2020-03-16, 09:57
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
På polisens hemsida framgår det dock inte vad han är anhållen misstänkt för. Skulle det kunna vara grovt vållande exempelvis? Eller har vi andra källor?
Mord/dråp är rubriceringen, enligt polisen igår kl 17:15 på instagram @brottsplats_stockholm
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-16 kl. 10:02.
Citera
2020-03-16, 10:28
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Han är ju dock anhållen efter förhör.

Att bli anhållen betyder inte så mycket i Sverige, det blir man utan större åthävor, även häktad.
Polisen vill avvaktar obduktionen och se vad den ger.
Citera
2020-03-16, 10:57
Medlem
Whitfieldss avatar
Lite fakta som kanske inte har med detta fall att göra men som kan vara intressant.

Bad Combo av droger kan resultera i hjärtstopp. Särskilt om man blandar psykadelika med kola. Kolan driver upp hjärtfrekvensen, men den naturliga bedövningen sätts ur spel av psykadelikan och det autonoma nervsystemet löper sedan amok.

Har man inget starkt hjärta i den situationen då de inprogrammerade gränserna i det autonoma nervsystemet flyttas så löper man risken att få en hjärtinfarkt. Det är som en ångestattack ggr 20 och det krävs att alla närvarande är vid sina sinnens fulla bruk för att få stopp på det hela fort. Nu pratar jag om att hjärtat slår över 200 slag/min samt att det är som att man slår en knytnäve rakt ut genom bröstet varje slag. Livsfarligt stadium. Jag har sett det med mina egna ögon. I tre timmar kämpade vi för att få personen att få ner hjärtfrekvensen. Vi kylde ner hans bröst, gav honom alkohol, betablockare. Det var nära vi förlorade honom. Kola, gräs och PCP i blandning.

Det första fallet jag känner till är basketspelaren Len Bias (död1986), där en kombination mellan kokain och gräs blev dödlig. Räknas som en kokainöverdos medicinskt, men där gräset har varit den utlösande faktorn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Len_Bias
Citera
2020-03-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramalamadingdong
Öfvre är typ mellan Kommendörsgatan och Valhallavägen med Karlaplan i mitten.

Alla östermalmsgator med låga nummer ligger mot Strandvägen, dvs nedre
Snälla.... Strandvägen är mycket finare än Vallhallavägen. Vallhallavägen anses INTE särskilt fint. Med övre syftas nog Villagatan etc som fint. I övrigt är det ganska mixat.

Gissar att Sam bor med sin pappa på Skeppargatan.
Citera
2020-03-16, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
Om det är den utpekade R3b3cc@ som är BO, så är det gamle SAS-chefens barnbarn. 100%!

Fel IG profil.
Citera
2020-03-16, 12:01
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Snälla.... Strandvägen är mycket finare än Vallhallavägen. Vallhallavägen anses INTE särskilt fint. Med övre syftas nog Villagatan etc som fint. I övrigt är det ganska mixat.

Gissar att Sam bor med sin pappa på Skeppargatan.

Handlar inte om vad som är ”finast” utan var området som räknas som öfvre är rent geografiskt, enligt oss som bor där. Nedre-övre, öst-väst, hit-dit.

Har du mer info om S*m?
Citera
2020-03-16, 12:02
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Lite fakta som kanske inte har med detta fall att göra men som kan vara intressant.

Bad Combo av droger kan resultera i hjärtstopp. Särskilt om man blandar psykadelika med kola. Kolan driver upp hjärtfrekvensen, men den naturliga bedövningen sätts ur spel av psykadelikan och det autonoma nervsystemet löper sedan amok.

Har man inget starkt hjärta i den situationen då de inprogrammerade gränserna i det autonoma nervsystemet flyttas så löper man risken att få en hjärtinfarkt. Det är som en ångestattack ggr 20 och det krävs att alla närvarande är vid sina sinnens fulla bruk för att få stopp på det hela fort. Nu pratar jag om att hjärtat slår över 200 slag/min samt att det är som att man slår en knytnäve rakt ut genom bröstet varje slag. Livsfarligt stadium. Jag har sett det med mina egna ögon. I tre timmar kämpade vi för att få personen att få ner hjärtfrekvensen. Vi kylde ner hans bröst, gav honom alkohol, betablockare. Det var nära vi förlorade honom. Kola, gräs och PCP i blandning.

Det första fallet jag känner till är basketspelaren Len Bias (död1986), där en kombination mellan kokain och gräs blev dödlig. Räknas som en kokainöverdos medicinskt, men där gräset har varit den utlösande faktorn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Len_Bias
Detta har nog mer att göra med fallet än de inlägg som diskuterar vilka gator på Östermalm som anses vara fina. Jag tror på en överdos (möjligt att åtal om vållande väntar) och att utredningen inte kommer gå framåt innan det rättsmedicinska är färdigt som någon ovan sa. Just nu är det nog ångest deluxe hos lägenhetsinnehavaren, utöver att en bekant har dött så letar polisen igenom lägenheten noggrant och han undrar nog om han hann göra sig av med allting innan man ringde 112.
Citera
2020-03-16, 12:06
Medlem
meas19s avatar
MGM tillhör en judisk församling i Stockholm
Citera
2020-03-16, 12:13
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilN.Heimann
Fel IG profil.

Hva betyr IG profil?
Citera
2020-03-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Hva betyr IG profil?

Instagram
Citera
2020-03-16, 12:18
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
MGM tillhör en judisk församling i Stockholm
Det är redan avhandlat i tråden.
Citera
2020-03-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramalamadingdong
Handlar inte om vad som är ”finast” utan var området som räknas som öfvre är rent geografiskt, enligt oss som bor där. Nedre-övre, öst-väst, hit-dit.

Har du mer info om S*m?
Ja, öfre är mot Karlaplan etc. men för nära Gärdet vill man inte vara. Själv bott på Östermalm i en massa år.

Nä, men han verkar vara skriven bla hos sin pappa på Skeppargatan. Bostadsrätt på ca 97 m2 verkar det vara.

Mer vet jag inte än att jag kollat på hans insta och får lite ”american psycho”-vibes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in