalet sannolikt smittade med alla sammanlagda länders täckningsgrad i form av inlagda, intensivvårdsplatser osv. Den statistiken får vi ju daglig uppdatering på. Varför testa ihjäl oss?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hade varit intressant att veta om det är 5 som är critical sjuka eller om det är 500. Är det överfullt och man blir riktigt sjuk kanske det är mer humant med självmord?

Enligt FHM är det just nu 5 st som är på intensivvård. I hela Sverige.
källa: AT i intervju expressen.se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Gör man det genom att inte testa om folk har corona?

Men de testar ju fortfarande, bara det att testerna fokuseras till de som kommer till sjukhusen.

Du har över 335 inlägg bara i den här tråden, alla i samma anda.
Du sprider konstant skit, och drar dig inte för att ljuga. Det har ALDRIG sagts att Svergie slutar att testa helt och hållet, bara att man testar meta begränsat.
Så gör mängder av andra länder bla Italien har gjort så under en lång tid, vilket gör att deras siffror smittade/döda inte är användbara för faktisk statisk.
Logga nu ut i varje fall 5 minuter och sprid din skit på något annat ställe. Rekommenderar att du öppnar Notepad och skriver allt ditt mög där!
Citera
2020-03-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Välkommen i gänget.
Min systerdotter sitter i karantän med sin,man och son 3 år som har coronaviruset. Smittad av en ögonläkare. De bor i Norge.
Själv har jag en vidrig torrhosta, kliar i halsen,ont i nacken,igentäppta luftrör men får ej söka vård. Får ej ta prover.
Min sons fru smittade mig och jag smittade mitt ex.
" du har nog influensa som tar om" säger man på vårdcentralen. Stanna hemma.
Inte har jag bunkrat heller och tomt överallt i butikshyllor har jag hört.
Har mat i två veckor till ungefär. Sjukt allt! Kan dela med mina anhöriga i allafall.

Ja jävlar säger jag då bara.

Se på det positiva, du har snart avhandlat det. Behöver inte skänka en tanke åt hur du skulle reagera på det i framtiden och du kan välkomna den sannolika andra vågen som inte berör dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Man kan lämna hemmet för mer än så.
Bland att för sitt arbete.

Men visst - rent nöjesflanerande utomhus är inte tillåtet.

Det låter bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Tegnell är en riktig expert.

Plattar man ut kurvan helt så kommer vi få hålla hela Sverige stängt i många år. Den ska jämnas ut lagom mycket. Än så länge är det inga större påfrestningar på sjukvården i Sverige. Situationen är fullt hanterbar.

Många år? Tog det många år i Wuhan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Är du inte i riskgruppen så sitt hemma och kurera dig. Det finns ingen anledning att springa och testa dig.

Precis. Varför är folk så kåta på att få det bekräftat att de har corona. Är du inte i behov av sjukvård så är det inte heller någon vits att slösa tid på att testa dig bara för att du ska kunna ta en bild på provresultatet och lägga upp på instagram.
Citera
Medlem
Covids avatar
Tror nog att näringslivet har synpunkter på att hålla en "platt" profil under "många år". Då blir vi Nordkorea på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Tegnell är en riktig expert.

Plattar man ut kurvan helt så kommer vi få hålla hela Sverige stängt i många år. Den ska jämnas ut lagom mycket. Än så länge är det inga större påfrestningar på sjukvården i Sverige. Situationen är fullt hanterbar.
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 140cab
Fler som insett att EU endast var något som fanns på papper.

https://youtu.be/P42OrsA045M

Som om Rysslands satellit Serbien behöver några anledningar till att hata väst. De kommer alltid ta ryssens och kinesens sida mot Väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in