2020-03-16, 08:44
Medlem
Det verkar som om både Biden och Sanders fått sig en släng av demensen. Biden och Sanders möttes på duell i CNN, där Sanders kallade Corona för "Ebola" medan Biden, för ovanlighetens skull, inte var lika lång från målen och kallade pandemin för ”sars” och kallade H1N1 (svininfluensan) för N1H1. Ingen av dem har dock några konkreta handlingsplaner mot viruset som skiljer sig väsenskilt mot de åtgärder som redan tas, eller avses att tas:

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/biden-och-sanders-sagar-trump-for-krishanteringen/
Citera
2020-03-16, 09:54
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jajamensan, identitetspolitiske Biden "lovar" att välja en kvinna (kön går bra som urval, men gud förbjude att han skulle använda kompetens som utval! ). Manegen är därmed krattad för Harris (såtillvida han inte tänker göra sig lustig och välja Hillary! :P )

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e6ed648d200310011ad7396

Mitt bet på Kamala Harris som president 1000 gånger pengarna står sig starkt alltså. Nu endast c.a. 300 gånger pengarna på betfair.

Tror ni verkligen att Joe Biden klarar sig fram tills valdagen? Begynnande demens, corona och en ålder på 77 år? Inte helt osannolikt att han "kilar vidare" eller måste lämna ifrån sig taktpinnen till... Kamala Harris!
Citera
2020-03-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Mitt bet på Kamala Harris som president 1000 gånger pengarna står sig starkt alltså. Nu endast c.a. 300 gånger pengarna på betfair.

Tror ni verkligen att Joe Biden klarar sig fram tills valdagen? Begynnande demens, corona och en ålder på 77 år? Inte helt osannolikt att han "kilar vidare" eller måste lämna ifrån sig taktpinnen till... Kamala Harris!
Säkerligen! Fast Biden sitter nog en mandatperiod i alla fall. Har alltid utgått ifrån att Biden och Harris haft en deal, med tanke på hur frän hon var mot honom i debatterna för att sedan hastigt och lustigt lämna scenen. Frågan är vem Sanders väljer som motpol. Jag gissar på att hans dröm är Warren, men hon är nog väldigt bitter på Sanders och det skulle kännas väldigt falskt av Sanders om han valde henne. I så fall tror jag han hellre försöker med Stacey Abrams eller AOC.
Citera
2020-03-16, 12:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Säkerligen! Fast Biden sitter nog en mandatperiod i alla fall. Har alltid utgått ifrån att Biden och Harris haft en deal, med tanke på hur frän hon var mot honom i debatterna för att sedan hastigt och lustigt lämna scenen. Frågan är vem Sanders väljer som motpol. Jag gissar på att hans dröm är Warren, men hon är nog väldigt bitter på Sanders och det skulle kännas väldigt falskt av Sanders om han valde henne. I så fall tror jag han hellre försöker med Stacey Abrams eller AOC.
Ser ni fortfarande fantiserar ihop saker som sker i Demokraterna.
Min fråga är, hur kan man få det så fel alltid om vad D politik är och hur de tänker?

Är det för ni inget vet eller är det agenda?
För det är imponerande faktiskt att få det så fel alltid, men sure här kan man gissa rätt, dock inte av orsakerna.
Citera
2020-03-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ser ni fortfarande fantiserar ihop saker som sker i Demokraterna.
Min fråga är, hur kan man få det så fel alltid om vad D politik är och hur de tänker?

Är det för ni inget vet eller är det agenda?
För det är imponerande faktiskt att få det så fel alltid, men sure här kan man gissa rätt, dock inte av orsakerna.
Bara för att underhålla oss lite, tala om för oss vad som är "fantiserat"? I ditt svar, svara så utsvävande och utförligt som möjligt. Kläm in SÅ MÅNGA referenser till Donald Trump du bara kan. GLORIFIERA Joe Biden och och RELATIVISERA hans demens! Kom igen, se så, vi väntar på showen nu! MINST en halv A4 sida vill vi ha! Gör ditt bästa!
Citera
2020-03-16, 13:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Bara för att underhålla oss lite, tala om för oss vad som är "fantiserat"? I ditt svar, svara så utsvävande och utförligt som möjligt. Kläm in SÅ MÅNGA referenser till Donald Trump du bara kan. GLORIFIERA Joe Biden och och RELATIVISERA hans demens! Kom igen, se så, vi väntar på showen nu! MINST en halv A4 sida vill vi ha! Gör ditt bästa!
Men är inte detta en tråd om vad som faktiskt sker i Joe Bidens politik och Demokraternas politik.
Om det är underhållning och inte politik, så är du i fel forumdel.

Och ska vi prata om demens så har vi redan en i POTUS, han kommer ju aldrig ihåg nått.
Så Biden är ju rena snillet i jämförelse, och så kan Joe Biden läsa också.

