2020-03-16, 16:00
Medlem
Jag vet inte om jag kanske har letat dåligt men... Jag har sökt efter mer information som styrker att UK skulle lämna den där strategin och jag får då fan inte upp några sådana påståenden.

De enda jag får upp, idag, igår och förra veckan osv är om den omtalade strategin med massimunitet. Ingenstans kan jag läsa om att de överger den strategin??
Citera
2020-03-16, 16:01
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Om FHM nu vill smitta 6 miljoner svenskar så ska dom och deras släkt vara först på listan.

Kan man inte stämma skiten ur dom? Den där jävla Anders Tegnell. Det är väl ett grovt brott mot mänskliga rättigheter att medvetet se till att smitta miljoner invånare.

Hur fan tänker dom? Dom menar på att en bråkdel av dom kommer behöva vård, resten är lindrigt smittade. Kolla på sjukhusen redan nu, och bara drygt 1000 är smittade. Hur fan skulle det se ut om 100,000 eller mer är smittade samtidigt?

Andra länder som är emot detta kommer då att förbjuda svenskar från att besöka deras länder eftersom de inte kommer vilja ha med oss att göra. Detta kommer skada sveriges sjukvård och ekonomi något ofantligt.

Bra skrivet. Kan vi inte tvinga Tegnell och eller han Giesecke slicka en sked fylld med Coronavirus på sig? De vill ju så hemskt gärna mörda tusentals svenskar i spåret av "flockimmunitet" (som inte ens är en bevisad effektiv metod för just Corona), kan de inte föregå med gott exempel för oss andra vanliga svenskar och bevisa sin tes? De vill ju vara "immuna" mot detta virus. 1000 smittade? Vi är säkert uppe i 3-5000. Den svenska regeringen vill ju som sagt inte virustesta alla för att hålla ner siffrorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Häng med i matchen nu

Storbritannien har övergett planerna på att aktivt smitta sin befolkning. Sverige är ensamt om det, i hela världen just nu.

Jag vill gärna ha en källa på att Sverige aktivt smittar sin befolkning och att detta är enligt nån plan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Varför ska skolorna stängas, vad är syftet? Om Corona håller på i två år, borde skolorna vara stängda såpass länge? Får åtgärderna önskad effekt och vad blir konsekvenserna, är åtgärderna verkligen proportionerliga?

Jag tycker gränser, skolor och icke-nödvändiga arbetsplatser bör stängas för att sinka smittspridning, men bara tills sjukvården har hunnit förbereda sig. Nån gång måste livet återgå, även om folk blir sjuka och dör runtom oss. Det är den bistra sanningen.

Nästan alla drabbade länder har stängt skolorna nu och i flera länder börjar man få kontroll på situationen. I en effektiv bekämpning ingår naturligtvis skolstängning och effekten är snabb. Redan efter en till två veckor minskar spridningen kraftigt om man genomför ett effektivt åtgärdsprogram.
Man kan senare öppna upp för viss skolundervisning, men kanske inte på samma sätt som idag. Mycket kan göras på distans och man kanske inte behöver ha alla elever i skolan samtidigt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Om vi och Storbritannien tillåter smittspridning i stor skala inom landet så kan vi räkna med att bli portade överallt i världen hos de länder som valt en annan approach.
Förutom gamblingen med sjukvård, hur många som blir sjuka och hur svårt, så finns också en osäkerhet vad gäller immunitet. Kan man lita på att alla som genomgått sjukdom blir tillräckligt immuna tillräckligt länge för att viruset inte ska komma tillbaka en andra vända?
Sen finns det ytterligare en risk för mutation, om viruset får härja fritt så kan det sprida sig till andra djur och tillbaka igen och till slut kan vi bli sittande med flera olika varianter, en del kanske svagare men andra kanske farligare.

Från Kina har det kommit information om att man inte behåller sin immunitet. Enda sättet att stoppa COVID-19 är vaccinering. Då kommer viruset att dö ut i samhället. Detta är enda sättet att få gruppimmunitet på ett effektivt sätt och utan att offra så många samhällsmedborgare.

Jo, vi kommer att bli portade vilket gör att turismen är nu slut för 2020 i Sverige. Massarbetslösheten kommer att se siffror som överstiger 1930-talet.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Häng med i matchen nu

Storbritannien har övergett planerna på att aktivt smitta sin befolkning. Sverige är ensamt om det, i hela världen just nu.

Sist som vanligt. Som väntat. Hatar styret i detta land. Hatar hela klöverhögen.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Häng med i matchen nu

Men snälla. källa tack?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Någon Som Vet Vilka "nya" Grupper De Ska Börja Testa Nu Som Ska Visa Sig I Talen Så Småningom?

Jag Tror Att Det Kommer Bli Slumpmässigt För Att Få En Sån Bred Uppfattning Som Möjligt.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag såg någon länk om Region Stockholm hade 4 på IVA.

Stämmer.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/fall-av-nya-coronaviruset-i-stockholm-den-15-mars/
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Känns? Det är uppenbart att det där är ihopklippt. Fulklippt är det dock inte vilket framgår av presskonferensen i sin helhet.

Skippa ordet känns. De har klistat i videon. Verkar vara kinesisk propaganda.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Ja visst kommer de hem sen och smittar resten av familjen som i sin tur smittar ute i fler antal dessutom i samhällena.

Herregud.

Alternativet är då i såfall att stänga skolorna och låta coronabomber (gymnasieelever) springa fritt runt samhället dygnet runt istället för att dom är i skolan åtminstone halva dagen eller mer.

Genom att dom är i skolan smittar dom samhället till mindre grad. Även om dom smittar sina föräldrar (vilket dom gör även om skolorna är stängda). För om skolorna är stängda har vi dom ute i samhället istället. Och det är då jävla säkert.

Så är det.
Citera
2020-03-16, 16:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och då smittar de inte lärare och övrig personal på skolan.
Och av nån anledning smittar de inte heller på väg till och från skolan.

Tänk bara på, hur trångt det är på bussarna på mornar och eftermiddagar när skoleleverna åker till och från skolan! Skulle vara mycket säkrare för vuxna att åka med bussen i rusningstrafiken, om ungarna inte var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in