2020-03-16, 17:27
Medlem
Lova33s avatar
Har verkligen svårt att greppa hur någon klarar av att mörda överhuvudtaget. Så mörkt, så grovt.
Med det sagt -vad i helvete är det för typ av människa som tar sig rätten att mörda en mamma??
HUR kan man göra så mot barn???

Det är barnen som får lida av konsekvenserna. En fruktansvärd handling som aldrig kan göras ogjord...det finns absolut inget försvar eller ens något som förklarar en sådan ondskefull handling. Ren och skär ondska.

Hoppas verkligen att detta äckliga mördarhelvete får smaka på karma.
Citera
2020-03-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack! Ja så var det ja, det var han själv som var chefen på ett tidigare arbete ...minns nu,
det var bland det första jag läste , ett tag sedan.
Det stärker min tanke om att enmansteatern som han filmade med sig själv på natten på f.d. arbetsplatsen var en slags desperat, subjektiv hämnd (här har vi både sociopaten och narcissisten).
För det vet vi, att barnsliga drömmar kunde han ha.
Han har ju yttrat att han önskade flyga med andra piloter och att de skulle dö så han fick
visa vad han gick för genom att navigera planet rätt, (kan ha missat något där, i stort rätt).
Och att han filmade inte bara Lena (ovetandes just då) i hennes hem, smygandes i hennes trädgård,
utan även en del andra människor och tycktes tycka att det var inget konstigt alls.
I fotografins lagar står att det är lagligt att fota in i andras hem, om man själv står utanför
deras hem - men inte att smygfota i andras hem - inifrån - utan deras tillstånd.
Han kan ha läst det där och roat sig med att smygfota eftersom det är lagligt. Men då bör man stå på allmän plats, t ex gatan. Annars är det ju hemfridsbrott.
Alltid retar det någon ..
Kufisk hobby i vart fall.
Så här står det:

Enligt förarbetena till lagrummet så är det brottsligt att fotografera en person som befinner sig inomhus i sitt hem tillskillnad från om fotografering skett när personen befunnits sig på sin balkong eller altan. Kränkande fotografering är ett så kallat uppsåtsbrott, alltså förutsätts det att gärningsmannen haft uppsåt att fotografera personen i hemlighet för att det ska leda till straffansvar.

Enligt ovan text har SD begått ett brott.

https://juridiktillalla.se/fraga/2018-07-31-brottsligt-att-filma-mot-ett-fonster-i-grannfastigheten
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-16 kl. 17:31.
Citera
2020-03-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Har verkligen svårt att greppa hur någon klarar av att mörda överhuvudtaget. Så mörkt, så grovt.
Med det sagt -vad i helvete är det för typ av människa som tar sig rätten att mörda en mamma??

Det är barnen som får lida av konsekvenserna. En fruktansvärd handling som aldrig kan göras ogjord...det finns absolut inget försvar eller ens något som förklarar en sådan ondskefull handling. Ren och skär ondska.

Kära du, han sket i barnen. Han sa ju att han tänkte ta livet av A'ron. (Eller var det N*a?) Han sa också själv att han skiter i de där ungarna i nåt samtal (fup nånstans).
Citera
2020-03-16, 17:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan mkt väl tänka mig att du använder den tjänsten . Själv känner jag ingen som gör det, jag har hört mig för.

Att SD ville attJG skulle göra det är helt klarlagt.

Det behöver inte vara något konstigt med
det. Om man har en app som man tycker
om så rekommenderar man den till sina
vänner.

Jag har många utländska kontakter på
Telegram. Det kanske är vanligare globalt?
Citera
2020-03-16, 17:38
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det var inget fel på SD:s chef vad jag kunde läsa.

Det var på hans gamla jobb han var chef över personalen, ( hade hand om lönesamtal bl.a ) vilket inte visade sig bra, många i personalen var missnöjda och slutade, tydligen stor personalomsättning då.

Sen blev han omplacerad till Tyréns.

Han blev omplacerad på Ex*ct. Till en annan tjänst där han inte hade personalansvar. Det var ett administrativt jobb. Där folk inte trodde han fick så mycket gjort av det han skulle göra enligt kollegorna, plus att han försökte ändå blanda sig i personalärenden.

