2020-03-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Man måste pröva något nytt grepp. Varannandagstrafik betyder ju inte dubbelt varannan dag. De som skulle åka på en måndag kanske inte alls åker på tisdagen osv. Fler kanske cyklar och går istället.

Funkar inte för vårdpersonal och andra med kroppsarbete. Sjukvårdsanställda som inte kan ta paus eller lunchrast pga överbeläggningar och personalbrist, ska de springa/cykla/gå både före och efter jobbet dessutom? De som har råd kommer ta bilen eller taxi. Bättre de som kan jobbar hemifrån (adm och kontorspersonal m fl). Möten kan skippas eller hållas digitalt. Undervisning bedrivs redan nu digitalt på flera håll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Har de sagt något om tentor?

Mittuniversitet kör hemtentor istället för salstentor samt övrigt via nätet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Jag har kunskapen. Jag har utbildningen, och jag har underlaget.

Det har redan accelererat för fort. Det kommer vi få se om 2 veckor ungefär. Dom agerade inte adekvat i rätt tid. Dom ligger en månad efter viruset.

Men dom flesta i Sverige kommer aldrig att fatta det.

Jag har inga invändningar mot det. Det enda jag påpekade var att du måste förstå varför dom kan komma med motsägelsefulla direktiv.

Jag vet som sagt inte om deras plan är bra. Jag är lika rädd som alla andra att Anders T är en idiot, men jag hoppas att han är ett geni.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Stämmer inte.

https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_14marzo%20ITA.pdf

Inte?
Citera
2020-03-16, 19:20
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag tror också att vi är nära toppen på kurvan för Italiens del.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det trodde jag i förrgår också när det sjunk till 175 döda.
Hur nära då.

Den här artikeln tyder på att det är en bit kvar?
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30627-9/fulltext
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Varför rapporterar varken Aftonbladet eller Expressen om Finlands åtgärder?

Det undrar jag också.
Det var riktigt kraftfulla åtgärder. Inte bara en åtgärd utan hela 19 olika punkter och handtvätt nämndes inte en enda gång under presskonferensen.
Citera
Medlem
Undra hur många regioner som nu kommer följa efter Sörmlands beslut att helt sluta rapportera antalet smittade och enbart ta upp de som ligger på intensiven.

Känns helt klart att syftet är att förhala vissa åtgärder så långt det bara går genom att mörka antalet verkligt smittade.

https://regionsormland.se/nyheter/nyhetslista-2019/ytterligare-smittade-och-en-avliden-i-covid-19/
Citera
2020-03-16, 19:21
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För att mina händer börjar bli nariga av allt tvättande...

Se till att ha ett par gummihandskar på dig då? Det kommer jag snart köra på då mina händer också börjar bli lite torra.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashken
Misstänker det. Känns jävligt konstigt att vi plötsligt har 4 nya dödsfall som gått direkt från smittad till död, utan att hamna i "Kritiskt/allvarligt" tillstånd innan... Iaf om man går efter worldometers statistik, vilket jag mer eller mindre gör.
Myndigheterna värnar bara de döendes integritet, det är bara en olycklig bieffekt att man inte kan presentera den ocensurerade verkligheten; tyvärr för myndigheterna skulle så gärna göra det om dom bara kunde! ...men sekretessen kommer i vägen, integriteten.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Anders Tegnell...

Citat:
Om du sätter en damm för en flod så kan du hålla igen floden till en viss nivå men så småningom får du ett jättestort flöde under en period. Det är bättre att du låter det sakta sippra igenom. Då kan du hålla kontroll och sköta om den så att den inte behöver skada ditt samhälle mer än nödvändigt.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
En sak som denna pandemi har lärt mig. Ingen flashbackare verkar ha gått ut skolan med godkända betyg i matematik.
Ena uträkningen värre än den andra i den här tråden.

Bra att du är här i tråden då och kan rätta oss då 👌

För det ska du väl när du kommer med ett sånt uttalande eller ska du låta siffrorna vara fel?
Citera
2020-03-16, 19:22
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, visst, men de har som sagt inte peakat enligt egen utsago. Så bli inte förvånad om det ligger däromkring eller stiger lite också närmaste dagarna. Men jag hoppas också, alla små poitiva besked är bra i det här läget.

92% av alla aktiva fall i Italien är milda och 8% allvarligt/kritiskt sjuka. 1,851 aktivt allvarligt eller kritiskt sjuka.

Nu börjar det klarna snart tror jag. I takt med att allt fler testas och så vidare så upptäcker man att det inte alls är 20% av alla smittade som kräver sjukvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in