2020-03-16, 14:49
Medlem
England och Sverige drivs av samma plan med flock immunitet.
Finns det ett samband vad Sverige och England gör?

Anders Tegnell är utbildad i England,

Citat:
London School of Hygiene and Tropical Medicine, U. of London
2000-2003
https://se.linkedin.com/in/anders-tegnell-5b4a1083

Englands motsvarighet till Tegnell - Patrick Vallance, som har samma åsikter som Tegnell och fått kritik har jobbat på samma univeristet under samma år.
Citat:
From 1995−2002 he was Professor at UCL Medical School, and Professor of Medicine from 2002–2006, and Head of Medicine.

Här får engelsmannen samma kritik Tegnell fått.
Coronavirus: science chief defends UK plan from criticism
Citat:
Patrick Vallance says aim is to broaden peak of epidemic as Jeremy Hunt raises concerns
https://www.theguardian.com/world/2020/mar/13/coronavirus-science-chief-defends-uk-measures-criticism-herd-immunity

Är de bekanta med varann?
Är det på det universitet de lärt sig galna iden att få flockimmunitet?
Senast redigerad av TonyDR 2020-03-16 kl. 14:54.
Citera
2020-03-16, 14:52
Medlem
Tegnell pladdrar bara, han tar inte in aktuell situation. Han ligger efter och försöker inte ens.
Citera
2020-03-16, 14:54
Medlem
DonLatinos avatar
Denna gubbe kommer ställas inför rätta efter allt vi svenska medborgare fått gå igenom. Vare sig det sker genom en rättsprocess eller rent barbariskt kommer märkas förr eller senare.
Citera
2020-03-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Är de bekanta med varann?
Är det på det universitet de lärt sig galna iden att få flockimmunitet?

han förnekar ju planen om flockimmunitet. fast å andra sidan tycks han ju vara fullständigt samvetslös så om han imorrn säger "ja planen var hela tiden flockimmunitet" utan att blinka och utan att be om ursäkt så skulle jag inte bli ett dugg förvånad.
Citera
2020-03-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnormBalle
kan du länka till källorna tack? inte för att jag inte tror på dig men jag vill kunna visa dem när jag länkar listan till alla idioter som tycker att anders tegnell är gud för att jag vet att de kommer att ifrågasätta uttalandena.

Kolla Tegnell eller FHM på youtube på datumen som anges hittar du det lätt. Hinner inte göra det nu.
Citera
2020-03-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ni som litade på "experten" Tegnell när han sa att man INTE ska jobba hemifrån om man kan pga jämställdhet, hur känner ni nu när han vänder 180 grader?
https://twitter.com/BjorklundVictor/status/1239542300700704769
Citera
2020-03-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnormBalle
han förnekar ju planen om flockimmunitet. fast å andra sidan tycks han ju vara fullständigt samvetslös så om han imorrn säger "ja planen var hela tiden flockimmunitet" utan att blinka och utan att be om ursäkt så skulle jag inte bli ett dugg förvånad.

Ja så här sa han tidigare idag i Aftonbladet om flock immunitet:
Citat:
– Jag tror att det är ett viktigt tankesätt att ha med sig. Jag var lite tveksam eftersom man inte riktigt vet så mycket om flockimmunitet just för den här sjukdomen i dag och därför är det lite svårt att ha det som mål. Men grundtanken börjar nog bli mer och mer relevant ju mer vi ser av det här viruset, att det är dit vi behöver komma. Vi kommer inte att få kontroll på det på något annat sätt, säger han till Aftonbladet.
Citera
2020-03-16, 15:16
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
12 mars: "Tegnell tycker inte att det är en bra idé att jobba hemma, eftersom alla inte har den möjligheten. "

16 mars: "Alla i Stockholm som kan bör jobba hemifrån", säger Anders Tegnell
Jomen det var ju inte feministiskt korrekt att jobba hemifrån...
Citera
2020-03-16, 15:21
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Jo, men poängen var ju att sakta ner smittan inte vinna över den. Sätter du karantän så kan smittan ”ploppa upp” igen, men den kommer inte exponentiellt komma dyka upp Lavinartat som den gör nu.

Jag förstår verkligen inte hur viruset ska kunna sakta ner när vi inte inför några andra restriktioner än ”tvätta händerna”.

Utegångsförbud, och distans-utbildning i skolorna borde man ha.

Men du förstår väl att vi inte kan ha hela folket i karantän genom utegångsförbud i flera år? Så snart man släpper förbuden så dyker viruset upp och växer explosionsartat igen.

Myndigheten rekommenderar minskat social umgänge och isolering av riskgrupper. Detta tillsammans med god hygien ger en väsentligt minskad, men inte stoppad, smittspridning.
Citera
2020-03-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jomen det var ju inte feministiskt korrekt att jobba hemifrån...

Han sa jämlikt, inte feministiskt vilket är en viss skillnad, förutom att det är lika idiotiskt ..
Citera
2020-03-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Denna gubbe kommer ställas inför rätta efter allt vi svenska medborgare fått gå igenom. Vare sig det sker genom en rättsprocess eller rent barbariskt kommer märkas förr eller senare.

Tegnell är ett solklart fall för Finspång-rättegångarna.
Citera
2020-03-16, 15:26
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja och du är naturligtvis professor i epidemiologi. Inte för att det borgar för nån kompetens om man ser till ATs prognoser som varit fel hela tiden. Som ni sossepapegojor upprepar med en dumsäker min.

"Coolt" av dig att smitta familjen så spridningen sker lite snabbare! Iva kan behöva lite mer patienter just nu.

Nej, men jag utger mig inte för att vara det och ge en massa idiotiska katastrofråd heller, när epidemiologer och riktiga experter säger annat.

Det är inte jag som påstår att epidemiologer har fel. Det är ju alla de nötter som ylar om att Tegnell har fel som gör just så.

Och det är knappast för att vara "Cool" som jag hoppas att vi blir sjuka snabbt. Tycker dock inte att du ska göra som jag. Vänta med att bli sjuk och försök att få en plats på intensiven senare istället. Och oroa dig varje dag ända tills dess. Det blir nog bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in