Ja, jag skulle kunna skriva en A4 om detta, men mer än så här behövs inte.
Dock är det roligt och se hur fel ni alltid får det, men återspeglar nått som sker i verkligheten gör det inte!
Så är det att du inget vet, eller bara agenda, för om du säger skämt, så är du i fel forumsdel.
Citera
2020-03-16, 13:34
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Jajamensan, identitetspolitiske Biden "lovar" att välja en kvinna (kön går bra som urval, men gud förbjude att han skulle använda kompetens som utval! ). Manegen är därmed krattad för Harris (såtillvida han inte tänker göra sig lustig och välja Hillary! :P )

Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden

Det blir Amy Klobuchar, inte Harris ej heller Hillary.
Citera
2020-03-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men är inte detta en tråd om vad som faktiskt sker i Joe Bidens politik och Demokraternas politik.
Om det är underhållning och inte politik, så är du i fel forumdel.

Och ska vi prata om demens så har vi redan en i POTUS, han kommer ju aldrig ihåg nått.
Så Biden är ju rena snillet i jämförelse, och så kan Joe Biden läsa också.

Ja, jag skulle kunna skriva en A4 om detta, men mer än så här behövs inte.
Dock är det roligt och se hur fel ni alltid får det, men återspeglar nått som sker i verkligheten gör det inte!
Så är det att du inget vet, eller bara agenda, för om du säger skämt, så är du i fel forumsdel.
Jag sa "underhållning", inte "skämt". Saker kan vara på blodigt allvar, te.x. politik, men ändå vara underhållande. Synd att du inte fick lära dig det i grundskolan. Vips så blev du genast skittråkig igen. Vilket slöseri, det här hade kunnat bli något. Hej då...
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vad grundar du det på? "Running mate" brukar ofta vara en person som "kompletterar presidentkandidaten, någon som når ut till de väljare som presidenkandidaten inte kan. Mike Pence, t.ex. når ut till de konservativt kristna och "torrare" personerna, som annars kanske stöts bort av Trumps utsvävande kvinnohistorier och färggranna språkbruk. Biden nådde ut till den vita medelklassen och tog udden av rädslan att Obama skulle vara någon som gick "de svarta pantrarnas" ärenden (även om Obama näpperligen attraherade denna väljargrupp i realiteten, men den ev. rädslan från de vita demokratväljarna var man tvungen att beakta).

Så frågan är, vad kan Amy tillföra Joe, som de andra inte skulle? Jag tänker mig att Amy och Joe mer eller mindre tilltalar samma typ av väljare.
Citera
2020-03-16, 14:00
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Så frågan är, vad kan Amy tillföra Joe, som de andra inte skulle? Jag tänker mig att Amy och Joe mer eller mindre tilltalar samma typ av väljare.

Klobuchar är mycket stark i mellanvästern och rostbältet. Det handlar alltså om elektorsmatematik, samt naturligtvis det faktum att en kvinna också ger en generell fördel vad gäller att få ut kvinnor till röstbåsen.

I vilket fall, jag är så pass säker som det rimligen går att bli vad gäller Klobuchar som VP. Kamala Harris har förmodligen blivit lovad AG dvs justitieminister.
Citera
2020-03-16, 14:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Låter som ett troligt val om man väljer en kvinnlig VP.
Citera
2020-03-16, 15:15
Medlem
Citat:
Klobuchar är mycket stark i mellanvästern och rostbältet. Det handlar alltså om elektorsmatematik, samt naturligtvis det faktum att en kvinna också ger en generell fördel vad gäller att få ut kvinnor till röstbåsen.

I vilket fall, jag är så pass säker som det rimligen går att bli vad gäller Klobuchar som VP. Kamala Harris har förmodligen blivit lovad AG dvs justitieminister.
Jo, förmodligen har du rätt om Harris, ifall hon ionte blir VP. Men är Klobouchar verkligen "mycket" stark? Hon är väl en av de mer nednotande kvinnliga kandidaterna i denna omgång? Jag vet att hon gjorde rätt bra ifrån sig på någon av primärvalen dock.

Vad tror du om Buttegieg? Vad har han blivit lovad? Biden mobbade ju honom en del för att vara alldeles för blöt bakom öronen. Vilken roll kan Biden anse honom "mogen" nog att få?
Citera
2020-03-16, 15:34
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Vad tror du om Buttegieg? Vad har han blivit lovad? Biden mobbade ju honom en del för att vara alldeles för blöt bakom öronen. Vilken roll kan Biden anse honom "mogen" nog att få?

Möjligen en kabinettspost även för Buttigieg, men mer troligt massivt DNC stöd för kandidatur till Senaten, han är som klippt och skuren för detta och kan mycket väl vara en lågoddsare för kandidat till President/VP om 8-12 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in