2020-03-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
De blir smittade till slut i alla fall.

Italiens strategi har väl misslyckats om någon.
Och dessutom snart i konkurs en gång för alla.

Skillnaden i strategi är förmodligen 100-tals miljoner i arbetslösa.
Italien varnar ju för att inte göra samma mistag som de gjorde. De är det dem varnar andra länder för.
Citera
2020-03-16, 18:07
Medlem
Och Trump överväger helikopterpengar till hushållen. Ska vi få det också. Mitt förslag tidigare var att för att kicka igång konsumtionen i Sverige ska de som betalat skatt (alla andra får ju redan helikopterpengar) ska vi använda Riksbankens nya ekrona. Alla skattebetalare får ett konto med plastkort som gäller bara en viss tid så att pengarna tvingas komma till användning och inte sparas. Då kan vi kolla om ekronan funkar och hur.
Citera
2020-03-16, 18:08
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Din totala brist i kommunikationsförmåga bevisar en grundmurad efterblivenhet hos dig.
Det framgår varken vad eller vem du argumenterar emot.

Vad är vitsen med att diffust idiotförklara andra när du själv uppenbarligen är så totalt efterbliven att du inte begriper dig på din egen efterblivenhet? Hur kan en människa vara så komplett intelligensbefriad?
Snälla, hjälp mig begripa din monumentala idioti!
Trampa jag på en öm tå?
Citera
2020-03-16, 18:08
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HESKEY78
Nollhypotes: De italienska siffrorna från i förgår stämmer, d.v.s, man hade 10 000 sjuka varav 11 i Serie A.

Under nollhypotesen har en godtycklig person 10 000/60 000 000 i sannolikhet att bli smittad. Det finns 511 spelare i Serie A. Antalet sjuka i Serie A följer under nollhypotsen en binomialfördelning med 511 försök och p = 1/6000. Sannolikheten att få 11 eller flera sjuka är då mindre än 0.0000001, d.v.s vi kan med mycket god signifikans förkasta nollhypotesen.

För att inte behöva förkasta får vi vrida upp till runt 850 000 tusen sjuka, och väntevärdemässig ligger vi på över miljonen sjuka i Italien.

Fel! Fotbollsproffs utgör inte ett representativt urval av populationen (italiens befolkning).
Citera
2020-03-16, 18:09
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang

Jag förstår att du tycker att det jag skrivit är dravel och det är min högsta önskan själv att det är så.
Men du reagerar ändå likt de som anser att coronaviruset bara är ett vanligt influensa virus och att vi ej ska ta det så allvarligt.

Inte alls, jag tycker det är oerhört allvarligt och vet vad det är för ett virus, så långt vi lekmän får ta del av det. Stick till annan tråd nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Nu har jag ingen länk. Men läste tidigare att en anledning till Coronavirus är lite av supervirus, beror på att deras ursprungliga värddjur fladdermössen har ett oerhört bra immunförsvar. Vilket fått viruset att utvecklats i kampen. När coronaviruset sedan hamnar i människan så stöter vårt immunförsvar på detta supervirus som plötsligt har fogligare celler att invadera.

Läst om samma sak och den texten finns på SVT
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Borde inte vi få bättre siffror än Italien? Där agerade man ju sent och säkert mängder med äldre som hann bli smittade som nu avlider Här isolerar sig ju många äldre m.m
Såsom det ser ut just nu så är våra siffror bättre. Hoppas att det håller i sig.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Var ju knappast det han skrev i inlägget du citerar, antar att du har dålig läsförståelse hoppas du blir rånbögmördad din tönt

Har läst fler av dennes inlägg så smäll igen käften är du snäll.
Citera
Medlem
Hört rykten om att en 23 åring dog av Corona i Stockholm idag, han ska tydligen varit på hockeyläger i Italien för ca 1 vecka sedan, ingen kronisk sjukdom.Legat på intensiven i 4 dagar med respirator, men för mycket blod och vätska i hans nedre del av lungorna.

Källan ska vara en läkare på en av de större sjukhusen i sthlm.

Någon som hört liknande som kan antingen verifiera eller dementera ovan?
Skulle absolut inte förvåna mig om man försöker dölja detta....

Först smittade inte barn, sen gjorde dem det.
Vad är nästa steg?
Bara äldre och kronisk sjuka som kan dö?
Hm....
Citera
Medlem
Oddsarens avatar
Storbritanniens statsepidemiolog, Sir Patrick Vallance, säger att det kan bli nödvändigt att inom kort diskutera att stänga skolorna.

Nu lär Tegnell följa på sina idoler
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja jag tror det var 6:e eller 9:e mars. Man får hoppas att FHM lyssnar på WHO:s rekommendationer och börjar testa folk i tusental. Skulle vara bättre på alla sätt och vis. Tänk bara på hur mycket bättre statistiken skulle se ut. Skulle lugna många och därmed stabilisera situationen lite som råder just nu med panik, hamstring m.m.
Men om man har tillgång till ett begränsat antal tester så behöver man ju välja vilka man ska testa och då är urskiljningslöst testande av allt och alla inget alternativ. Man kan ju inte testa bara för att snygga till statistiken, även om det skulle lugna ett antal FB-nissar med konspirationsteorier. Vad tror ni Italiens relativt höga mortalitet delvis beror på? De kan heller inte testa varenda jävel med milda symtom såklart.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
https://www.berlingske.dk/globalt/australske-forskere-har-maaske-fundet-kur-mod-coronavirus
Australske forskere har måske fundet kur mod coronavirus
Både i reagensglas og i de første patienter fik behandlingen med to typer kendt medicin coronavirus til »at forsvinde«, oplyser forskere på australsk universitet. Nu begynder de med hurtige og større forsøg.

DET FINNS HOPP !!!💊🦠😍🙏

SERIØST POSITIVE FORSØG I AUSTRALIEN MED
HIV/MALARIA MEDICIN COCKTAIL MOD CORONA !!!

SÅ TAG NU OG STANNA HJEMMA DE MÅNEDER DET TAR FÖR DENNA KUR AT BLIVE TILGÆNGELIG
🙏🙏🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in