2020-03-16, 17:07
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ingen har påstått det fetmarkerade (att hela världen kommer gå under). Däremot kommer det bli ett helvete med mycket lidande på grund av Tegnell. Men världen kommer gå vidare...

Det finns bara en enda relevant fråga:

var fan är maskerna till vård- och äldrepersonalen?

Lös den och mycket mer än hälften är löst!
Citera
2020-03-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Kommer detta påverka internationell post? Jag har ett par Ebay-beställningar på väg nämligen, skickade från andra EU-länder.
Ja
Citera
2020-03-16, 17:09
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Kommer detta påverka internationell post? Jag har ett par Ebay-beställningar på väg nämligen, skickade från andra EU-länder.

Fick ett paket idag från Tyskland som jag lade beställning på i torsdags.

Bättre än Postnord skulle jag säga.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Jag fattar inte. 4 personer som har dött idag har alltså varit folk som inte visste att de hade viruset och sen bara dött. Det är ju jätte sjukt, man blir ju rädd bara utav att va förkyld.

Nej det verkar som de bara kommer in på sjukhuset, blir akut sjuka sen intensiven sen dör dem. Idag rapporterar man inte hur många som behöver intensivvård. Bara beklagar de som dött idag. Igår redovisade de patienter som låg på intensiven.

Kan vara så att de inte har några patienter på intensiven? Hoppas det.
Senast redigerad av sanne 2020-03-16 kl. 17:11.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Men varför postar du inte källan!

Gäller inte bara dig, gäller alla i tråden! Folk kommer med påståenden hela tiden men inga källor postas.
Nej jag tänker inte googla, posta bara källan. Enkelt.

Har ingen källa jag kan posta, tyvärr, då det är en stängd "parenting group" från Culver City på Facebook. Det diskuteras hur galet det är i tråden och det är en person som är med i gruppen som postat bilden själv.
Citera
2020-03-16, 17:10
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Det finns bara en enda relevant fråga:

var fan är maskerna till vård- och äldrepersonalen?

Lös den och mycket mer än hälften är löst!

Jag undrar också. Nu har den gått en månad sen larmet gick på riktigt, och inte mycket tycks hända utöver enskilda entreprenörers goda vilja. Makalöst. jag hoppas jag i efterhand får säga "Ok, ni hade koll bakom kulisserna, my bad. Men inte ser jag några tecken på det inte.
Citera
Medlem
blajkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Sjukt att folk köar för att köpa vapen i LA just nu endast för att de är rädda att polisen kommer försvagas under kommande utbrott där.

Lite läskigt.

Vapenförsäljningen ökade redan för c:a 2 mån sen när det började braka loss, pga att L.A har massa asiater. 9mm och AR-15 går som smör. Så fort som stan känner sig hotad köper folk vapen, det var likadant när polisen hade spöat upp en svart snubbe för många år sedan (Rodney King skandalen), folk tokköpte vapen efter den grejen och mycket riktigt så blev det kravaller där asiater som drev 7/11-butiker stod på taken och pepprade svarta som försökte plundra deras affärer.
Inte ett dugg läskigt tycker jag.

Det som är läskigt är de transporter in till Sverige från balkanländer med div vapen från det gamla kriget, det var pistoler och handgranater tidigare, nu är det splitterminor och AK-47, men det skriver inte pressen om. Snuten tog ett gäng för ett tag sedan i Skärholmen, inte en enda artikel, där var det typ tältlådor fulla med vapen, så förorterna har redan börjat hamstra...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Hur många länder i världen använder flock-immunitet som strategi nu, bara vi och USA kvar?
Då är det dags för Sverige att dra i handbromsen i så fall.

det är det som kommer att ske i alla länder ändå och inget land har officiellt uttalat sig om att det använder sig av den taktiken för man kan inte garantera att den funkar.

Det man försöker är att platta ut peaken så att sjukvården klarar av läget som kommer.

stänga gränser är som att fånga mygg med fisknät,

skolor kommer att stänga i Sverige men inte just nu för det finns inget behov av det än.

det kommer vara olika bud vad som gäller lokalt men sthlm kommer vara först med ytterligare åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Säkert 500 döda och 4000 nya fall i Italien idag...

Tar tid innan karantänen visar effekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Fick ett paket idag från Tyskland som jag lade beställning på i torsdags.

Bättre än Postnord skulle jag säga.

Viruset kan ju leva i flera dagar på en del ytor, tänk på att tvätta av allt som du fått.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Regeringen, Myndigheterna borde göra som i andra länder, där man kan snabbt kan svänga förbi och testa sig på typ stora parkeringar, arenor.

Absolut, alternativt att man börjar bygga antingen semiautomatiserade eller fullt automatiserade stationer som senare kan utdvigdas till att inkludera andra sjukdomstester när det har börjat lugna ner sig.
Citera
2020-03-16, 17:11
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Det bor ju ändå ingen däruppe så flöde över markgränsen lär ju inte vara något större problem.

Inte förens de stänger ner elkraften som de producerar uppe i norr..De kan occksp stytypa transporter och virke., malm och liknande.. detta skulle utarma resterande delar av Sverige väldigt fort..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in