2020-03-16, 14:33
Medlem
Just kommentaren att det är "fler döda på väg in" får mig att misstänka att det blir ett chockerande antal. Med chockerande menar jag kanske 5 st till idag.

Annars vore det ett mycket märkligt uttalande.

Vilket jävla dårhus de här presskonferenserna är. Varför håller de ens preffkonferens?
De pratar bara om att köpa utrustning och tvätta händerna. Varje dag.
Citera
Medlem
Wkblades avatar
Nån med koll på Finland som kan länka till pressträffen de ska hålla kl 15 vår tid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jeez.. de slängde oss under bussen.
Hur fan kan man köra på flockimmunitet när man inte ens vet om man får immunitet. Är inte det att ta en JÄVLIGT stor risk?
Det ligger ju en 16-årig kille på intensiven som inte hade några underliggande sjukdomar. Hur högt kan man spela med folks liv?

Finns det källa på det?
Citera
2020-03-16, 14:34
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag hoppas på att viruset muterar och drabbar personer med ett IQ under 80. Då kommer 9 av 10 i denna tråden försvinna.
Då ryker du också eller anser du att ditt iq är högre än 80.
Tänk på karmat. Ditt önskemäl kan drabba dig.
Mutationen utav viruset kanske rent utav drabbar dig och då betyder ditt iq ingenting.
Acceptera att människor vill prata om viruset på sina premisser.
Där verkar ditt iq ha stora brister.
Visa din enorma kunskap på virusområdet nu då.
Du måste ju ha lösningen på problemet. Har du vaccin förberett.
Jävla dumhet att inte låta människor prata om viruset utan att blanda in IQ.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Idioten Tegnell svarar på frågan varför man väntat så länge med att rekommendera folk att jobba hemifrån: "Det gäller att införa rätt åtgärder vid rätt tillfälle, annars är effekterna noll."

Vad är det för jävla magiskt tillfälle han snackar om? Kan han inte elaborera lite mer djupgående kring hans logik?

Vad menar han. Att vi måste vara tillräckligt många smittade för att han ska skicka hem oss eller?

Jag ser ingen annan logik än just det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Jag tror faktiskt att Storbritanniens och Sveriges taktik kommer visa sig mer lyckosam i längden. Den är väldigt cyniskt, men jag tror inte att det går att mura sig bort från smittan om vi inte vill göra som Nordkorea
Alla samhällen kommer uppnå flockimmunitet förr eller senare, av det enkla skälet att sjukdomen är för smittsam för att stoppa. Det är bara en fråga om hur vi tar oss an det hela.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De kanske skriver ut tvål också :-/
Hehe, om du har goda kontakter that is!
Citera
Medlem
wwrs avatar
En ljuspunkt i mörkret är att IS i sitt nyhetsbrev utfärdat direktiv att deras medlemmar skall undvika 'de besmittades land' (Europa).
Citat:
Isis issues coronavirus travel advice: terrorists should avoid Europe

Having previously urged its supporters to attack European cities, the group is now advising members to “stay away from the land of the epidemic” in case they become infected.

Having previously urged its supporters to attack European cities, the group is now advising members to “stay away from the land of the epidemic” in case they become infected.
https://www.thetimes.co.uk/article/isis-issues-coronavirus-travel-advice-terrorists-should-avoid-europe-5m89dvjjw
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Är det officiellt att UK lämnat strategin med flock-immunitet i morse?
Japp
Citat:
UK coronavirus lockdown IS on the way: Ministers warn Britons WILL face Europe-style curbs with pub closures, over-70s ordered to stay inside for months, £1,000 fines and detention for refusing quarantine as Boris Johnson starts daily crisis briefings

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8116133/Ministers-make-clear-Britain-face-tough-coronavirus-measures.html
Citera
Medlem
Plågsamma föreställningar dessa presskonferenser framför allt vad gäller journalisternas prestationer om man jämför med andra länder.
Citera
2020-03-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"Bara i det fall att det inte går att bedriva verksamheten för att en stor andel av personalen är frånvarande på grund av coronavirus får skolans huvudman ensam besluta om stängning."

Därför.

Tillsammans med smittskyddsläkare kan rektorer stänga skolor. Så stäng bara!
Citera
2020-03-16, 14:35
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Hur ser det ut på arbetsplaster/skolor/dagis runt om i landet? Ovanligt hög frånvaro eller som en vanlig influensasäsong?

Tre pers på kontoret idag. Jobb som tillåter och uppmuntrar hemjobb. Brukar vara 10-15. Behövde in för att fixa några saker annars hade jag jobbat hemma med. Märks tydligt att det mesta går på sparlåga. Kunder som inte går att få tag på. Kollegor som inte har nåt att göra. Jobbar emot många kunder i Norge och Danmark. Så det märks. Tomt på folk överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in