Sedan sökte han jobbet på T*rens. Han har i samma veva skrutit om att han har ljugit på sitt CV, så att han fått ett jobb. Jag tyckte inte det framkom vilket jobb just det gällde.

Han återvände till Ex*ct efter att han slutat där, när de inte hade öppet och körde inlines och filmade sig själv. Skickade detta till vänner och kollegor och la ut det på sociala medier.

Grandiosa SD vs

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-16, 17:38
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33

Jag tror inte att en mördare tänker på vilket lidande hen skapar utan hen tänker nog bara på sej själv
Citera
2020-03-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det behöver inte vara något konstigt med
det. Om man har en app som man tycker
om så rekommenderar man den till sina
vänner.

Du fetade upp och jag antar att det var det du kommenterade. SD ville INTE ha nånstans att chatta där polisen kunde plocka fram chatten. Det handlar inte om något annat.
Det sa han ju själv - JG var tveksam.
Citera
2020-03-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han försökte hitta ett sätt att kommunicera
med LW som HD inte skulle kunna se.
Inget konstigt med att använda Telegram.
Jag har kontakt med många människor där,
fast vi inte är kriminella.

Jag var nog otydlig i mitt inlägg. Jag tolkar informationen som att han försökte ta reda på hur/om man kan dölja i dator/mobil att man har använt Telegram överhuvudtaget. Att ta bort meddelanden i Telegram är ju en grundfunktion i appen och inget man behöver googla för att lära sig. Om man har olagliga syften så ökar kanske möjligheten att man vill dölja att man har haft en kommunikation överhuvudtaget. Det har kanske sina skäl till att man har gjort bedömningen av att ha det med i FUP:en. Eller så betyder det ingenting.
Citera
2020-03-16, 17:43
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Klart berättigade orosanmälningar när de har en pappa som misstänks för att ha bankat ihjäl en kvinna med 17 slag i huvudet och som varit beredd att döda sin familj. Vilket bekräftas av HD som led av psykos i ca 7 år och fortfarande medicinerar. Hon syns hellre välja cachingstatistiken före döttrarna som tillbringar den mesta tiden hos en mormor som inte minns när hon haft hand om dem. Stackars flickor!

Det är mkt konstiga prioriteringar i den familjen, minnesförlust verkar vara utbrett hos många i den familjen.
Citera
2020-03-16, 17:47
Medlem
Citat:
Det är mkt konstiga prioriteringar i den familjen, minnesförlust verkar vara utbrett hos många i den familjen.
Demens är ju ofta genetiskt.
Citera
2020-03-16, 17:48
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han blev omplacerad på Ex*ct. Till en annan tjänst där han inte hade personalansvar. Det var ett administrativt jobb. Där folk inte trodde han fick så mycket gjort av det han skulle göra enligt kollegorna, plus att han försökte ändå blanda sig i personalärenden.

Sedan sökte han jobbet på T*rens. Han har i samma veva skrutit om att han har ljugit på sitt CV, så att han fått ett jobb. Jag tyckte inte det framkom vilket jobb just det gällde.

Han återvände till Ex*ct efter att han slutat där, när de inte hade öppet och körde inlines och filmade sig själv. Skickade detta till vänner och kollegor och la ut det på sociala medier.

Grandiosa SD vs

#TeamÅsaHiding

Att han ljugit om sitt CV vet jag det framkom aldrig i förhöret med en kollega vad lögnen i CV antydde, det var jag som lade ut det här, även att han åkte inlines på natten lade jag också ut för ett antal dagar sedan
Senast redigerad av Smhf 2020-03-16 kl. 17:54.
Citera
2020-03-16, 17:49
Medlem
Citat:
Tack,ska läsa när jag kommit dit. Så du tror mer på HD och hennes påstående ang polisens agerande, enligt dig: vilken vetskap kan du visa enligt polisens agerande?

Ja. I just det här fallet tror jag på henne även om vissa detaljer mycket väl kan vara överdrivna. Det här med vapen i handen tex. Har läst, i tråden tror jag, att det var ”insatsstyrkan” som hämtade in honom. Det vore oerhört intressant om vi kunde beslå henne med en lögn här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in