2020-02-14, 18:38
Medlem
Ärr eller inte - kan inte länka så ni får leta motbevis själva: men det verkar som om Merwinna har rätt. Googlar man på ”Mama bilder kejsarsnitt” dyker det upp bilder på ärrade bukar, identiska med Sofias. Placering av snittet och längden är identiska.
Citera
2020-02-14, 18:55
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Ärr eller inte - kan inte länka så ni får leta motbevis själva: men det verkar som om Merwinna har rätt. Googlar man på ”Mama bilder kejsarsnitt” dyker det upp bilder på ärrade bukar, identiska med Sofias. Placering av snittet och längden är identiska.

Tack!

Ja, och jag råkar veta lite om ämnet... Utan att ha gått igenom ett KS själv, är det kanske bäst att tillägga. Observera också, att det går att sminka över ärr för fotomodelluppdrag (alternativ att de fotoshoppas bort i efterhand).
Citera
2020-02-14, 22:57
Medlem
Citat:

Du får nog ta och länka till dessa bilder, för jag ser bara bilder med bikinisnitt eller akutsnitt.
Har två kejsarsnitt i bagaget själv.
Läs på lite!
https://www.babyhjalp.se/kejsarsnitt

Att ni ens orkar hålla på med denna tramsiga diskussion
Citera
2020-02-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Du får nog ta och länka till dessa bilder, för jag ser bara bilder med bikinisnitt eller akutsnitt.
Har två kejsarsnitt i bagaget själv.
Läs på lite!
https://www.babyhjalp.se/kejsarsnitt

Att ni ens orkar hålla på med denna tramsiga diskussion
Du nedlåter dig iaf till att delta i tramset👍
Skrev jag att jag inte kunde länka. Kognitiv svikt, MrsGossip?
På din länk skulle jag tycka att bikinisnittet är något högre än de jag har sett, IRL, på Mamabilderna och på Sofia. Men indikerar annars samma typ av ingrepp.
Citera
2020-02-15, 08:43
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, då är det en valk. Märkligt ändå att en så ung flicka - bilden var ju publicerad 2005 - ska ha en sådan valk...

Hon har aldrig haft en modellkropp som är fri från bristningar etc, hon har alltid haft putmage. Hennes så kallade modellarbete handlade främst om att hon inte hade något emot att vika ut sig och inte att hon var unik på något sätt. Men som sagt skulle det inte förvåna mig om det var ks.
Citera
2020-02-15, 10:19
Medlem
Citat:
Du nedlåter dig iaf till att delta i tramset👍
Skrev jag att jag inte kunde länka. Kognitiv svikt, MrsGossip?
På din länk skulle jag tycka att bikinisnittet är något högre än de jag har sett, IRL, på Mamabilderna och på Sofia. Men indikerar annars samma typ av ingrepp.

Ja, tyvärr gör jag ju det.
Det jag inte gör är att tro på den minst troliga förklaringen enkom för att det är den mest snaskiga.
Jag såg att du skrev att du inte kunde länka, men alla klarar väl att länka?!
Jag håller med om att vissa bikinisnitt verkar ligga lite högre än andra. Kanske beroende på hur kroppen är utformad eller vilken läkare som utfört det.
Men det som syntes på Sofia ligger alldeles för högt och är alldeles för långt för att vara ett bikini-snitt.
Hur vet du förresten att bilden inte är photoshoppad?
Citera
2020-02-15, 10:44
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Hon har aldrig haft en modellkropp som är fri från bristningar etc, hon har alltid haft putmage. Hennes så kallade modellarbete handlade främst om att hon inte hade något emot att vika ut sig och inte att hon var unik på något sätt. Men som sagt skulle det inte förvåna mig om det var ks.

Håller med. Hon är också alldeles för kort för att bli fotomodell på riktigt. Google säger 170 cm men det kan inte vara sant, jag skulle gissa att hon utan klackar är knappt längre än 160 cm. Man ser ju att hon passar in i kungafamiljen när det gäller just detta, och de är alla pyttesmå människor. (Det är den brittiska kungafamiljen också för den delen. Jag känner en engelsman som fick träffa dem i ett sammanhang, och han sa att han blev chockad för att de var "tiny people" - och all hans respekt bara försvann. Han blev full i skratt, sa han.) Dessutom räcker inte 170 cm heller för en fotomodell, de brukar vara 177-183 cm.

Sofias tänder, mun och käke är också alldeles för fula för en modellkarriär.
Citera
2020-03-16, 14:05
Bannlyst
Vår vackra prinsessa vars skönhet är känd långt utanför Sveriges gränser är en enorm tillgång PR-mässigt.

"La belle princesse suédoise Sophia est la plus sexy des royaltys au monde. En raison d'un sondage dans un flashback de magazine européen fiable."

I Frankrike är de som galna i HKH Prinsessan Sofia. Hade ett ärende på franska ambassaden i förra veckan och alla sa samma sak att hon är som en sexig älva i en saga En underbart välskapad ung petite vars kropp är av sällan skådad skönhet.
Senast redigerad av WTFSTHLM 2020-03-16 kl. 14:14.
Citera
2020-03-16, 19:11
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vår vackra prinsessa vars skönhet är känd långt utanför Sveriges gränser är en enorm tillgång PR-mässigt.

"La belle princesse suédoise Sophia est la plus sexy des royaltys au monde. En raison d'un sondage dans un flashback de magazine européen fiable."

I Frankrike är de som galna i HKH Prinsessan Sofia. Hade ett ärende på franska ambassaden i förra veckan och alla sa samma sak att hon är som en sexig älva i en saga En underbart välskapad ung petite vars kropp är av sällan skådad skönhet.

I ett land där grodlår är en delikatess, är det väl helt naturligt att Sofia betraktas som en skönhet.
https://d.cdn-expressen.se/images/95/9c/959c29aad2af42bfab491faed94784ab/16x9/1280@40.jpg
Citera
2020-03-16, 19:28
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
I ett land där grodlår är en delikatess, är det väl helt naturligt att Sofia betraktas som en skönhet.
https://d.cdn-expressen.se/images/95/9c/959c29aad2af42bfab491faed94784ab/16x9/1280@40.jpg

Underbart!

Sedan ska man också komma ihåg att Frankrike, och då i synnerhet Paris, är mycket mer manschauvinistiskt än t.ex. Sverige. Att de överhuvudtaget kom in på ett sådant ämne, och uttryckte sig så inför en besökare på ambassaden, säger ju allt!

Det är förmodligen mest män som arbetar på franska ambassaden, och förmodligen har var och en av dem en älskarinna som är slampigare än den ärbara frun där hemma. De kan därför uppskatta Sofia och hennes utstrålning på ETT sätt - men de skulle aldrig vara så dumma att de skulle gifta sig med någon som hon. Fast de bara är ambassadtjänstemän och inte prinsar.
Citera
2020-03-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

Hög, full och ful.
Citera
2020-03-16, 19:32
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Hög, full och ful.

Ja, visst är det sorgligt? Med tanke på alla fina, söta, rara, duktiga tjejer i rätt generation här i landet, som kunde ha blivit så mycket bättre prinsessor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in