Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Verkar vara vanligt med presidenter vars barn är gifta med judar. Detsamma gäller Bill Clinton och Donald Trump. Men tre barn? Joe har väl numera endast två barn? Naomi och Beau är sedan länge döda (och räknar man med dem så hade han fyra barn). Hunter var tidigare gift med Kathleen Buhle (mor till de flesta hav hans barn), som han träffade i kyrkan, så hon lär knappast vara judinna (inte utövande sådan i alla fall).
Ja, jag nämner det i inlägget som jag länkade till att ett dog i bilolycka och ett i cancer. Det första som dog tror jag inte var gift. Nej, inte Kathleen, men hans nuvarande fru är jude.
Joe Biden ville förresten efter bilolyckan först avsäga sig vårdnaden av sina barn (Beau och Hunter), men övertalades av en kollega (och vän?) att inte göra det.
Just ja, även Chelsea Clinton är gift med en jude, Marc Mezvinsky. Föräldrarna var visst hängivna judar, vet om om Marc är det. Och Donald Trumps bror, Fred, gick tydligen med i ett judiskt broderskap, Sigma Alpha Mu. Han dog 42 år gammal av alkoholism. Och Ivanka är gift med en jude, och har även själv konverterat till ortodox judendom, och äter även kosher.