2020-03-16, 14:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det var precis det man misstänkte. Nu är det alltså bekräftat. Det var därför som Kina var så enormt väl förberedda. De visste att det skulle komma ut.

Det där har varit känt sedan februari och har mig veterligen inte bekräftats på något sätt.
Citera
2020-03-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Idioten Tegnell svarar på frågan varför man väntat så länge med att rekommendera folk att jobba hemifrån: "Det gäller att införa rätt åtgärder vid rätt tillfälle, annars är effekterna noll."

Vad är det för jävla magiskt tillfälle han snackar om? Kan han inte elaborera lite mer djupgående kring hans logik?

Vad menar han. Att vi måste vara tillräckligt många smittade för att han ska skicka hem oss eller?

Jag ser ingen annan logik än just det.

Varje handling han gör förklarar han alltid med det där vaga hokus pokus uttrycket och våra skit journalister gräver aldrig vidare, jävla pajas land.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Vilken 16-årig kille?

Vet ej, läste det i tråden igår.. kan det vara denna kanske?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5056536/coronavirus-tieners-sehraz-breda-16-intensive-care-besmet-covid19
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Italien är bara 1408 fall från Kina nu gällande dödstal. Och det har väl inte ens peakat i Italien?

Skrämmande.

Och det vittnar också hur mycket Kina har fuskat med sina siffror!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"Bara i det fall att det inte går att bedriva verksamheten för att en stor andel av personalen är frånvarande på grund av coronavirus får skolans huvudman ensam besluta om stängning."

Därför.

Tillsammans med smittskyddsläkare kan rektorn stänga sin skola. Ring smittskydd och sedan stäng. Alla Sthlms-skolor bör stänga nu. Vuxna ska jobba hemifrån, varför inte skydda barnen och personalen?! Cyniskt.
Citera
2020-03-16, 14:37
Medlem
Hacker försök i USA
U.S. Health Agency Suffers Cyber-Attack During Covid-19 Outbreak
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-16/u-s-health-agency-suffers-cyber-attack-during-covid-9-response?sref=BWbpWjRm
Hackers just attacked a US health agency's computer system in an attempt to slow down its COVID-19 response
https://www.businessinsider.com/coronavirus-covid-19-cyberattack-hhs-health-human-services-hack-attempt-2020-3
Text message rumors of a national #quarantine are FAKE. There is no national lockdown. @CDCgov has and will continue to post the latest guidance on #COVID19. #coronavirus
https://twitter.com/WHNSC/status/1239398218292748292
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvdoed-och-fet
Finns det källa på det?

Jag läste det i tråden igår, men eftersom ingen kan googla själv så googlade jag fram det. Jag tror det var denna artikel.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5056536/coronavirus-tieners-sehraz-breda-16-intensive-care-besmet-covid19
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hade det inte varit förbjudet med folksamlingar så hade det varit ett bra läge att störta regeringen och kräva nyval.
Om 2 år har dom hittat nya siffror och planerat nya floskler för att behålla sina väljare.

Om jag själv överlever så ska jag se till att de döda själva ska påminna vad den vård o omsorg innebar som vissa partier saluförde.

Så att alla som har varit med o betalt sin skatt ska veta vad de o de döda fick för pengarna.

Triage, Är dagens ord.

Jag vill personligen höra hur man pusslar in det i samhällskontraktet, förenligt med värdegrund o allas lika värde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Just kommentaren att det är "fler döda på väg in" får mig att misstänka att det blir ett chockerande antal. Med chockerande menar jag kanske 5 st till idag.

Annars vore det ett mycket märkligt uttalande.

Vilket jävla dårhus de här presskonferenserna är. Varför håller de ens preffkonferens?
De pratar bara om att köpa utrustning och tvätta händerna. Varje dag.
Tusentals kommer dö innan detta är över. Fem idag eller tio imorgon spelar egentligen mindre roll. Det här är en kamp som kommer pågå i månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Då ryker du också eller anser du att ditt iq är högre än 80.
Tänk på karmat. Ditt önskemäl kan drabba dig.
Mutationen utav viruset kanske rent utav drabbar dig och då betyder ditt iq ingenting.
Acceptera att människor vill prata om viruset på sina premisser.
Där verkar ditt iq ha stora brister.
Visa din enorma kunskap på virusområdet nu då.
Du måste ju ha lösningen på problemet. Har du vaccin förberett.
Jävla dumhet att inte låta människor prata om viruset utan att blanda in IQ.

Att vara orolig är inte ett problem. Att sprida falsk information är ett problem. Och har man något vett innanför skallen så ljuger man inte som domedagsprofeterna här gör. Då jag levt mitt i smitthärden och klarat mig måste jag väl ha det bästa vaccinet, eller?
Citera
2020-03-16, 14:38
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Tillsammans med smittskyddsläkare kan rektorer stänga skolor. Så stäng bara!

Tegnell gav en ganska vettig förklaring nyss ändå. Att det är bättre barnen är i skolan och smittar varandra där, än att dom är hemma och ute i samhället och smittar äldre personer.

Fair.
Citera
2020-03-16, 14:38
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det gäller varenda levande människa. För varje dag vi lever har vi kommit en dag närmare döden.

Tillhör du en riskgrupp eller är du en ung hypokondriker?

Fan vad trött jag blivit på dina inlägg i den här tråden. Du skriver med en överlägsen ton som att du vet allt väsentliga om detta virus.

Människor dör och fler smittade än nån vanlig influensa även unga mäniskor.

Du vet ingenting om denna smitta så håll käften ditt mähä, om folk vill bunkra mat eller köpa balar med toapapper så låt dom göra det, det gynnar företagen och skatteintäkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in