2020-03-16, 16:31
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det kommer bli jäkliga problem för Finland att stänga gränsen här uppe i norr efter Tornedalen, 6st gränsövergångar sedan X antal mil på vintern var det är skotertrafik på över gränsen!

Det är omöjligt uppdrag för Finland att sätta detta i verket men ska bli jäkligt intressant och se hur dem lyckas i praktiken, Dem lär bli tvungen att flyta gränspoliser från ryska gränsen till Tornedalen samt flytt Tullpersonal samt polisverksamhet som sagt tvivlar att dem lyckas!!!
Man är två parter på varje gräns. Sverige hjälper från sitt håll och Ryssland på sitt.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Några finns då kvar...
Bara hoppa på skotern & bränna över gränsen så länge älven är frusen.
Båt på sommaren.
Smuggling har alltid varit och är fortfarande en paradgren däruppe..

Haha ja. Betoning på "några". Inte för att jag ser ner på nordligaste Norrland på något sätt.
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormormaja
Varför gör Tegnell och regeringen inte som andra länder?
Sluta lek med våra liv Tegnell och regeringen.

Stäng Sveriges gränser och förskolor/skolor nu....för att minska smittspridningen.

Fast... om viruset redan är i det vilda kvittar det om gränsen är stängd eller inte, annat än möjligtvis att få folk att känna falsk trygghet. Ska barnen vara hemma från skolan i hur länge? Två månader? Tre? Resten av året?

Tråkigt nog har nog Tegnell rätt i att prio just nu logiskt bör handla om att inte smitta riskgrupperna. De normalt friska som blir sjuka kommer sannolikt inte drabbas speciellt hårt.

Man kan inte helt skita i den ekonomiska dimensionen av detta. Pengar som förstörs kommer också att kosta liv längre fram när neddragningarna börjar hagla. Ibland krävs tuffa beslut därför att de är rätt beslut, och ett sådant beslut är att isolera riskgrupperna snarare än att symboliskt stänga ner hela samhället.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
"Vissa aldrig blir friska" är det något jag har skrivit? Eller blandar du ihop olika inlägg?
Ja det har jag nog gjort, jag antog att du var den som jag citerade i det inlägg som du citerade mig på!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Prognosen är att vi ska nå runt 1800 om 6 dagar, de kan bara utgå från bekräftade fall och inte mörkertalen.

Vi skulle behöva ha ett bättre system för att kunna bekräfta sjukdomsfall osv utan att riskera att smitta andra

Regeringen, Myndigheterna borde göra som i andra länder, där man kan snabbt kan svänga förbi och testa sig på typ stora parkeringar, arenor.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
I Danmark får de sjuksköterske studerande ledigt och kan anmäla som frivilliga på sjukhusen. Borde göra liknande i Sverige!

Lite svårt när det saknas utrustning de kan klä sig i.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Herregud. Inte bara gamlingar.

Tack.

Observera att alla kanske inte är allvarligt sjuka. Det är siffror över testade personer och snittåldern på bekräftade fall.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur ska det gå till? Hur ska den magiska lösningen fungera?
Det är en smittsam sjukdom, de flesta kommer bli drabbade det finns ingen bot. Att isolera befolkningen kommer inte att förhindra spridningen bara skjuta upp den.

Sverige gör rätt, alla andra gör fel?
Har ni bra betalt för att stödja regimen genom att hela tiden posta regimpositiva inlägg här?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Det dör i snitt 1500 per år i influensan i Sverige..
Det tror jag inte på. Källa?
Visst att influensan är med å försämrar en redan dålig hälsa. Men jag tror inte man ska se det på samma sätt som Corona. Så du menar att hela "Coronagrejjen" med alla döda i Kina och Italien skulle vara propaganda då?
Citera
2020-03-16, 16:32
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag ber dig tänka steget ett steg längre än "tänk steget längre". När barn om 2-300 sitter i matsalar och äter och en eller två av dessa har corona, smittar alla barn på skolan och tar med sig viruset hem till sina föräldrar: som jobbar inom vården, tror du denna smittade sjukvårdspersonal kan gå till jobbet då och bota virussmittade? Nej såklart inte. Folk är så jävla hjärntvättade, lyssnar på allt jävla nonsens som statsepidemiologer och skolverket säger om att det är dåligt att stänga skolor. Nä för att då kan inte sjukvårdspersonal jobba....Nähä, är det bättre att vårdpersonalen smittas av sina barn eller?!

Alla patetiska miffon som försöker rädda ansiktet på denna fittregering med alla inkompetenta myndigheter inblandade, försöker rädda dessa förgäves. Sverige är snart ende land i Europa med öppna skolor samtidigt som vissa länder inför förbud mot folksamlingar på 10-15 pers. Tycker ni detta är bra agerat av Sossarna?! Handen på hjärtat. Som sagts tidigare, Sossarna tvångssteriliserade på 70-talet, idag vill de massmörda tusentals svenskar för att uppnå "flockimmunitet" (Som kanske inte ens är möjligt).
Just det. Bland det värsta tycker jag är att de tror att vårdpersonal ska riskera livet och jobba med bristfällig skyddsutrustning. Eller att lärare skall jobba. Börja med att stänga skolorna. Alla som har barn vet att de smittar sina familjer hel tiden med olika infektioner.

Sedan kan jag informera alla viktigpettrar politiker om att även utanförskapsområdena har koll på hur regeringen sköter det här. Förtroendet existerar inte längre.
En svart doktor på WHO tror de mera på för han är afrikan och högt uppsatt i världen.
Om någon skulle råka höra FHM så tror de att svenskarna konspirerar för att mörda invandrare och stjäla deras barn. Eller liknande dumheter. Men annars gäller det att hålla igång affärerna överallt.

Jag är 60+ och håller mig hemma ensam. Spyr på regeringen och FHM. De vill att vi pensionärer ska dö, helt klart. Men jag tänker f@n inte göra dem till viljes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Vad ska dom sänka till då?
Som en jämförelse:
"Österrikes regering begränsar kraftigt rörelsefriheten i landet och förbjuder folksamlingar om fler än fem personer."
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja visst man kanske inte blir smittad igen. Men däremot finns det mycket som tyder på att man aldrig blir fri från smittan och att sjukdomen kan blossa upp igen, vilket egentligen är ännu värre.

Vi kan ju bara se på den svenska statistiken. Tusen smittade, en frisk. Den som blev utskriven lär dessutom fortfarande vara bärare av viruset.

Med andra ord talar det mesta för att viruset lägger sig latent i kroppen och att man kan bli sjuk igen när som helst.

Va, var finns stöd för den hypotesen, att man aldrig blir fri från smittan?

Det måste du visa oss, var har du fått det här ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in