2020-03-16, 14:56
Medlem
Raggsokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och när skolorna öppnar igen åker samhället på en andra våg med en våldsam belastning på sjukvården, var det då bra att stänga ner skolorna i det här läget?

Hele poenget er å DEMPE utbruddet. Slik at helsevården inte går åt )#(&¤&9. Slow curve. Inte rakt upp så at 5000 personer trenger hjelp til at andas på en gang. Fordi det smitter så vansinning FORT.

https://thehill.com/changing-america/well-being/487504-children-arent-immune-to-coronavirus-but-theyve-largely-been

“In fact, if you look at the history of what we’ve seen, children do very well,” he added. “The only problem is when they get infected, and schools can be a breeding ground for that, they go home and infect grandma and grandpa, or a relative, or someone who might be in a more vulnerable position, so that’s the rationale for shutting schools.”

Many schools have canceled classes all across the country in an effort to curb the outbreak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Han överträffar sig själv i varje uttalande. Barnen smittas i skolan därför att det är så många där och man sitter så tätt. Barn kan inte skydda sig som vuxna. De vet knappt vad virus är. När de har smittats kommer de hem och smittar föräldrarna som i sin tur kan smitta andra.

Stannar barnen hemma springer de väl inte runt och smittar pensionärer, som han dessutom vill skall isolera sig i sina hem.
Föräldrar smittar andra om de inte stannar hemma vid symptom.
Enligt många flashbackare så smittar man ej utan symptom.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Säg mig en enda ung frisk person som dött i Sverige? Jag ska vara generös. Jag anser att alla under 70 är unga. Ni alarmister sprider falsk smörja och ökar risken för okontrollerad smittspridning. Det gör att ni blir ansvariga för alla liv det kostar pga det.

Förstår du fortfarande inte vad vi försöker göra här sen par veckor tillbaka?

Vet du vad proaktivt arbete innebär?

Snälla, gör oss alla en tjänst och stick härifrån din dumme fan
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Han överträffar sig själv i varje uttalande. Barnen smittas i skolan därför att det är så många där och man sitter så tätt. Barn kan inte skydda sig som vuxna. De vet knappt vad virus är. När de har smittats kommer de hem och smittar föräldrarna som i sin tur kan smitta andra.

Stannar barnen hemma springer de väl inte runt och smittar pensionärer, som han dessutom vill skall isolera sig i sina hem.

Bäst hela dagen. Tack
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Japp han är så otäck men det är denna regering som måste bort
Kan inte de andra begära nyval omval
Misstroende De kanske tycker som s

Vi får se vad som händer, det kommer nog röra om i grytan detta det närmaste året.
Citera
2020-03-16, 14:57
Medlem
sannes avatar
MSB har lärt sig tvätta händerna utan informationskampanj.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
https://www.youtube.com/watch?v=nEKADZMHQpk
UK gick ut imorse om att man backar från den här strategin.
Endast Sverige som nu vill att så många som möjligt ska bli smittade
REDAN IGÅR KVÄLL.

Sök bland mina senaste inlägg, finns lönkI om att UK ÖVERGER den totalt vettlösa idén med flock-immunitetzmot ett virus det inte ens finns immunitet mot!

Nu måste de få till ett vaccin NU!!!!!!!!!

ANNARS har Tengil & co massdödat sin befolkning.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
??????????????

Måste ha misstolkat ditt inlägg.

Trodde du mena att en psykopat skulle aldrig sätta sin fot i ett laglöst land där krigsherrar har mer makt än regeringen.
Citera
2020-03-16, 14:58
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Källa på att England ändrat sig.

Titta på filmen i inlägget här ovan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Källa på att England ändrat sig.

Läste också att England har backat från det och sagt att det inte är någonting de förespråkar, sparade inte länken men jag bekräftar alltså det han påpekade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrpappa
I mitt barns skola var 12 lärare borta och av alla 6klasser så var bara 17elever på plats. Vid ett tillfälle drog dom ett larm och utrymde då dom misstänkte en elev vara coronasmittad. Det mesta av skolarbetet som görs sker digitalt och kan således utföras hemifrån. Lär ju skapa en hel del oro bland elever att larma, utrymma och ha sig. Känns som regering testar att köra nån variant av taktiken under andra världskriget, låta viruset fara likt tyska trupper fritt genom landet och därmed stå med orörd infrastruktur efteråt. Newsflash Stefan! Viruset skiter i neutralitet.

Även på mitt barns skola var många lärare sjuka. Vi fick till och med mail om att vissa undersöks för corona.

Nu håller jag de hemma sen innan, men det går nerför snabbt nu.
Citera
2020-03-16, 14:59
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Du förstår inte det enkla konceptet att ju fler man testar = ju mer korrekta siffror får man? Just därför är Sydkorea rätt land att gå efter om man ska mäta dödligheten på smittade/döda. Samtliga experter säger att dödligheten egentligen ligger på runt 1%.

Sverige testar vi knappt några alls och har ändå en jättelåg dödlighet.

Varför uppvisar sydkorea med sina strikta aktioner en dödlighet på 0.3%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in