2020-03-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
De kan hålla lägre årskurser öppet och låta de äldre eleverna köra på distans. Systemen för detta finns redan. Kör så fram till sommarlovet.

Ja man bör ju förbereda en plan så att det fungerar när skolor i Sverige behöver stänga.
Citera
2020-03-16, 15:43
Medlem
SirPryces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Glöm flockimmunitet. Det är ju knappt ens Tegnell tror på det själv längre. Man blir inte immun, lika lite som man blir immun mot förkylning. Viruset muterar och varje ny variant måste man bygga upp immunitet mot.
Det finns åtskilliga fall i Kina som visar att folk antingen blir återsmittade eller att de aldrig blir helt friska. Att blir smittad är alltså inte alls någon garanti för att man inte skall bli det igen. Snarare tvärt om.

Tyvärr sant det du skriver .Har sett flera exempel i media på att patienter som tillfrisknat från Covid-19, sedan fått det igen . Sålunda ingen immunitet .Extremt deprimerande . Det som behövs är effektiva anti-virala läkemedel -vaccin är meningslöst om nu viruset muterar med jämna mellanrum.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8029679/Recovered-coronavirus-patient-tests-positive-10-days-self-isolation.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med Kina och återsmittade har cirkulerat i tråden till leda, finns inga evidens för att uppgifterna stämmer, det vet alla här som har följt tråden noga.

Att viruset muterar till oigenkännlighet är också en obekräftad hypotes angränsande till ren och skär spekulation.

Empiri indikerar starkt att vi blir immuna, frågan är hur länge.

Jag avser att avsluta diskussionen med Dig i just de här frågorna då jag anser att dina argument är verklighetsfrånvända och jag anar ett visst mått av känslostyrning, nej, sånt trams får du tjafsa med andra om.

Hej

Du behöver inte svara, men det finns massor av källor som beskriver att friskskrivna personer har återinsjuknat. Om det beror på att de aldrig var friska eller att de har blivit smittade igen är väl ganska ointressant. Det är lika illa både och.

Här är några exempel:
https://www.businessinsider.com/wuhan-coronavirus-risk-of-reinfection-2020-2?r=US&IR=T

https://thehill.com/changing-america/well-being/prevention-cures/487436-can-you-get-coronavirus-twice

https://www.japantimes.co.jp/news/2020/02/28/national/coronavirus-reinfection/#.Xm-QUqhKiUk

Men detta kommer regimen aldrig att erkänna för det skulle ju vara spiken i kistan för Tegnells plan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Men det du missar att ta med är bland annat..

Mera som du utlämnar

Så sammanfattningsvis finns det värde i att man kan spåra ett skydd via T-celler, men det är inte tillräckligt. Du är inte immun i flera år och frågan om ens det är mer än några månader som du har ett förhöjt skydd.
Det är inget jag utlämnar. Antikroppar är ofta kortlivade men man har ju då istället T8-minnesceller som agerar mycket snabbare än antikroppar.
Citera
Medlem
Om FHM nu vill smitta 6 miljoner svenskar så ska dom och deras släkt vara först på listan.

Kan man inte stämma skiten ur dom? Den där jävla Anders Tegnell. Det är väl ett grovt brott mot mänskliga rättigheter att medvetet se till att smitta miljoner invånare.

Hur fan tänker dom? Dom menar på att en bråkdel av dom kommer behöva vård, resten är lindrigt smittade. Kolla på sjukhusen redan nu, och bara drygt 1000 är smittade. Hur fan skulle det se ut om 100,000 eller mer är smittade samtidigt?

Andra länder som är emot detta kommer då att förbjuda svenskar från att besöka deras länder eftersom de inte kommer vilja ha med oss att göra. Detta kommer skada sveriges sjukvård och ekonomi något ofantligt.
Citera
2020-03-16, 15:44
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Kan du vara vänlig att uppge en trovärdig källa på att "det finns åtskilliga fall i Kina som visar att folk antingen blir återsmittade eller att de aldrig blir helt friska"?
Song Tie, vice director of the local disease control center in southern China’s Guangdong province, told a media briefing on Wednesday that as many as 14% of discharged patients in the province have tested positive again and had returned to hospitals for observation Källa Reuter.se länk:
https://www.reuters.com/article/us-china-health-reinfection-explainer-idUSKCN20M124
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Alltså är du Tegnell eller vad är det frågan om?

Du har suttit här och försvarat regeringen och speciellt Tegnell i allt de gjort, på helt felaktiga grunder.

Är det du som är Tegnell? 🧐 Märkligt att du så envist sitter och debatterar felaktigheter utan att skämmas... Psykopatiska vibbar, precis som Tegnell.

Jag skulle kunna anmäla dig för prövning av 1.06, rätt allvarligt om du gick över gränsen, men jag ska ge dig en chans, jag är inte tarvlig i min natur.

Jag har inte alls försvarat Regeringen och allt de har gjort, jag har tidigt kritiserat Tegnell, Regeringen samt Socialstyrelsen för lite diverse, det betyder inte att jag anser att allt de har gjort är fel.

Visa oss på vilka felaktiga grunder som jag har försvarat Tegnell och myndighetens åtgärder, exakt var har jag fel i sak.
Citera
Medlem
Max 55 ledamöter på riksdagsmöten nu rapporterar SVT. Trodde max var 500, så varför denna gräns?
Citera
2020-03-16, 15:45
Medlem
Någon här vars föräldrar i åldern 65-70 år som har blivit smittade av corona? Hur mår dem?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Rapport från en läkare Du Bin som arbetar på ett sjukhus i Peking, ger följande rapport:

"All the children who had been infected with COVID-19 showed milder disease discourse, and all of them have recovered: Du Bin, frontline doctor from Peking Union Medical College Hospital working in Wuhan"

Nu har vi i alla fall fakta på att barn smittas och därmed kan smitta vidare till vuxna eller gamlingar.

Skulle tro att de svenska skolorna stänger under denna vecka.

Skolorna borde ha varit stängda för länge sedan. Jag trodde att de åtminstone skulle ta sitt förnuft till fånga och stänga dem under helgen som var, men icke.

Edit:

Skolorna har ju nu börjat stängas ändå, trots regimens motstånd.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Så du anser att hansprit har effekt mot virus?

Jag anser - precis som expertisen - att handsprit är effektivt mot coronavirus men inte calicavirus.

Lär dig skillnaden innan du hissar idioten Agnes Wold igen.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Hittills visar sammanställningen att majoriteten av personerna smittats i Italien eller varit i direkt kontakt med personer som smittats i Italien. Några fall har smittats i Iran eller varit i direkt kontakt med personer som smittats i Iran.

För närvarande vårdas 17 patienter isolerat vid infektionskliniken på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge. Fyra av de 359 smittade i regionen är i behov av intensivvård.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/fall-av-nya-coronaviruset-i-stockholm-den-15-mars/

Var det någon som vet vilka nya personer Anders Tegnell på FHM menade att man börjat testa nu och som skulle dyka upp i statistiken om några dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in