2020-03-16, 13:02
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Detta har nog mer att göra med fallet än de inlägg som diskuterar vilka gator på Östermalm som anses vara fina. Jag tror på en överdos (möjligt att åtal om vållande väntar) och att utredningen inte kommer gå framåt innan det rättsmedicinska är färdigt som någon ovan sa. Just nu är det nog ångest deluxe hos lägenhetsinnehavaren, utöver att en bekant har dött så letar polisen igenom lägenheten noggrant och han undrar nog om han hann göra sig av med allting innan man ringde 112.

Det är tragik på flera plan. Jag misstänker utifrån de fakta som finns i tråden och i övrigt detsamma - överdos. Den avlidna kan även haft underliggande sjukdom. När patologen gjort sitt jobb kommer det att klarna.

MGM är nog inte lysande i förhör. Såna som han brukar inte ha den träningen på schemat även ifall han kanske var en sorts minexpanding drug-guru på Östermalm. Har sett fall där helt oskyldig östermalmare satt dit sig själv genom att ljuga om för målet oväsentliga saker och tappa all trovärdighet bara för att denne inte ville skämma ut sig inför sina föräldrar, flickvän och vänners föräldrar. Skandalen blev istället enorm när denne dömdes helt utan grund.

I andra änden av samhället blir Blattelito frikänd från mord...
Citera
2020-03-16, 14:24
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Snälla.... Strandvägen är mycket finare än Vallhallavägen. Vallhallavägen anses INTE särskilt fint. Med övre syftas nog Villagatan etc som fint. I övrigt är det ganska mixat.

Gissar att Sam bor med sin pappa på Skeppargatan.

Endast Sam som är folkbokförd i den aktuella lägenheten på Skeppargatan.
Däremot så finns det enligt Mrkoll en med samma efternamn folkbokförd på Skeppargatan 4.
Citera
2020-03-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Däremot så finns det enligt Mrkoll en med samma efternamn folkbokförd på Skeppargatan 4.
Stämmer. Vet inte vad jag hamnade sist i förra sökningen.
Är hans pappa Rxland lxefler? Isf har han straffats för något. Undra vad?
Citera
2020-03-16, 14:45
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Stämmer. Vet inte vad jag hamnade sist i förra sökningen.
Är hans pappa Rxland lxefler? Isf har han straffats för något. Undra vad?

Troligen så är det hans pappa och vad han har straffats för har jag inte den blekaste aning om.
Citera
2020-03-16, 15:06
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Roland sitter i styrelsen på #11 (också), så det är väl han som äger lägenheten på #4. Källa: mrkoll & google.
Citera
2020-03-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
MGM tillhör en judisk församling i Stockholm
Är det en judisk konspiration som ligger bakom mordet? Enligt flashbacks tankesmedjaelit så ligger ju judiska konspirationer bakom allt från massinvandringen till Sverige till coronavirsuet.
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Lite fakta som kanske inte har med detta fall att göra men som kan vara intressant.

Bad Combo av droger kan resultera i hjärtstopp. Särskilt om man blandar psykadelika med kola. Kolan driver upp hjärtfrekvensen, men den naturliga bedövningen sätts ur spel av psykadelikan och det autonoma nervsystemet löper sedan amok.

Har man inget starkt hjärta i den situationen då de inprogrammerade gränserna i det autonoma nervsystemet flyttas så löper man risken att få en hjärtinfarkt. Det är som en ångestattack ggr 20 och det krävs att alla närvarande är vid sina sinnens fulla bruk för att få stopp på det hela fort. Nu pratar jag om att hjärtat slår över 200 slag/min samt att det är som att man slår en knytnäve rakt ut genom bröstet varje slag. Livsfarligt stadium. Jag har sett det med mina egna ögon. I tre timmar kämpade vi för att få personen att få ner hjärtfrekvensen. Vi kylde ner hans bröst, gav honom alkohol, betablockare. Det var nära vi förlorade honom. Kola, gräs och PCP i blandning.

Det första fallet jag känner till är basketspelaren Len Bias (död1986), där en kombination mellan kokain och gräs blev dödlig. Räknas som en kokainöverdos medicinskt, men där gräset har varit den utlösande faktorn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Len_Bias
Joaquin Phoenix bror dog ju av en speedball, vilket är en combo av koka- och heroin. Alla någorlunda normalintelligenta individer borde väl kanske inse att det inte är en superidé att blanda olika droger med varandra oavsett hjärtstatus.

Tror inte 20-åriga tjejer med medfödda hjärtfel tillhör den största gruppen som experimenterar med olika drogkombinationer, men sjukare saker har väl hänt kanske.

Jag tänker direkt på den där överdos-scenen i pulp fiction när jag läser ditt inlägg, väldigt bra beskrivet.
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det var väl det italienska blodet som rann över.
Vad dillar du om? Vad har Italien med saken att göra?
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-03-16 kl. 15:38.
Citera
2020-03-16, 16:04
Medlem
Ni som tror på drogöverdos: det dör knarkare eller droganvändare VARJE DAG i sverigeutan att deras kompisar som befunnit sig på samma plats häktas för mord.

Polisen agerade omedelart här och häktade lägenhetsinnehavaren - det tyder ju absolut på att det fanns tecken i lägenenheten på att brott (i detta fall mord) begåtts. Hade det varit en vanlig men ack så tragisk överdos hade ingen häktats av polisen för mord i samband med att polis anlände till platsen.
Citera
2020-03-16, 16:17
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Ni som tror på drogöverdos: det dör knarkare eller droganvändare VARJE DAG i sverigeutan att deras kompisar som befunnit sig på samma plats häktas för mord.

Polisen agerade omedelart här och häktade lägenhetsinnehavaren - det tyder ju absolut på att det fanns tecken i lägenenheten på att brott (i detta fall mord) begåtts. Hade det varit en vanlig men ack så tragisk överdos hade ingen häktats av polisen för mord i samband med att polis anlände till platsen.
Han är anhållen men inte häktad. Anhållen får han vara i tre dagar och på den tiden borde obductionen. vara klar. Vänta och se.
Citera
2020-03-16, 16:17
Medlem
Citat:

Polisen griper.
Åklagaren anhåller.
Tingsrätten häktar.

Vad jag vet är han anhållen. Inte häktad.
Citera
2020-03-16, 16:18
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Polisen har inte häktat någon, speciellt inte i samband med att polisen anlände till platsen.
Du vet inte vad häktning är.

https://www.aklagare.se/ordlista/h/haktning/
Citera
2020-03-16, 16:21
Medlem
5549s avatar
Citat:

"Det finns ”flera oklara parametrar"" var det polisen sade. Inte någonting övertydligt alltså. Lägg till ålder, adress och MGMs intresse för droger så är det ju inte en helt orimlig teori.

Det händer att personer dör överdosdöden i sällskap av andra, och att det till en början är oklart vad som har skett. Likaså händer det att personer då kan häktas och ibland även åtalas för vållande till annans död. Inledningsvis kanske dom har misstänkts för mord till och med.
Citera
2020-03-16, 16:39
Medlem
Hasselhoffs avatar
Märkligt lite som framkommit hittills!

Två unga personer i Stockholms innerstad där vi vet namn på BO och MGM samt ”brottsplats” (om det nu är en sådan).

Det borde finnas massa bilder på de inblandade, information om deras relation, eventuella konflikter eller annat som kan ligga bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in